התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

טוב נוו
דיברו על עיר חרדית אז ככה עיר זה וודאי לא,
וגם חרדית מתוך היכרות חלקית לפחות (כולל הבניה החדשה בנחליאל) גם לא כ"כ ודאי לא מיינסטרים (למי שצריך את זה).
בנחליאל יש קהילה ליטאית נפלאה ושמורה, בכללי אין ערים חרדיות חדשות בכלל.
 
אני חושב שיש עתיד לעמנואל יש שם בניה מטורפת עכשיו (לחסידים לא לליטאי)
לדעתי מאד כדאי לליטאים להגיע לשם. זה זול וקרוב.
(יש שם כבר היום קצת ליטאים עם בית כנסת שפעיל רק בשבתות).
 
לדעתי מאד כדאי לליטאים להגיע לשם. זה זול וקרוב.
(יש שם כבר היום קצת ליטאים עם בית כנסת שפעיל רק בשבתות).
מבלי לזלזל, יש גם חסרונות.
זה יישוב, ובאיו"ש (לכן לא התפתח משמעותית בשנים הקרובות מה שצריך אישורים מסובכים וכו')
ובאזור מאד שומם ומנותק מכל העיר שהיא (ואריאל היא לא בדיוק ממש עיר)
 
מבלי לזלזל, יש גם חסרונות.
זה יישוב, ובאיו"ש (לכן לא התפתח משמעותית בשנים הקרובות מה שצריך אישורים מסובכים וכו')
ובאזור מאד שומם ומנותק מכל העיר שהיא (ואריאל היא לא בדיוק ממש עיר)
למה אריאל היא לא עיר
אגב זה חמש דקות נסיעה מקרני שומרון שלמרות שעדיין לא הוכרזה כעיר בפועל זה עיר שיש בה הכל
ובע"ז בעוד כמה שנים גם בעמנואל יהיו 5000 יח"ד והיא תהיה עיר ואם בישראל
 
יש התפתחות במיצד, מעלה עמוס, נחליאל ועוד, הדברים קורים לאט.
כל אלו ישובים לא ערים
ולא נראה שמתכננים בקרוב לשנות את המצב וחבל
אולי בנחליאל יש סיכוי, כי למעלה עמוס למרות הפונטיציאל לא מקדמים
 
מבלי לזלזל, יש גם חסרונות.
זה יישוב, ובאיו"ש (לכן לא התפתח משמעותית בשנים הקרובות מה שצריך אישורים מסובכים וכו')
ובאזור מאד שומם ומנותק מכל העיר שהיא (ואריאל היא לא בדיוק ממש עיר)
מה לא התפתח? בונים בשנים האחרונות שכונות שלמות חדשות בעמנואל.
וברור שיש גם חסרונות, אם לא היו חסרונות המחיר לא היה חצי מהמרכז.
עמנואל עם נתונים מצוינים
קרוב מאוד לבני ברק (כמו ממודיעין עילית לבני ברק)
עיר חרדית (עם מועצה חרדית, וראש עיר חסידי)
שכונות חדשות
מחיר הכי נמוך שיכול להיות.
נכון ביגוד וכדו' אין בעמנואל, אבל יש טמבור קופ"ח מכולת וכל הדברים הבסיסיים שצריך.
 
אלו ישובים לא ערים
ולא נראה שמתכננים בקרוב לשנות את המצב וחבל
אולי בנחליאל יש סיכוי, כי למעלה עמוס למרות הפונטיציאל לא מקדמים
כל עיר גדולה פעם הייתה קטנה.
יש התקדמות, אבל התקדמות ביישוב אין פירושה בניינים עם מאות דירות בבת אחת, אלא פרוייקטים של 50 - 100 דירות, ובזה יש בהחלט התקדמות, וסביר מאד ששנים הקרובות נראה פרוייקטים יותר ויותר גדולים יוצאים לדרך.
 
זכור לי שלפני כחצי שנה אמרו שיקדמו ישוב חרדי היכן שחוות שדה אפריים ליד מודיעין עילית ונחליאל
 
לא נגד -בעד קרבה להרבה מרביצי תורה,-ויש עמלי תורה נפלאים גם בפריפריה
אני מקווה שאני לא אחרוג מכללי הפורום. קשה שלא להגיב לגישה שמביטה על כל האנשים שמחפשים קורת גג לראשם, ולומר להם אם הייתם מבינים עד כמה חשוב להיצמד למרביצי תורה לא הייתם עוזבים את המרכז.
המגורים בפריפריה, על פי רוב, לא נגזרים מחסרון באהבת תורה, או מאי הבנה עד כמה קירבה למרכזי תורה יכולה לתרום. הם בעיקר תוצאה של מצוקה כספית שרווחת כיום ברוב הציבור החרדי, ובעוד דור בכולו.

לא צריך לתת ציונים לגדולי התורה שהיו וישנם באופקים, בנתיבות ובחיפה. אין טעם לדברר את הישיבות הקדושות והכוללים שהעמידו תלמידים הרבה דווקא במקומות מרוחקים. כי גם בלי זה, יהודים יראים ושלמים ובכללם תלמידי חכמים מופלגים התגוררו בכל אשר מצאו לנכון ובלבד שהיו בעיר את הבית דין ומלמד תינוקות ועשרה בטלנים כמבואר בסנהדרין סוף פרק ראשון.

כל כנסיית יהודים לשם שמיים יש לה פוטנציאל לצמוח, במיוחד במציאות העכשווית שעקב מחירי בץהדירות הולכים בני התורה וגולים כסנהדרים בשעתה לציפורי לאושה לעפולה ולתילה.

צרו לפריפריה והצמיחו את מרכזי התורה החדשים!!!
 
אני מקווה שאני לא אחרוג מכללי הפורום. קשה שלא להגיב לגישה שמביטה על כל האנשים שמחפשים קורת גג לראשם, ולומר להם אם הייתם מבינים עד כמה חשוב להיצמד למרביצי תורה לא הייתם עוזבים את המרכז.
המגורים בפריפריה, על פי רוב, לא נגזרים מחסרון באהבת תורה, או מאי הבנה עד כמה קירבה למרכזי תורה יכולה לתרום. הם בעיקר תוצאה של מצוקה כספית שרווחת כיום ברוב הציבור החרדי, ובעוד דור בכולו.

לא צריך לתת ציונים לגדולי התורה שהיו וישנם באופקים, בנתיבות ובחיפה. אין טעם לדברר את הישיבות הקדושות והכוללים שהעמידו תלמידים הרבה דווקא במקומות מרוחקים. כי גם בלי זה, יהודים יראים ושלמים ובכללם תלמידי חכמים מופלגים התגוררו בכל אשר מצאו לנכון ובלבד שהיו בעיר את הבית דין ומלמד תינוקות ועשרה בטלנים כמבואר בסנהדרין סוף פרק ראשון.

כל כנסיית יהודים לשם שמיים יש לה פוטנציאל לצמוח, במיוחד במציאות העכשווית שעקב מחירי בץהדירות הולכים בני התורה וגולים כסנהדרים בשעתה לציפורי לאושה לעפולה ולתילה.

צרו לפריפריה והצמיחו את מרכזי התורה החדשים!!!
ראש מועצת גדולי התורה/חכמי התורה?
נחכה להוראתם.
 
נראה לך שצמודים למקלדת -ישאל את רבו
זה גמטריא?
מה הקשר בין צמודים למקלדת לישאל את רבו?


אז ככה הם רוב עם ישראל, עכ"פ רוב הציבור החסידי, (מה שאני יודע)
לא היה להם כסף לקנות במרכז, ולכן הם הלכו לקנות בפרפריה, והפכו אותה למרכז, כמו ביתר, בית שמש (שכידוע מי שהתחיל בה אלו החסידויות הירושלמיות).
אשדוד.

וכך יהיה גם בשאר הערים בעז"ה.
 
זה גמטריא?
מה הקשר בין צמודים למקלדת לישאל את רבו?


אז ככה הם רוב עם ישראל, עכ"פ רוב הציבור החסידי, (מה שאני יודע)
לא היה להם כסף לקנות במרכז, ולכן הם הלכו לקנות בפרפריה, והפכו אותה למרכז, כמו ביתר, בית שמש (שכידוע מי שהתחיל בה אלו החסידויות הירושלמיות).
אשדוד.

וכך יהיה גם בשאר הערים בעז"ה.
לא הבנת מוגזם!
עכ''פ לעניינו זה יקרה -כשרבותיהם של רוב עם ישראל השני יגיד לו[יש עוד רוב-ברור]
 
לא הבנת מוגזם!
עכ''פ לעניינו זה יקרה -כשרבותיהם של רוב עם ישראל השני יגיד לו[יש עוד רוב-ברור]
ונסיים בזה
נושא הפריפריה הינו מאוד מורכב
למי שמבין- החדרים הישיבות הסמינרים החברה
לפעמים יש מעלות לחלק מהציבור ג''כ.
א''א לפרט כל הבעיות אבל החברה היא מאוד שונה בחדרים
ויש שמנסים לעשות את השינוי בפריפריה בצורה מעוררת גועל בזה.-עי' ערך נ'.
ישבות קטנות יש בזה הרבה שינוי כי בד''כ זה אותם חברים מהחדר ועוד ועוד
אין כ''כ מבחר,
לשלוח לחוץ -לא פשוט.
סמינרים כנ''ל ,וכנ'''ל המנסים לשנות
ולכן נראה שגדו''י לא חתכו את העניין בזה ועוד כמה סיבות
איפה יש מיר או כולל פנוביז' ובית הלל-זה משפיע מאוד על ציבור האברכים
ולכן יש כאן עניין מורכב הצריך בירור באופן פרטי ולא רק הדירה והכלכלה הוא שיקול אף שזה גם שיקול
בברכה שיהיה לתועלת וזהו עד כאן.
 
ונסיים בזה
נושא הפריפריה הינו מאוד מורכב
למי שמבין- החדרים הישיבות הסמינרים החברה
לפעמים יש מעלות לחלק מהציבור ג''כ.
א''א לפרט כל הבעיות אבל החברה היא מאוד שונה בחדרים
ויש שמנסים לעשות את השינוי בפריפריה בצורה מעוררת גועל בזה.-עי' ערך נ'.
ישבות קטנות יש בזה הרבה שינוי כי בד''כ זה אותם חברים מהחדר ועוד ועוד
אין כ''כ מבחר,
לשלוח לחוץ -לא פשוט.
סמינרים כנ''ל ,וכנ'''ל המנסים לשנות
ולכן נראה שגדו''י לא חתכו את העניין בזה ועוד כמה סיבות
איפה יש מיר או כולל פנוביז' ובית הלל-זה משפיע מאוד על ציבור האברכים
ולכן יש כאן עניין מורכב הצריך בירור באופן פרטי ולא רק הדירה והכלכלה הוא שיקול אף שזה גם שיקול
בברכה שיהיה לתועלת וזהו עד כאן.
מוגזם
 
ונסיים בזה
נושא הפריפריה הינו מאוד מורכב
למי שמבין- החדרים הישיבות הסמינרים החברה
לפעמים יש מעלות לחלק מהציבור ג''כ.
א''א לפרט כל הבעיות אבל החברה היא מאוד שונה בחדרים
ויש שמנסים לעשות את השינוי בפריפריה בצורה מעוררת גועל בזה.-עי' ערך נ'.
ישבות קטנות יש בזה הרבה שינוי כי בד''כ זה אותם חברים מהחדר ועוד ועוד
אין כ''כ מבחר,
לשלוח לחוץ -לא פשוט.
סמינרים כנ''ל ,וכנ'''ל המנסים לשנות
ולכן נראה שגדו''י לא חתכו את העניין בזה ועוד כמה סיבות
איפה יש מיר או כולל פנוביז' ובית הלל-זה משפיע מאוד על ציבור האברכים
ולכן יש כאן עניין מורכב הצריך בירור באופן פרטי ולא רק הדירה והכלכלה הוא שיקול אף שזה גם שיקול
בברכה שיהיה לתועלת וזהו עד כאן.
אני מבין שאתם מתכוונים יותר למגזר הליטאי,
יתכן שאתם צודקים,

אבל במגזר החסידי, כל הדיור בפרפריות מוכוונים על ידי רבותיהם,
כך זה בויזניץ - עפולה,
צאנז ותולדות אהרן - טבריה,
תולדות אברהם יצחק בחריש ונוף הגליל,
גור בערד ודימונה
וכך שאר החסידויות,

כך שדבריך מכוונים למגזר מאוד מסויים.

וגם אצלהם יש לחלק,
יש את הערים שמוכוונות על ידי רבנים, כגון אופקים ונתיבות, שבהם יש כבר כוללים (נראה לי שגם אחיסמך)

אך בחריש, ההרגשה הכללית כדבריכם.
ישנם שם גורמים שרואים את הפריפריה כמקום להגשמת חלומותיהם וד"ל.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה