להשאר עוד שנה...

  • פותח הנושא SPOT
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
קבלנו היום מכתב מעיריית ירושלים לרישום לגנים- תשע"ו
ביתי בת ה3 נולדה באלול ואני מעונינת להשאירה עוד שנה בגן הראשון ( מעדיפה מאשר להשאירה שנה נוספת בגן חובה)
איך אני עושה זאת?
תודה מראש
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
במצב של היום בעיריית ירושלים אין מצב שיאשרו לך, הם משאירים רק בחובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
זה חוק חדש מהשנה בכל הארץ
אפשר להשאיר רק בגן חובה..
אולי אחרי הבחירות ישתנה החוק המטופש הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
זה לא חדש מהיום שבעיריות ולא משנה באיזה עיר לא נותנים להשאיר שנה נוספת רק בגן חובה, (ואגב, השנה בעיריית ב"ב למשל מנסים למנוע ככל היותר את התופעה),
האפשרות הכמעט יחידה להשאיר בגיל קטן יותר זה אם את מביאה אישור מפסיכולוגית שמאשרת שהילדה זקוקה לכך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מדוע את רוצה להשאיר אותה?
אולי בגן חובה תראי שהיא מתאימה מאוד לעלות לכיתה א', ושנה נוספת היא תשתעמם?

ושאלה לכולם-
למה היום יותר ויותר רוצים להשאיר כיתה?
מה הסיבה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
באותו ענין. האם אפשר להרשם לגני בית יעקב דרך איזה אתר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
זה לא חדש מהיום שבעיריות ולא משנה באיזה עיר לא נותנים להשאיר שנה נוספת רק בגן חובה, (ואגב, השנה בעיריית ב"ב למשל מנסים למנוע ככל היותר את התופעה),
האפשרות הכמעט יחידה להשאיר בגיל קטן יותר זה אם את מביאה אישור מפסיכולוגית שמאשרת שהילדה זקוקה לכך.

אצלינו בגנים יכלו להשאיר מתי שרוצים בלי שום אישורים לפי שיקול דעת האמא והגננת.
מהשנה כבר אי אפשר. בגלל חוק חדש של משרד החינוך - לא קשור לעיריות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י זלפה;1491302:
מדוע את רוצה להשאיר אותה?
אולי בגן חובה תראי שהיא מתאימה מאוד לעלות לכיתה א', ושנה נוספת היא תשתעמם?

ושאלה לכולם-
למה היום יותר ויותר רוצים להשאיר כיתה?
מה הסיבה?

סתם סתם וסתם...... הדור היום מנסה לגונן מדי הרבה על הילדים וזו התוצאה....
אימהות בטוחות שהן עשו הכי טוב בשביל הילדה כי נשארה עוד כיתה,
תכלס אחרי שנתיים- רוב הבנות שנשארו מרגישות גדולות ומגושמות לעומת השאר, (שלא לדבר על ההרגשה שאני דפוקה- כי אחרת למה נשארתי גן?) ויש איתם בעיות יותר גדולות מקושי לסחוב ילקוט גדול או להכין ש"ב אחה"צ.

ילידת אלול עם שאלה בגיל 3 ???
אם לבת שלך אין שום בעיה מוגדרת- אין סיבה שתסמני אותה כבר מעכשיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י יונה יונה;1491369:
סתם סתם וסתם...... הדור היום מנסה לגונן מדי הרבה על הילדים וזו התוצאה....
אימהות בטוחות שהן עשו הכי טוב בשביל הילדה כי נשארה עוד כיתה,
תכלס אחרי שנתיים- רוב הבנות שנשארו מרגישות גדולות ומגושמות לעומת השאר, (שלא לדבר על ההרגשה שאני דפוקה- כי אחרת למה נשארתי גן?) ויש איתם בעיות יותר גדולות מקושי לסחוב ילקוט גדול או להכין ש"ב אחה"צ.

ילידת אלול עם שאלה בגיל 3 ???
אם לבת שלך אין שום בעיה מוגדרת- אין סיבה שתסמני אותה כבר מעכשיו.

לא מסכימה איתך.
היום הלחץ הלימודי הוא גדול מאד מאד
תסתכלי על הבנות בגיל 12-14. הם לא שורדות את הלחץ הזה.
ולתת לילדה שהיא קצת גבולית בגיל להתמודד עם הלחץ המטורף הזה, קצת לפני הזמן, זה חבל. אם היה אפשר לתת לה עוד שנה ולהתמודד עם הלחץ הזה קצת יותר בקלות ובבשלות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני מכירה מישהי שהיא התעקשה ממש והשאירה את 2 הבנים שלה בגן גיל 3 פעמיים
וכך גם עשתה לקטן שלה.
צריך פשוט להיעקש איתם,

הבת שלי ילידת תמוז, ולא הסכימו לי שאשאיר אותה בחובה (היו לה קצת קשיים, שהעדפתי להשאיר אותה) גרמו לי עוגמת נפש אך ב"ה בסוף השאירו
תודה לה'.

והבת שלי מרגישה טוב עם עצמה, וכשהשארתי אותה הסברתי לה שהיא הולכת לגן ששם מכינים אותם לכיתה א', כמובן שלא השארתי אותה באותו גן אמרו לי שזה גורם לילד תיסכול, אך לגן ששלחתי אותה באמת הכין אותם מצויין והיא יודעת לקרוא מצויין, יותר טוב מכולן בכיתה שלה, ואין לה קשיים בקריאה
תודה לה'
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
כדאי לחשוב גם לטווח ארוך,
אני מכירה ילדה שהושארה כיתה, וכעת בכיתה ה' נראית כמו בכיתה ז' ויותר, וזה מאד מאד מאד מפריע לה.
שמעתי מיועצת שעדיף בשנה הראשונה לתת עוד דחיפה ועוד שיעורי עזר, שאז לא מרגישים כל כך את החריגות, מאשר שבגיל 12 ויותר תרגיש חריגה כל כך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מישהו כאן יכול להסביר למה להשאיר ילדה שנולדה באלול????????

אלא אם כן יש לה בעיות התפתחות, רגשיות, שפה, הבנה וכו' אבל אם יש בעיות לא משנה החודש בו נולדה.

(למען האמת יש לי ילדה אלולית שמעולם לא עלה בדעתי להשאיר, וכיום היא ועוד אחת מתשרי הכי קטנות, כי כל ההורים שהבנות שלהן נולדו בחודשי תשרי - כסלו השאירו אותן שנה נוספת)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
בכל מקרה אני בטוחה שאשאיר אותה שנה לפני גן חובה
רק זה נראה מטופש דוקא בגן חובה להשאיר- אחרי שהיא כבר רוכשת ומכירה את חברותיה- לעזוב את כולן..
וגם היא מרויחה להיות בין הגדולות כבר מההתחלה , מה שמקנה בטחון רב יותר!
יצא לי לראות כמה ילדות שנשארו בגן הראשון עוד שנה- ואי אפשר להשוות רואים מיד את ההבדל בינן לבין כולן!!!!!
א קיצער איך אני יכולה לעשות זאת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מישהו כאן יכול להסביר למה להשאיר ילדה שנולדה באלול????????

במקרה הספציפי שלי לילדה יש 'רק' בעית שפה , (מבחינה שכלית, הבנה, וביצועים היא מעוללה! )מה שגורם שכמעט אי אפשר להבין אותה
ובמילא הילדות צוחקות עליה.. וקשה לה ליצור קשרים
שנה נוספת של עבודה איתה תקל על ההמשך
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י OV graphics;1491387:
לא מסכימה איתך.
היום הלחץ הלימודי הוא גדול מאד מאד
תסתכלי על הבנות בגיל 12-14. הם לא שורדות את הלחץ הזה.

יש ילדות שקשה להן יותר ויש שפחות- תבדקי אם זה דווקא הבנות הקטנות שמתקשות או שזה פשוט תלוי בכישורים שונים.

וזה בדיוק לגונן- לחשוב שהילדה קטנה ולא תסתדר ובואו נעזור לה.
תאמינו בבנות שלכן שהן מסוגלות והן לא קטנות ושום דבר לא גדול עליהן- והן תצלחנה.

(אא"כ באמת יש קושי מסוים- וקשיים מסוג זה לא נעלמים בגלל שנשארו עוד שנה בגן)



נכתב ע"י גולדשטיין ש;1491401:
כדאי לחשוב גם לטווח ארוך,
אני מכירה ילדה שהושארה כיתה, וכעת בכיתה ה' נראית כמו בכיתה ז' ויותר, וזה מאד מאד מאד מפריע לה.
שמעתי מיועצת שעדיף בשנה הראשונה לתת עוד דחיפה ועוד שיעורי עזר, שאז לא מרגישים כל כך את החריגות, מאשר שבגיל 12 ויותר תרגיש חריגה כל כך.

לזה בדיוק התכונתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י יעל;1491269:
זה חוק חדש מהשנה בכל הארץ
אפשר להשאיר רק בגן חובה..
אולי אחרי הבחירות ישתנה החוק המטופש הזה

בכלל לא מטופש, הוא בא למנוע את המצב המטופש יותר של שנתונים של שנה וחצי, ובנות מגודלות שמשתעממות בחברת קטנות רק בגלל שהאמהות שלהן חששו שהן לא תעמודנה בלחץ הלימודי בגיל 13-14...

נכתב ע"י OV graphics;1491387:
לא מסכימה איתך.
היום הלחץ הלימודי הוא גדול מאד מאד
תסתכלי על הבנות בגיל 12-14. הם לא שורדות את הלחץ הזה.
ולתת לילדה שהיא קצת גבולית בגיל להתמודד עם הלחץ המטורף הזה, קצת לפני הזמן, זה חבל. אם היה אפשר לתת לה עוד שנה ולהתמודד עם הלחץ הזה קצת יותר בקלות ובבשלות.

אני רואה את הבנים לעומת הבנות שלומדים בהיקף גדול יותר ומגיל קטן יותר (ב"ה לומדים תורה, אבל זה מצביע על המסוגלות) ותאמיני לי שזה לא מזיק, המוח שלנו ושל הילדים שלנו מסוגל להרבה הרבה יותר, בפרט במצב הירוד היום שככל שעסוקים יותר סביב הלימודים עסוקים פחות בדברים גרועים יותר (בבחינת תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו בדברי שקר...) ואני מכירה בנות ביה"ס סביבי, וממש לא "הכצעקתה".
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י SPOT;1491405:
מישהו כאן יכול להסביר למה להשאיר ילדה שנולדה באלול????????

במקרה הספציפי שלי לילדה יש 'רק' בעית שפה , (מבחינה שכלית, הבנה, וביצועים היא מעוללה! )מה שגורם שכמעט אי אפשר להבין אותה
ובמילא הילדות צוחקות עליה.. וקשה לה ליצור קשרים
שנה נוספת של עבודה איתה תקל על ההמשך

אז תביאי חוו"ד מאיש מקצוע ויאשרו או לא- תלוי בכללים.

עדיין אני לא רואה את הצורך להשאיר אותה שוב בגן- יצחקו עליה עכל עוד היא תתקשה- לא משנה הגיל של החברות (ואולי יצחקו עליה יותר- כי היא כזו גדול והיא עדיין לא מדברת?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני השארתי בגיל 4 לשנה נוספת. וזו היתה ברכה!
ילידת כסלו- שהרגישה במשך שנתיים שהיא חייבת להתנהג כמו גדולה ולהוכיח לכולם שהיא לא קטנה.
עכשיו כשהיא נשארה היא החלה פורחת משחקת עם חברות עם חיוך מאושר. והגננת שממש התנגדה לרעיון שהיא תשאר שנה נוספת אומרת לי שוב ושוב שאין להכיר את הילדה. מילדה לחוצה היא הפכה לרגועה, שמחה. ולא מפסיקה לצחוק ולחייך.

אבל בשביל לראות ילדה מלבלבת כל כך הייתי צריכה לריב עם המפקחות+פסיכולוגת+גננת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י SPOT;1491405:
מישהו כאן יכול להסביר למה להשאיר ילדה שנולדה באלול????????

במקרה הספציפי שלי לילדה יש 'רק' בעית שפה , (מבחינה שכלית, הבנה, וביצועים היא מעוללה! )מה שגורם שכמעט אי אפשר להבין אותה
ובמילא הילדות צוחקות עליה.. וקשה לה ליצור קשרים
שנה נוספת של עבודה איתה תקל על ההמשך

יש לך שנתיים עד כיתה א',
אני מניחה שאת מטפלת בבעית השפה - לא יכול להיות מצב שעד גן חובה היא תשיג את הפערים ולא תראי צורך להשאיר אותה??

זו הסיבה שהם מורים להשאיר בגן חובה,
כי אז אכן ניתן לבדוק את הפערים הנוכחיים לעומת בנות גילה ואת המוכנות האמתית לכתה א'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אולי שנה בגן שפתי יעזור לה מאד וישלים לה פערים שהיא לא תקבל גם בעוד שנה בגן חובה?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה