להשאר עוד שנה...

  • פותח הנושא SPOT
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #21
הגיע הזמן שאמהות תתחלנה לחשוב כל מקרה לגופו לגבי השארה/ העלאה
ולא בגלל טרנדים כאלה ואחרים.
ספוט, במקרה שלך אני מניחה שאת בתור האמא יודעת מה הכי טוב לילדה בפרט אם יש לה בעיית שפה (שאגב, אולי תסתדר עד גיל גן חובה?)

אבל בלי קשר אליך,
היום נהייה איזה טרנד נורא לא ברור של להשאיר להשאיר, רק שלא יהיה לבנות קשה חלילה
אז כך:
א. הרמה בגן היום גבוהה מאוד...
ב. יש ילדות שמתאימות מאוד לרמה בכיתה א', וזה שהן נולדו חודשיים יותר מאוחר מילדה אחרת
לא הופך אותן לפחות מוכנות

אני מעלה בעז"ה את ביתי שנולדה בחשוון (אל תצעקו עלי פליז!!)
זה גם מה שאמא שלי עשתה איתי שנולדתי באותו התאריך, ואני רק יכולה להודות לה על זה

לעומת זאת הכרתי בנות שהעלו אותן ועוד שנה בגן לא היתה מזיקה להן,
אבל אני לא בטוחה אם היא היתה מצילה אותן

בקיצור, תקשבנה ללב שלכן ולא של השכנה :)
המון הצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
זה משתנה מילד לילד.
יש לי שתי בנות שנולדו בסוף תשרי כו וכז
את הגדולה לא השארתי וב"ה אני לא מתחרטת..
לגבי השניה אני עדיין מתלבטת אבל יש לי עוד שנה להחליט..

כל מקרה לגופו. כל ילד עם הכישורים שלו..
והלב של אמא יודע הכי טוב מה טוב לילדה שלה ואם היא בשלה כבר או שעוד שנה תועיל לה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
נכתב ע"י start;1491419:
אולי שנה בגן שפתי יעזור לה מאד וישלים לה פערים שהיא לא תקבל גם בעוד שנה בגן חובה?
מה זה גן שפתי?
זה נשמע משהו מאד 'טיפולי' ,לא? יותר עבור בנות 'מיוחדות'
(כצלמת שיצא לי לצלם בגנים בד"כ שהיה מגיע גם גן שפה להצטלם- עשה רושם שזה לא רק
גן שמטפל בשפה...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
בכלל לא מטופש, הוא בא למנוע את המצב המטופש יותר של שנתונים של שנה וחצי, ובנות מגודלות שמשתעממות בחברת קטנות רק בגלל שהאמהות שלהן חששו שהן לא תעמודנה בלחץ הלימודי בגיל 13-14
עדיין אני חושבת שהחוק מטופש, ואני מתכוונת לפנות לח"כ שיחזירו את המצב לקדמותו..
להשאיר ילדה בגן חובה שכל החברות עולות לא' והיא לא זה קצת אכזרי.
אצלינו עד היום היו משאירים בגן האמצעי,
(אני מדברת על בנות שנולדו בסוף השנתון.. שבין כה וכה ישאירו אותן..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
בגן של הבן שלי השאירו השנה הרבה ילדים שגדולים ממנו ב12 ו 13 חודשים (גדולים ממנו בראש) אין לי מושג אם יש הצדקה או אין להישארותם אך הם מאוד מקשים על המצב החברתי של בני שהוא ילד חמד עדין ורואה בהם ענקיים וחזקים וגיבורים ו.. ו..!! רק בגללם אני חושבת על להשאיר אותו שנה נוספת למרות שמבחינת החומר הלימודי הוא בין החזקים. כי שנה שעברה הוא פרח כשהילדים היו בני גילו ופתאום נהיה שקט (מה לעשות הם באמת גדולים) ולא מספר על החברים ומה היה בגן וצריך למצוץ ממנו . הצוות כן רוצה שאעלה אותו עם כולם - אומרים שישלים את הפער עד חשוון שנה הבאה, אבל מה אם לא? נראה יותר הגיוני להשאיר שנה נוספת בגן מאשר במכינה.??
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
נכתב ע"י ari;1491462:
בגן של הבן שלי השאירו השנה הרבה ילדים שגדולים ממנו ב12 ו 13 חודשים (גדולים ממנו בראש) אין לי מושג אם יש הצדקה או אין להישארותם אך הם מאוד מקשים על המצב החברתי של בני שהוא ילד חמד עדין ורואה בהם ענקיים וחזקים וגיבורים ו.. ו..!! רק בגללם אני חושבת על להשאיר אותו שנה נוספת למרות שמבחינת החומר הלימודי הוא בין החזקים. כי שנה שעברה הוא פרח כשהילדים היו בני גילו ופתאום נהיה שקט (מה לעשות הם באמת גדולים) ולא מספר על החברים ומה היה בגן וצריך למצוץ ממנו . הצוות כן רוצה שאעלה אותו עם כולם - אומרים שישלים את הפער עד חשוון שנה הבאה, אבל מה אם לא? נראה יותר הגיוני להשאיר שנה נוספת בגן מאשר במכינה.??

זה בדיוק הענין!!
בגלל המצב שהיום כוולם משאירים אז אין ברירה אלא גם להשאיר!!!
כי אוטומטית הילד או הילדה נהיים בין החלשים והקטנים
שימו לב!
זה פער של שנה! שבגיל כזה זה משמעותי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
מי רוצה לייעץ לי לגבי ילדה בת 2 נהיתה בת 2 בכ"ב כסלו...להעלות לגיל 3 או לא?
מדברת מקסים, מבינה הכללל ואפילו יותר, אבל ליד הרבה אנשים נסגרת מאד ונבהלת מזרים...
אני מנסה לדמיין אותה בגן עם 30 בנות שנה הבאה...היא תצרח שם שבועים...
מצד שני השכל מה יהיה עליו??
הייתן מעלות?
(אחותה הגדולה הועלתה לאלף ילידת אמצע חשוון, תלמידה מצוינת וגובה יפה, לא נתקלנו עמה בב
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
לפי החוק החדש: גם אם תשאירי השנה בגן פרטי שנה הבאה היא עולה לגן גיל 4
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
אני השארתי שנתיים בטרום חובה (גן פרטי מיועד מלכתחיל הלגילאי הביניים האלה) וזה פשוט מדהים!!! עוד שנה להיות ילדה קטנה (ילידת סוף כסלו)
היום היא בחובה פורחת קוראת וכותבת בהתאם לגילה ולא מתחרטת לרגע על זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
נכתב ע"י RacheliArt;1491487:
מי רוצה לייעץ לי לגבי ילדה בת 2 נהיתה בת 2 בכ"ב כסלו...להעלות לגיל 3 או לא?
מדברת מקסים, מבינה הכללל ואפילו יותר, אבל ליד הרבה אנשים נסגרת מאד ונבהלת מזרים...
אני מנסה לדמיין אותה בגן עם 30 בנות שנה הבאה...היא תצרח שם שבועים...
מצד שני השכל מה יהיה עליו??
הייתן מעלות?
(אחותה הגדולה הועלתה לאלף ילידת אמצע חשוון, תלמידה מצוינת וגובה יפה, לא נתקלנו עמה בב

אם היום,
כ-8 חודשים לפחות לפני תחילת השנה (שזה המון לילדה בגיל הזה, כרבע מחייה:))
אמא שלה משוכנעת שהיא תבכה ולא תמצא את עצמה, למה שזה יהיה אחרת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
ואני נשארתי שנתיים בגיל 3(ילידת שבט) כל שנות הלימודים היו לי סבל אחד גדול.
הייתי הגדולה החכמה המבינה וכולן קטנות וטיפשות..
הבנתי מיד חשבון, קריאה, ועוד ומה שנשאר לי זה לחלום בנעימים ולחכות שיתר חברותי תבנה את הנילמד.
שיעורי בית היו בשבילי מתחת לרמה. והתעצלתי לעשות דבר פשוט כזה...
פעם מורה שאלה אותי למה לא עניתי על השאלה הראשונה בשיעורי בית עניתי לה: שלא הבנתי מה השאלה? גברים כל כך ברורים צריכים לכתוב?
הייתי נראית הסנובית של הכתה. קצרתי ציונים ממאה ומעלה בלי להניד עפעף ובלי לעבוד קשה.

נכון, אני מקרה קיצוני. נשארתי שנה נוספת כי אחותי שמעלי נשארה ולא יכולנו ללמוד באותה כתה.
אבל מה שרציתי לאמר שאם הבת שלך חכמה לא כדאי להשאיר אותה שנה נוספת בגן גם אם היא ילידת סוף השנתון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
כמו שאיתי גם התעקשו להעלות את בני שהיה בן שנתיים ושלושת רבעי לחיידר גן, יחד עם אחיו הגדול....
אני לא הסכמתי, גם בגלל התדמית של אחיו הגדול וגם בגלל שהילדון לא היה בשל לנהל מו"מ עם "בחורים" גדולים, היום הוא ב"גן בנים" עם ילדים בני גילו, מתפתח מקסים אהוב מאוד ובעצם בגילם של החברים שלו (כולם ילידי כסלו כמוהו...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
נכתב ע"י ari;1491462:
בגן של הבן שלי השאירו השנה הרבה ילדים שגדולים ממנו ב12 ו 13 חודשים (גדולים ממנו בראש) אין לי מושג אם יש הצדקה או אין להישארותם אך הם מאוד מקשים על המצב החברתי של בני שהוא ילד חמד עדין ורואה בהם ענקיים וחזקים וגיבורים ו.. ו..!! רק בגללם אני חושבת על להשאיר אותו שנה נוספת למרות שמבחינת החומר הלימודי הוא בין החזקים. כי שנה שעברה הוא פרח כשהילדים היו בני גילו ופתאום נהיה שקט (מה לעשות הם באמת גדולים) ולא מספר על החברים ומה היה בגן וצריך למצוץ ממנו . הצוות כן רוצה שאעלה אותו עם כולם - אומרים שישלים את הפער עד חשוון שנה הבאה, אבל מה אם לא? נראה יותר הגיוני להשאיר שנה נוספת בגן מאשר במכינה.??

בת"ת אצלינו השנתון הוא מא' אלול עד כ"ט - ל' אב בדיוק, ללא חוכמות,
וזה נראה אחרת, אם יש בהמשך ילדים מתקשים אז משאירים אותם שנה במכינה א', מכינה ב', וכן הלאה, אבל הכל לפי צורך ולא גחמות של הורים.

כשכל שנתון הוא שנה ולא יותר או פחות, הכל נראה אחרת ומאוזן יותר.

סה"כ פרמטר הגיל הוא שולי ביחס לפרמטרים אחרים כמו כשרונות, יכולות תקשורת, מוטוריקה, בשלות רגשית ועוד.
ראיתי ילדים גדולים ומתקשים משום מה לא עלה על דעת אף אחד להשאיר אותם אלא פשוט הם עלו יחד עם בני גילם ונעזרו ע"י אנשי מקצוע עד שהדביקו את הקצב, ואילו ילדים קטנים על כל דבר משאירים, במקום להעלות עם בני גילם ולהיעזר ע"י אנשי מקצוע...

שנתון אמור להיות שנה, אצל בנות - מטבת עד כסלו, חלק גדול מהבעיות במרקמי הכיתות זה ההשארה הגורפת שקטנים נעשים קטנים עוד יותר, וגדולים הופכים במקרים רבים לשתלטנים.
אני לא אומרת גם אני ראיתי הרבה מקרים של ילדות לא מתקשות שנשארו והיה להן טוב עם זה, אבל יתכן מאד שגם היה להן טוב מאד בכיתה א'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
לדעתי אם הבעיה נעוצה בקשיי שפה, להשאיר שנה זה רק יגרום לרגרסיה.
שפה מתפתחת בעיקר ע"י השפעת הסביבה.
אם ילדה עולה לגן חובה עם כל החברות שלה, באופן טבעי היא מעשירה את אוצר המילים שלה, ומשווה את הרמה שלה לרמה של כל הכיתה.
אם היא נשארת שנה, היא נשארת בסביבה של ילדות עם שפה לא מפותחת, וזה בהחלט עלול להשפיע על השפה.
לגבי גן שפה - ראיתי מספר ילדים, גם כאלה שסבלו מפיגור שפתי סביבתי (הורים מגמגמים, אחים מגמגמים) שגן שפה קידם אותם לרמה הרבה יותר גבוהה משאר האחים שלמדו במסגרות רגילות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
ואני מכירה ילדה שבגלל בעיה שפתית לא הבינה כלום בריכוז וכל הזמן שכבה על הרצפה ורק פיתחה תדמית גרועה בעיני החברה ובעיני עצמה.


אי אפשר ללמוד ממקרה אחד לשני.



ובקשר לבנים, בתור אחת שעבדה במסגרת של חיידר ראיתי במו עיני את כמות הילדים שזקוקים לעזרה בקריאה, הזוי, מכיסם מאונם והונם של ההורים.

זה לא הוקוס פוקוס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
הבעיה בשפה היא לא אוצר מילים-
אלא היגוי לא נכון של אותיות כךש שלא נראה לי שזה קשור לגיל הגן
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י mig;1491535:
אם היום,
כ-8 חודשים לפחות לפני תחילת השנה (שזה המון לילדה בגיל הזה, כרבע מחייה:))
אמא שלה משוכנעת שהיא תבכה ולא תמצא את עצמה, למה שזה יהיה אחרת?

אמא שלה גם משוכנעת שהיא חכמה מאד וקולטת. זה בגלל שכל אחד מכיר את הסחורה שלו. ברור לי שהיא עוד עלולה להשתנות, ואני ארשום אותה. אבל זה עדיין לא אומר שהיא תעלה. ימים יגידו. מנסיון עם מספר ילדים נאה לפניה, ילדים גדלים ומשתנים משנה לשנה אפילו בקיצוניות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
בתי ילידת כסלו, עלתה ולא נשארה בהמלצת הגננת. טענה שאם אין בעיה אין סיבה להשאיר, ובגלל שמדובר בגברת בעלת ביטחון עצמי מופלג היא עלולה לפתח בעיות התנהגותיות וחוצפות. חשבתי שעדיף לי שתקרטע קצת לימודית אם בכלל, מאשר תגדל לקויה במידותיה ובטוחה שהיא הכי בעולם.
חוץ מילידת חשוון אחת לא הייתה לה בכיתה אף ילדה בגילה, וחששתי מאוד.
עכשיו היא בג', הביאה רשימת פרטי בנות הכיתה. ספרתי 5 בנות הגדולות ממנה בשנה וחצי! (ילידות תמוז) אין לי מושג מה הביא את האימהות שלהן להשאיר אותן, ולא הכול אני מבינה ממראה עיניים. הן נראות חכמות ומוכשרות וענקיות.
אני מרגישה כלפי הבת שלי ש"זה לא פיר" שהיא מתמודדת עם ילדות גדולות ממנה כל כך.
(לימודית וחברתית)
למותר לציין שאותן גדולות הן המובילות, ויש כמה מהן שמשחקות כקבוצה נפרדת מכל הכיתה. נו, זה מצב בריא?

דווקא שמחתי על ההוראה החדשה של משרד החינוך, יכניס קצת שפיות ואת המחזור המקורי למקומו הנכון.
לגבי עומס לימודי מטורף? נו, נו... טרם ראיתי בעיניים. אולי עומס תוכניות חברתיות מטורף:eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
בשביל בעיות היגוי בלבד לא מכניסים ילדה לגן שפתי,
קלינאית תקשורת ועבודה רציפה בבית תעשה את העבודה נהדר.
אלא אם כן יש עוד מרכיבים בשפה שאת כאמא לא שמה לב לקושי.
אגב, קשיי היגוי בגיל 3 הם בטווח הנורמה- הנקודה היא עם איזה צלילים קשה לה.
וגם כמובן- מה המחיר שהיא משלמת על קשיי ההיגוי מבחינה חברתית ורגשית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
קשה לה עם האותיות הגרוניות- ג ח כ ק שבמקומם היא אומרת - ת'
לדעתי המחיר שמשלמים על כך קצת גבוה-:) כי פשוט אי אפשר להבין אותה
כמובן שאם מתאמצים אז מבינים אני כאמא מבינה מעולה אבל החברות מעדיפות לא להתאמץ...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה