מקרה של חופשת מחלה בגלל מקום העבודה, על מי התשלום?

  • הוסף לסימניות
  • #1
מיציתי את כל ימי המחלה להם אני זכאית.
בשבוע שעבר ביום רביעי, ביום של הסערה, הלכתי לעבודה מרחק של כחצי שעה הליכה ובגלל שעירנו ממוקמת על ההר באתי רטובה עד לשלדי...הם אומנם ממנים לנו נסיעות בתוך העיר, אבל שעות העבודה לא מקבילות לנסיעות האוטובוס וכן האוטובוס לא עובר ליד העבודה, אלא במרחק של 5 דק' הליכה.
מונית, אם אני רוצה, אני יכולה ע"ח...

במקום העבודה אין חימום טוב, כך שהייתי קפואה אין אפשרות לשתות שם חם, כי הקומקום טרף, כך שממש לא יכולתי להתחמם, התחננתי לחזור הביתה, כי התחלתי להשתעל והיו לי כאבי גרון, אבל דרשו ממני "למשוך משמרת" באיזשהו שלב, קצת לפני סוף היום הרגשתי שעוד רגע....
ואז איפשרו לי להשתחרר, לקחתי מונית ע"ח וחזרתי הביתה, מאז אני עם כאבי גרון, ראש, אוזניים, מנוזלת מאוד בקיצור מקוררת, אני בבית, לא מסוגלת לעבוד, השאלה היא אם אני יכולה לתבוע מהם את ימי החופשה שקרתה בעצם בגללם, בגלל שלא ממנים לי מונית, בגלל שאין חימום נורמלי, בגלל שלא איפשרו לי להשתחרר (ע"ח כמובן, לא שיממנו לי)?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לגבי חימום, כדאי לבקש יפה, אם אני מעריכה נכון את מקום העובדה שלך, זה סוג בקשה שנענים אליה בד"כ.
קומקום - מומלץ לארגן, אולי תתאגדו כמה חברות חרדיות. אנחנו (קבוצת החרדיות במשרד שלי) מחזיקות פה כמעט מטבח שלם... קומקום, מצנם, טוסטר ואפילו מיקרוגל :)

רפואה שלמה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
רפואה שלמה.
לדעתי על חשבונך, אין סעיף בחוק שמדבר על זה, אלא אם כן תקראי לזה פגיעה במקום עבודה, מה שנראה לי מוגזם ולא הגיוני. אבל אני לא עורכת דין עדיין :)

לגבי הקומקום - ממליצה לך לקנות אחד שיהיה שלך פרטי, להביא לעצמך קרטונית חלב פרטית וכו'.... אם לא מפרגנים לך תפרגני לעצמך, אין ברירה. ככה עשיתי כשעבדתי במקום חילוני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אפשר לזרוק את האחריות על עצמך על מקום העבודה,
ואפשר פשוט לקחת אחריות ויוזמה גם אם מקום העבודה לא אי אי אי...

מקום העבודה לא אמור לספק מונית משום כיוון שהוא,
כל שהוא אמור לעשות זה לממן נסיעות בתחבורה ציבורית.

אם אתן כמה יחד מאותו אזור תתארגנה יחד למונית דבר מאד מקובל,
ואם מזג האוויר סוער - זה באמת לא הגיוני ללכת ולהירטב עד לשד העצמות אלא לחשוב על אופציה אחרת - גם היא על חשבונך.

תכל'ס כפרת עוונות על הכסף, לא חבל סתם לסבול??
באופן שיכל היה להימנע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מקום העבודה חייב לתת נסיעות בתוך העיר כמו שעולה אוטובוס וכו'
אין שום סעיף שיממן מונית (קצת מוגזם לטעמי)
צריך לקחת בחשבון שאם יש סופה עדיף מלכתחילה
לקחת מונית ולא להישאר בבית אח"כ

לדעתי תקני לעצמך תנור קטן וקומקום שיהיה לך בעבודה זה לא יעלה לך יותר מ100 ש"ח
(ד"א מה יכול להיות טרף בקומקום שמחממים מים)

פעם רופאה אמרה לי שאם מקוררים זה ממש לא נקרא מחלה
והיא לא יכולה לרשום על זה חופשת מחלה
אז טוב לפחות שנותנים לך להישאר בבית
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אין איפה לאכסן דברים כאלו, אפילו המלח שם טרף...
ארגנו לנו 2 מיקרוגלים, לבשרי וחלבי, אבל ל"ע לא כולם יודעים מה ההגדרה הברורה של בשרי או חלבי, בפרט שיש גם ערבים.
ונורי, מקום העבודה שלנו מתאים לעבדות מימי הביניים, כך שלאף אחד לא אכפת מה קורה איתי, העיקר שאני עושה מה שצריך, מי שמתנגדת ליחס לא הוגן מקבלת קללות ושיחות שימוע ויחס של כלבים פשוט משטר טוטליטרי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י RE;1494230:
(ד"א מה יכול להיות טרף בקומקום שמחממים מים)

קומקום לא טבול לדוגמא... יכול להיות שזה לא טרף אבל רובם לא נוהגים להשתמש בכזה דבר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י שושיה;1494253:
אין איפה לאכסן דברים כאלו, אפילו המלח שם טרף...
ארגנו לנו 2 מיקרוגלים, לבשרי וחלבי, אבל ל"ע לא כולם יודעים מה ההגדרה הברורה של בשרי או חלבי, בפרט שיש גם ערבים.
ונורי, מקום העבודה שלנו מתאים לעבדות מימי הביניים, כך שלאף אחד לא אכפת מה קורה איתי, העיקר שאני עושה מה שצריך, מי שמתנגדת ליחס לא הוגן מקבלת קללות ושיחות שימוע ויחס של כלבים פשוט משטר טוטליטרי...

אני במקומך הייתי מנסה לחפש מקום עבודה אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י שושיה;1493925:
אין אפשרות לשתות שם חם, כי הקומקום טרף

סליחה שאני מתייחסת לזה, אבל זה ממש צורם לי...
איך קומקום יכל להיות טרף? אולי זה לא רמת כשרות שאת רגילה.
אבל בטח יש שם עוד יהודים שלא אוכלים טרף ומשתמשים בקומקום...
למה להוציא שם רע על אנשים???
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
קומקום חשמלי
קומקום חשמלי, נחלקו הפוסקים אם הוא חייב בטבילה, משום שיש כלל בידינו שכלי שהוא מחובר לקרקע אינו טעון טבילה, משום שאין חיוב טבילה בכלי שאינו יכול לקבל טומאה, וכל דבר שהוא מחובר לקרקע אינו מקבל טומאה. ולפי זה כתבו כמה פוסקים, ומהם הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, שיש לדון בקומקום חשמלי שעיקר תשמישו הוא בשעה שהוא מחובר לתקע החשמל, ואם כן הרי הוא נחשב למחובר לקרקע ופטור מטבילה. אולם למעשה אף הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך לא רצה לסמוך על טעם זה לבדו לפטור את הקומקום מטבילה, מפני שיש בו שימוש גם כשאינו מחובר לחשמל.

גם מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א כתב, שטוב להחמיר להטביל קומקום חשמלי, ואם חושש שאם יכניסנו למים, הקומקום עלול להתקלקל, טוב שיתן אותו במתנה לגוי, ויחזור וישאל אותו מהגוי, כי השואל או השוכר כלים מן הגוי, פטור מלהטבילם, כיון שלא קנאם להיות שלו, ואין זה דומה למעשה שהיה בכלי מדין שהכלים היו לגמרי של ישראל. והגאון רבי שלמה זלמן אוירבך הוסיף עוד דרך לפטור את הקומקום מטבילה, על יד שיקח אותו ליהודי חשמלאי מוסמך, שיפרק את הקומקום בצורה מקצועית שלא כל אדם יכול לעשות בביתו, ואז ירכיב אותו מחדש, ונחשב הדבר כמו שנקנה הכלי מיהודי, וממילא הוא פטור מן הטבילה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
בלי קשר לטבילה,
כאשר מוזגים מקומקום רותח מים על כוס בה יש חלב עכו"ם, מנה חמה ללא הכשר או כל מאכל שאינו כשר, האדים העולים, וגורמים לשאלה על הכלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
תקני טרמוס קטן
ותנור חימום קטן
יש פתרון כמעט להכל :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תקראו לזה שפעת...
ממש לא יכולתי לזוז מהמיטה, כך שלעבודה ברור שלא הלכתי....
חימום לא מספק, מדובר ב-3 מזגנים קטנים על חדר של 10*10 שקפאו כל 2 דק'.
לא ציפיתי שיממנו לי מונית, אבל שלא ידרשו ממני גם לעבוד כשאני רטובה כך, אם אני מרגישה שאני לא מסוגלת, ולוקחת על חשבוני את היום הזה, זה לא ליום כיף, עלה לי החום, הייתי צרודה כך שגם תפוקת עבודה נורמלית לא יכולתי לתת.

בפרט שציינתי להם מלכתחילה, שעדיף שאשתחרר עכשיו מאשר שלא אבוא שבוע, אני מכירה את עצמי ויודעת שאם קר לי ואני רטובה ברגליים, מייד אני מצטננת קשה, כי כבר באתי לעבודה מצוננת, נכון שבמקום יומים לקח לי שבועיים להתאושש, אבל כרגע המצב סטטי, אני אפילו לא מצליחה לחלום על כיוון של התאוששות.

ובינתיים, כל מי שיודע איפה אני עובדת ומה תנאי העבודה שלי, יודע שזה מקום לא שפוי.

סתם בקטנה, חופשות המחלה שלי נוצלו באישפוזים תכופים עקב תנאי עבודה ירודים מאוד. אבל אין לי עדויות כדי לתבוע אותם.

היום כשאמרתי למנהלת שלי שעדיין לא התאוששתי, היא כפתה עלי לבוא לעבודה "כי זה נראה שלא אכפת לך מהעבודה, תעשי השתדלות ותבואי לשעה שעתיים"
זה הגיוני? אני לא מרגישה טוב, ועוד שומעים על הקול שלי שאני לא מסוגלת לדבר, אני משתעלת כל הזמן צרודה וכו' לבוא לקרוע את עצמי "בשביל להראות שאני משתדלת".
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אני אקנה ואקנה ואקנה, נו ברור, עם משכורת הרעב שלי...
הקומקום טרף מסיבה פשוטה-אם שופכים מים רותחים לתוך כוס חלב ואח"כ לתוך מרק בשרי או תבשיל בשרי, אני חושבת שזו הרמה הכי פשוטה של טרף לא טרף, אה, גם שאלנו רב כמובן.
ואני גם לא מתכוונת מהלך של שעה כל יום לסחוב איתי קומקום\תרמוס ומפזר חום...
אני חושבת שחימום מספק זה אחד התנאים הבסיסיים בעבודה, כמו שבימות הקיץ פשוט נזלנו על הכיסאות מרוב חום, המנהלים ישבו בחדרים ממוזגים עד קיפאון ואנחנו חזרנו עם פצעי זעה ושפשפות כל יום...

אני באמת עומדת לעזוב את הטרוף הזה בחודש הקרוב (עבד (צירה סגול) שם למעלה משנה), אך עד אז, אני ממנת טיפולים רפואיים, כדי להחזיר את הבריאות שלי קרוב לפסי הנורמה, כשאני בנאדם בריא מאוד וחזק מאוד, מאז שהתחלתי לעבוד שם אני פשוט לא מכירה את הבריאות שלי.
כל מי ששמע ממני את ההיסטוריה הרפואית שלי משנה זו לא יכול שלא להקיש בין העבודה לבין הבריאות.

סתם ככה האשכול של הנפיחות ברגל של לפני שבוע ואתמול על הטחורים, היום על הצינון, אז זה רק נגיעה קטנה.

אגב זה נוצר מכך שלא מאפשרים לנו לקום דקה לעמוד על המקום כדי להזרים קצת דם לרגליים אנחנו חייבות לשבת כל הזמן, "כדי שלא יהיה בלאגן בעיניים" רק בהפסקות מותר לנו להסתובב קצת. זה נשמע נורמלי???
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י לאה ורחל;1494309:
קומקום חשמלי
קומקום חשמלי, נחלקו הפוסקים אם הוא חייב בטבילה, משום שיש כלל בידינו שכלי שהוא מחובר לקרקע אינו טעון טבילה, משום שאין חיוב טבילה בכלי שאינו יכול לקבל טומאה, וכל דבר שהוא מחובר לקרקע אינו מקבל טומאה. ולפי זה כתבו כמה פוסקים, ומהם הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, שיש לדון בקומקום חשמלי שעיקר תשמישו הוא בשעה שהוא מחובר לתקע החשמל, ואם כן הרי הוא נחשב למחובר לקרקע ופטור מטבילה. אולם למעשה אף הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך לא רצה לסמוך על טעם זה לבדו לפטור את הקומקום מטבילה, מפני שיש בו שימוש גם כשאינו מחובר לחשמל.

גם מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א כתב, שטוב להחמיר להטביל קומקום חשמלי, ואם חושש שאם יכניסנו למים, הקומקום עלול להתקלקל, טוב שיתן אותו במתנה לגוי, ויחזור וישאל אותו מהגוי, כי השואל או השוכר כלים מן הגוי, פטור מלהטבילם, כיון שלא קנאם להיות שלו, ואין זה דומה למעשה שהיה בכלי מדין שהכלים היו לגמרי של ישראל. והגאון רבי שלמה זלמן אוירבך הוסיף עוד דרך לפטור את הקומקום מטבילה, על יד שיקח אותו ליהודי חשמלאי מוסמך, שיפרק את הקומקום בצורה מקצועית שלא כל אדם יכול לעשות בביתו, ואז ירכיב אותו מחדש, ונחשב הדבר כמו שנקנה הכלי מיהודי, וממילא הוא פטור מן הטבילה.

לכל אחת יש את הפוסקים שלה, אנחנו שאלנו את הרב שלנו שאמר לנו שאסור להשתמש גם בקומקומים, גם במיקרוגלים וגם במלח (כי זורים על מוקרם חלבי חם למשל ואח"כ על שניצל חם)
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
הזוי מה שאת מספרת! לא להאמין שיש עוד היום דברים כאלו.
איך את שורדת את זה???
מילא אם היית אומרת שהמשכורת מפצה על הכל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י grafix;1494550:
הזוי מה שאת מספרת! לא להאמין שיש עוד היום דברים כאלו.
איך את שורדת את זה???
מילא אם היית אומרת שהמשכורת מפצה על הכל...

בתחילה האמנתי שככה זה בכל מקומות העבודה החילוניים, אח"כ האמנתי שישתנה היחס, אבל עכשיו אני בטוחה שלא, כי כל המנהלים השתנו והיחס נותר כשהיה.
הפרדוקס הוא, שכל המנהלים היו נציגים יחד איתנו והתלוננו על היחס המחפיר, והיום הם אלו שנותנים אותו...
המשכורת היא בסיסית ביותר, אין שום הטבות, אפילו מתנות לחגים אנחנו לא מקבלות. פעמים בשנה נותנים משהו שאמור להקרא שי...למשל לפורים כל אחת קיבלה שני בקבוקי יין בשווי של 15 ש"ח (בעלי בדק:eek:) ולכבוד ר"ה 5 דוגמיות של סבונים...

אגב, כשנכנסנו לעבוד חתמנו על חוזה, וכל הזמן מנפנפים במה שהבטחנו, אבל הם מצידם לא ממלאים את צידם בחוזה, כשדרשתי את החוזה כדי להגיש לעו"ד לתביעה הם לא נתנו לי אותו, כבר פעמים במהלך התקופה דרשתי את זה, בפעם האחרונה דרשתי לפני שבועיים, כל הזמן הם שולחים אותי בתרוצים שונים ומשונים למה זה עדיין לא אצלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
תבדקי מול עו"ד, יתכן שאת יכולה לתבוע אותם בבית הדין לענייני עבודה.
אבל רק עו"ד מקצועי שכל החומר יהיה בפניו וכל הידע על מצבך יוכל לבדוק את הנושא, לא חברי הפורום שאין להם שמץ של מושג בעניין
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
כבר פניתי לעו"ד הוא אומר שצריכים להביא ראיות, מבחינה רפואית, כל מקרה מתייחס לרופא אחר, כך שרופא שלא יודע את כל ההיסטוריה הרפואית שלי בשנה זו, לא יכול לומר שהמקרה הזה הוא בגלל העבודה.
מאחת שראתה רופא פעם ב... אני כל היום היום בקופ"ח ורצה מרופא מומחה אחד לשני, לבדיקות רגילות, ולקשות יותר, עורכת בדיקות דם פעם בשבוע, כל פעם משהו אחר...
אם אני אאגד את כל הרופאים שביקרתי אצלם בשנה האחרונה אפילו בשבוע האחרון, כולל סיכומי אישפוזים, כולם יראו שמשהו פה צועק.
כל עוד זה לא קורה, אני לא יכולה לפנות לעו"ד ולהצביע ברגליי. אין ראיות מוצקות.
לצערי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה