התחלתן פסח?

נכתב ע"י GRN;2055483:
הסיפור הזה יכול לעורר את המחשבה על הרגש של השני, כאשר השני הוא גם הילד הקטן.
כשילדים באים לעזור הם מלאי רצון טוב לעזור באמת, חיוני עד קריטי לכבד את הרגש הזה ולכבד אותם כבני אדם.

הילד הקטן יגדל יום אחד...

יש להעסיק את הילד, את צודקת. אבל לא לחינם.
 
נכתב ע"י תקוה;2055488:
הילד הקטן יגדל יום אחד...

יש להעסיק את הילד, את צודקת. אבל לא לחינם.

:)
רק חיזקתי את דברייך.
 
נכתב ע"י תקוה;2055430:
לכל האימהות שמחפשות במה להעסיק ילדים בנקיונות לפסח. קראנה את הביפור הבא-
כילדה אימי שלחה אותי לעזור לאחת מאחיותיה בערב פסח. התפקיד שלי היה אמור להסתיים ב-לקחת לגינה 2 ילדים חמודים ושובבים.
אך כשהגעתי לשם הם היו באמצע נקיון לפסח עסיסי, עם מים וסבון ו... הצטרפתי לחגיגה. וממני היא ביקשה לנקות את ה-פנלים. הייתי בטוחה שאני מנקה חמץ גמור ובלי הנקיון שלי פסח לא יבוא לבית שם.
כשגדלתי ובאתי לעזור דילגנו על נקיון הפנלים. הייתי המומה ושאלתי אותה אם את מוותרת בכזו קלות למה ביקשת ממני לנקות עד שזה יבריק?
עד היום אני בהלם מהתשובה- לא היה לי במה להעסיק אותך...


אז גם אם אתם מחפשים להעסיק ילדים אל תתנו להם לנקות משהו שלאצריך באמת לנקות לפסח.
לדוגמא- אם אתם מוכרים את המשחקים בלאו הכי. אז למה צריך לנקות ולשפשף אחד אחד במים?
ילדים הם עם חכם. אל תעבדו עליהם.

הטעות של אחותך, היא לאו דווקא בלתת לך לנקות את הפאנלים, כמו לספר לך שזה היה לחינם.
אם נניח היא היתה עונה לך: "פעם חשבתי שצריך, היום אני יודעת שלא חייבים". זה היה מספק אותך, ולא היית מרגישה את תחושת ההשפלה הזאת.

ובענין העסקה של הילדים: אני נותנת לילדים לעשות מה שהם מבקשים, ועובדת יחד איתם, עוזרת להם, וככה יוצא נקי וכשר.
 
...
 
נכתב ע"י bracha;2055567:
הטעות של אחותך, היא לאו דווקא בלתת לך לנקות את הפאנלים, כמו לספר לך שזה היה לחינם.
אם נניח היא היתה עונה לך: "פעם חשבתי שצריך, היום אני יודעת שלא חייבים". זה היה מספק אותך, ולא היית מרגישה את תחושת ההשפלה הזאת.

ובענין העסקה של הילדים: אני נותנת לילדים לעשות מה שהם מבקשים, ועובדת יחד איתם, עוזרת להם, וככה יוצא נקי וכשר.

2 טעויות:cool:
 
נכתב ע"י GRN;2055576:

לא בטוח.
אני דווקא מסתכלת על הסיפור הזה מזווית אחרת:
הילדה היתה אמורה לשמור על הקטנים, מה שהיה אמור לעזור מאד לאחותה הגדולה.
והיא כל כך רצתה לנקות, שאחותה ויתרה על העזרה הזאת, ונתנה לה להצטרף לחגיגה.
 
נכתב ע"י bracha;2055581:
והיא כל כך רצתה לנקות,

היא לא! ולכן שלחו אותה לעזור בסוג אחר של עזרה בימי ערב פסח.
 
נכתב ע"י תקוה;2055619:
היא לא! ולכן שלחו אותה לעזור בסוג אחר של עזרה בימי ערב פסח.

:) :)
סליחה, ככה הבנתי מהסיפור.
 
יאללה תתקדמו
אז איפה אתן אוחזות ???:D:D:D:D

לא מעניין אותי כרגע - לא צריכה תחרות - רק כדי שתחלפנה נושא טחון
 
אני נותנת לילדים לעזור בדברים שאני צריכה.
סדרנו את המגרות שלהם ביחד,
ולפני חצי שעה עשינו מיון בארון.
כל בגד שאמרו לי שלא ילבשו, העפתי.
הקטן ביקש לנקות את המראה (אחרי שניקיתי הבוקר), נתתי לו לנקות את ארונות המטבח במקום.
מקוה שכשיהיה גדול לא יכעס עליי ויזכור לי שעברתי אחריו..
 
אה, כאן מעדכנים עם כל ארון שמסיימים?
:)

מעניין אותי לבדוק- מה אתן נותנות לעוזרת לעשות, ומה בשום אופן לא, או רק מחוסר ברירה?
חלונות?
ארונות מטבח?
מקרר?
(כל עוד לא נמצאה העוזרת המיוחלת, אפשר לבנות עליה כמה שרוצים...)
רק אני לא מסוגלת לנקות חלונות ותריסים ומעדיפה לתת לעוזרת לעשות את זה? אלא אם כן יהיה לי שבוע פנוי רק למטרה הזו...
באמת, זו עבודה פיזית קשה שלוקחת המון! זמן.
 
נכתב ע"י ש ו;2051393:
לכל העיפות אחרי יום עבודה
אני הולכת לישון עם הילדים, כך גם הם עושים לילה מוקדם יותר
וקמה ב 3.00 לאחר 6 שעות שינה
העולם שקט, אין טלפונים ויש כח
הרבה הצלחה
מנסיון של כל השנה זה ממש פתרון
אני כל השה לא קשור לפסח הולכת לישון מוקדם וקמה בחמש
מספיקה רבע מהזמן שלוקח בלילה
 
שנה שעברה נתתי לעוזרת את החלונות, ובמשך 5 שעות היא ניקתה את כל החלונות בבית.
היה לי חבל. כי כל שעה עלתה הרבה..
אבל לא הייתי במצב לנקות חלונות.
השנה בע"ה אני מתכוננת לעשות את זה לבד ממש בערב פסח אחרי כל הגשמים..
כי יש לי סוג חלונות שגשם משפיע עליהם.
לעוזרת אני רוצה לתת ספונג'ה כללית אחרי שניקיתי את כל החדרים, אמבטיה וקירות אמבטיה רציני כולל הברקת ברזים (לא חמץ. סתם כי בא לי).
תנור וארונות מטבח, ואם ישאר זמן- גם מקרר.
מתכוננת להזמין אותה לפעמיים סה"כ.
שמתי לב, שאפשר להריץ פסח אם רוצים בלי לעבוד יותר מדי קשה.
מי שמתחילה לפני ר"ח ניסן- מה נשאר לך לעשות בשבועיים האחרונים?
להבריק את התקרה? להכין עוגות במקפיא הנקי למשך חודש שלם?
להכין סלטים יומיים לפני החג?:cool:
 
נכתב ע"י מלפפון;2055703:
שנה שעברה נתתי לעוזרת את החלונות, ובמשך 5 שעות היא ניקתה את כל החלונות בבית.
היה לי חבל. כי כל שעה עלתה הרבה..
אבל לא הייתי במצב לנקות חלונות.
השנה בע"ה אני מתכוננת לעשות את זה לבד ממש בערב פסח אחרי כל הגשמים..
כי יש לי סוג חלונות שגשם משפיע עליהם.
לעוזרת אני רוצה לתת ספונג'ה כללית אחרי שניקיתי את כל החדרים, אמבטיה וקירות אמבטיה רציני כולל הברקת ברזים (לא חמץ. סתם כי בא לי).
תנור וארונות מטבח, ואם ישאר זמן- גם מקרר.
מתכוננת להזמין אותה לפעמיים סה"כ.
שמתי לב, שאפשר להריץ פסח אם רוצים בלי לעבוד יותר מדי קשה.
מי שמתחילה לפני ר"ח ניסן- מה נשאר לך לעשות בשבועיים האחרונים?
להבריק את התקרה? להכין עוגות במקפיא הנקי למשך חודש שלם?
להכין סלטים יומיים לפני החג?:cool:
ומה עושים עד פסח?
אוכלים מצות מ? שותים מיץ ענבים?
מה עושות אלו שנכנסות למטבח בר"ח תמהני...
 
נכתב ע"י poto12;2055713:
ומה עושים עד פסח?
אוכלים מצות מ? שותים מיץ ענבים?
מה עושות אלו שנכנסות למטבח בר"ח תמהני...

אני יגיד לך.
אני התחלתי מטבח אתמול.

אני עובדת מאד ברגוע.
אני מנקה קודם את כל הארונות שאני סוגרת, כך, מוציאה רק את החמץ ומחזירה את כל הדברים שלא. אני נזהרת כשאני פותחת את הארונות, אבל לא לחוצה שח"ו לא יעופו לשם פירורים.

אחרי זה אני עוברת לארונות שאני משאירה פתוח, וזה כבר יוצא יותר קרוב לפסח.
וזהו.
 
נכתב ע"י poto12;2055713:
ומה עושים עד פסח?
אוכלים מצות מ? שותים מיץ ענבים?
מה עושות אלו שנכנסות למטבח בר"ח תמהני...

אחרי שאני מנקה את כל המטבח, לפני ההכשרה הסופית, אני מכינה כל סוגי המאכלים שהם לא חמץ, כמו קטניות עוגות מקמח מצה וכו, אפילו שאנחנו לא אוכלים את כל הדברים האלו בפסח אבל אם ישאר איזה פרור זה לא חמץ, ומי אמר שאם ניקיתי את התנור אני לא יכולה לבשל בו עוף ותפו"א? או לבשל בסיר, אורז קטניות או מרק עם קניידאלך מקמח מצה כשל"פ או לטגן שניצל עוף עם קמח מצה כשל"פ ואפילו עוגות אני מכינה בכמויות מקמח מצה וחומרים כשרים לפסח אבל לא המהודרים אלא קטניות וכד'
אצלנו בערב פסח כל יום יש מבושל ברוך ה' וזה רק בגלל השיטה הזו,
ודרך אגז למי שחושבת שאסור לאכול קמח מצה לפני פסח אז לידיעתה שאלנו רב ישירות והוא אמר שבעוגה או קניידאלאך וכו אין שום בעיה לאכול קמח מצה עד סמוך לחג ממש,
 
אבל התקציב :(
קמח מצה כשר לפסח עולה הון!!!
או שאת קונה פשוט מקמח מצה לא שמורה?
 
אני קונה עכשיו לא שמורה ואולי בשבוע האחרון אני יקנה חבילה אחת של שמורה, זה עדיין יותר זול מאוכל מוכן!
 
מה עושים עד פסח, כשהבית כבר נקי?
בשנים קודמות הייתי אופה עוגות ועוגיות. מכינה גלידות. סלטים שאפשר להקפיא.
אימי אומרת - בערב פסח כולם במטבח, אז גם אני. בפסח אני רוצה להנות מהחג ולא לעמוד כל היום במטבח.
וכשהיה נמאס לי לעמוד במטבח היינו יוצאים לטיולים- בין הזמנים לא?;) ביום של בדיקת חמץ כשכולן מקרצפות שפונג'ה גדולה היינו עושים שיט. כל פעם במקום אחר. וככה מתוך רוגע נכנסים לחג החירות.
 
חייבת לשתף אתכן,אתמול עברתי ברחוב בעיר בני ברק רבתי... בשעה תשע בערב ואני רואה בגינה ילדים בגילאי 7 ו 5 "שומרים" על ילד בן שנתיים.והוא היה נראה סחוט מת מעייפות נפל כל רגע ובכה בלי סוף אחיו ניסו להרגיע אותו בלי הרבה הצלחה. אבל מה לעשות שהיידישע מאמע בטח רצתה להספיק עוד כמה מדפים ואני תוהה לעצמי,למה?למה לאמלל את הילדים בגלל ערב פסח?למה לשלוח אותם להזיע שעות בקייטנות שמש קופחת??בטוחה שלא זה מה שה' רוצה מאיתנו!!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה