להשאר עוד שנה...

  • פותח הנושא SPOT
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #62
נכתב ע"י יעל;1492524:
החיידרים לא מתיחסים לשנה האזרחית.
אצלם השנה מתחילה בא' אלול... וכך גם השנתון

אצלנו השנתון של החיידר הוא מניסן לניסן......
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
נכתב ע"י SPOT;1491451:
מה זה גן שפתי?
זה נשמע משהו מאד 'טיפולי' ,לא? יותר עבור בנות 'מיוחדות'
(כצלמת שיצא לי לצלם בגנים בד"כ שהיה מגיע גם גן שפה להצטלם- עשה רושם שזה לא רק
גן שמטפל בשפה...)

יש לי ילדה בגן שפה- וזה לטעמי גן עדן לילדות
גן לילדות רגילות בהחלט שמטפל בכל הבעיות הקשורות לשפה( היגוי, אוצר מילים דל, התפתחות שפתית מאוחרת וכו' וחוסך מההורים ללכת לטיפולי קלינאית תקשורת וכן ריפוי בעיסוק, יש שם ילדות מבתים דו לשוניים שהשילוב של 2 השפות בלבל אותם, יש ילדות על רקע פגות (כמו הבת שלי שנולדה 3 חודשיםלפני הזמן) ויש בעיות היגוי בינוניות ומעלה, או אפי' היתה אחת עם שפה שסועה שלא יכלו לנתח הגיל מוקדם- היה קשה לה טכנית לדבר (ילדה גאון), יש 12 ילדות בגן, כמות של חום ותשומת לב ורובן ככולן עולות לכיתה א' כרגיל (אולי פה ושם עם מורה מקדמת, לרוב לא.) אבל קצת קשה להתקבל... צריך- הפניה מהגננת, הפניה מקלינאית תקשורת שעבדה איתה לפחות שנה, וכן מרופא התפתחותי, וצריך ועדת השמה
בד"כ הגננת מפנה, אבל אני מכירה אמהות שאחרי ילדה אחת שהיתה שם, מתעקשות ונלחמות על זה גם בבעיות קלות. אני חששתי מההשתלבות בכיתה א' המונית (40+) לאחר גן חובה (הבת שלי בגן חובה) אבל המורות בכיתה א' הכי ותיקוןת- אומרות לי- שאם האמא לא מספרת שהילדה מגיעה מגן שפתי- הן פשוט לא מבחינות בזה. הילדות כבר קיבלו כלים ומשתלבות נהדר.
למי שכן זקוק- זה הזמן לדאוג לזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
נכתב ע"י סטודנטית;1492776:
אצלנו השנתון של החיידר הוא מניסן לניסן......
גם אצלנו
יש מצב שהם לומדים באותו מקום?...
הבן שלי יליד תמוז והודיעו לי מראש שהוא נשאר
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
תעשו לי סדר
הבת שלי בת 4+ ילידת אלול והיא בתת חובה . הגננת אמרה שכל הבנות מלבד 4 כבר בנות 5, והכניסו את ה4 האלה לגן הזה כי הן מהמובילות בגן כהגדרתה..
בינתיים אני לא רואה עם זה בעיה אני נהנית שהיא לומדת עם גדולות כך תתפתח עוד בעז״ה
אני ילידת כסליו ותמיד היתי הכי קטנה ולא סבלתי מיזה להפך התלהבתי
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אצלינו השנתון של החיידר זהה לשנתונים של הבנות.
גן גילאי 3 הוא גן עיריה(שנתון של העיריה)
אחר כולם הולכים לגן חיידר, למכינה, ולכיתה א.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
ובאמת, מה עושות אמהות, שבמעון כבר לא מקבלים את הילד, כי הוא בגיל חינוך חובה..
ובחיידר לא מקבלים כי הוא נולד אחרי ר"ח אלול...
במקום המגורים שלי לדוג', גני העיריה הם גני בנות....
בעצם - אין לי מסגרת לילד לשנה הבאה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
נכתב ע"י maty;1493805:
ובאמת, מה עושות אמהות, שבמעון כבר לא מקבלים את הילד, כי הוא בגיל חינוך חובה..
ובחיידר לא מקבלים כי הוא נולד אחרי ר"ח אלול...
במקום המגורים שלי לדוג', גני העיריה הם גני בנות....
בעצם - אין לי מסגרת לילד לשנה הבאה...

הוא כנראה לא היחיד שנולד בין ר"ח אלול ל1 בינואר..
אצלנו יש גן בנים מטעם החיידר- עם גננת- לגיל הזה
יש מקומות שיש גני בנים פרטיים לגיל הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
מוזר... מגיל שלוש יש חוק חינוך חובה
ולכן חייב להיות שיש גן בנים- או של העיריה או של החיידר
כמובן שיש גם גנים פרטיים רק זה יותר יקר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
באזור בו אני גרה, גרים חסידים וירושלמיים - שהם, יש להם כתת גן לגיל זה - באידיש.
בחיידרים של הליטאים ועדות המזרח - יש כתת גן מטעם החיידר.
ובאזורים בהם יש ריכוז של דוברי עברית ששולחים לחיידר חסידי, פותחים גן בנים פרטי, שהוא באמת יקר יותר... בו בזמן שחיידר הוא מתוקצב :(
אז נשארה לי האופציה לשלוח ילד בן פחות מ-3 בהסעה, לגן פרטי בשכונה מרוחקת... נו נו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
נכתב ע"י maty;1493988:
באזור בו אני גרה, גרים חסידים וירושלמיים - שהם, יש להם כתת גן לגיל זה - באידיש.
בחיידרים של הליטאים ועדות המזרח - יש כתת גן מטעם החיידר.
ובאזורים בהם יש ריכוז של דוברי עברית ששולחים לחיידר חסידי, פותחים גן בנים פרטי, שהוא באמת יקר יותר... בו בזמן שחיידר הוא מתוקצב :(
אז נשארה לי האופציה לשלוח ילד בן פחות מ-3 בהסעה, לגן פרטי בשכונה מרוחקת... נו נו...

אצלינו יש גן בנים חסידי עירוני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
נכתב ע"י mig;1493993:
אצלינו יש גן בנים חסידי עירוני.

באזורים בהם יש ריכוז של דוברי עברית ששולחים לחיידר חסידי :eek:
אצלנו אין ריכוז כזה...
ונחמד לשמוע שזה לא גן פרטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
נכתב ע"י קלסר;1491539:
ואני נשארתי שנתיים בגיל 3(ילידת שבט) כל שנות הלימודים היו לי סבל אחד גדול.
הייתי הגדולה החכמה המבינה וכולן קטנות וטיפשות..
הבנתי מיד חשבון, קריאה, ועוד ומה שנשאר לי זה לחלום בנעימים ולחכות שיתר חברותי תבנה את הנילמד.
שיעורי בית היו בשבילי מתחת לרמה. והתעצלתי לעשות דבר פשוט כזה...
פעם מורה שאלה אותי למה לא עניתי על השאלה הראשונה בשיעורי בית עניתי לה: שלא הבנתי מה השאלה? גברים כל כך ברורים צריכים לכתוב?
הייתי נראית הסנובית של הכתה. קצרתי ציונים ממאה ומעלה בלי להניד עפעף ובלי לעבוד קשה.

נכון, אני מקרה קיצוני. נשארתי שנה נוספת כי אחותי שמעלי נשארה ולא יכולנו ללמוד באותה כתה.
אבל מה שרציתי לאמר שאם הבת שלך חכמה לא כדאי להשאיר אותה שנה נוספת בגן גם אם היא ילידת סוף השנתון.


את ילידת סוף השנתון בכיתה היו בנות שנולדו באדר ניסן וכו' כולה כמה חודשים הפרש!
זה לא היה עוזר אם לא היית נישארת ! (אולי היו צריכים לשים אותך בכיתה של מחוננים , או שהרמה פעם היתה מאוד קלה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
נכתב ע"י שירונת;1493979:
מוזר... מגיל שלוש יש חוק חינוך חובה
ולכן חייב להיות שיש גן בנים- או של העיריה או של החיידר
כמובן שיש גם גנים פרטיים רק זה יותר יקר...

חינוך חובה הוא מגן חובה
מגיל 3 זה חינוך חינם, וזה דבר חדש מאז ועדת טרכטנברג, שמי יודע כמה זמן יחזיק מעמד..
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
נכתב ע"י maty;1493988:
באזור בו אני גרה, גרים חסידים וירושלמיים - שהם, יש להם כתת גן לגיל זה - באידיש.
בחיידרים של הליטאים ועדות המזרח - יש כתת גן מטעם החיידר.
ובאזורים בהם יש ריכוז של דוברי עברית ששולחים לחיידר חסידי, פותחים גן בנים פרטי, שהוא באמת יקר יותר... בו בזמן שחיידר הוא מתוקצב :(
אז נשארה לי האופציה לשלוח ילד בן פחות מ-3 בהסעה, לגן פרטי בשכונה מרוחקת... נו נו...

לגבי התשלום זה לא משנה כי בסוף הבן שלך יהיה 3 שנים בגנים של החיידר (או מכינה איך שזה לא נקרא) לפני כיתה א'. יש מעלה גדולה לגן פרטי בייחוד לגבי ילד בן פחות מ3.. מה היית מעדיפה להכניס אותו לכיתה של לפחות 30 בנים שחלקם מופרעים ושובבים והוא הקטן ועוד בלי פאות..
אני עכשיו מתחילה להתחנן להשאיר את ביתי שהיא גבולית ולא נותנים.. לא אכפת לי לשלם עוד שנה גן פרטי כדי שלילדה תהיה מסגרת שמתאימה יותר לגילה ואין עם מי לדבר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
נכתב ע"י פקאן;1494548:
לגבי התשלום זה לא משנה כי בסוף הבן שלך יהיה 3 שנים בגנים של החיידר (או מכינה איך שזה לא נקרא) לפני כיתה א'. יש מעלה גדולה לגן פרטי בייחוד לגבי ילד בן פחות מ3.. מה היית מעדיפה להכניס אותו לכיתה של לפחות 30 בנים שחלקם מופרעים ושובבים והוא הקטן ועוד בלי פאות..
אני עכשיו מתחילה להתחנן להשאיר את ביתי שהיא גבולית ולא נותנים.. לא אכפת לי לשלם עוד שנה גן פרטי כדי שלילדה תהיה מסגרת שמתאימה יותר לגילה ואין עם מי לדבר.

אני לא מחפשת להכניס לחיידר,
אני מחפשת גן לבנים בלבד...
מתוקצב.
בעברית.
ולא לשלוח ילד בן פחות מ-3 בהסעה.
ואני גם מוכנה לשלם, אבל שיהיה על מה.
אין בכלל מסגרת כזו באזור בו אני גרה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
יש לי קרובה שהיא גננת בגן שפה בב"ב
כיום המצב שם שהרבה הורים נילחמים ממש כדי שיקבלו את הבת לגן גם אם היא לא זקוקה לכך
בכזה גן יש מלבד הגננת והסייעת שלה גם את הצוות הפרא רפואי -קלינאית מרפאה בעיסוק ועוד משהו לא זוכרת
כמעט רוב היום הילדה מקבלת יחס אישי פרטי אצל אחת מהצוות
יש על כל ילדה מימון מאד גדול מהעיריה/מהמדינה
זה כמו חוג פרטי שנה שלמה
יש אפשרות נוספת בגן חובה -גן שילוב גן רגיל שבתוכו משולבת קבוצה של מקסימום 10 ילדות שבחלק מהזמן הם נמצאות בחדר לבד ושם מקדמים אותם עם קלינאית ריפוי בעיסוק
בסוף השנה הילדות האלו (שהם אגב רגילות לכל דבר רק עם קושי מסוים כמו קושי שפתי וכדו') יודעות לקרוא , חשבון ברמה גבוה יותר משאר הגן, יש להם כל מיני דברים כמו- אפיה כל יום שישי
גם לזה צריך ועדת השמה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה