ממש משפט נכון...''בבסיס כל נורמה יש כמה לא נורמליים שהפכו אותה לכזאת''..
מצליחים במה? בחיים?היו הרבה יותר מצליחים
כן כמובןממש משפט נכון...
מצליחים במה? בחיים?
חזק מאוד. מספרים את זה על מלכת אנגליהאגב יש סיפור ידוע שראש ממשלת בריטניה(כמדומני)
הלך פעם לבית חולים פסיכאטרי
ורצה לומר להם איזה משפט טוב בהתחלה
ואמר להם כך"אתם הנורמלים,אבל אנחנו הרוב"
לא קורה מצב כזה , אם כולם אותו הדבר אז הם הנורמאלים....הרוב הוא זה קובע את הנורמהיש לי חקירה עמוקה שבתוכו פרדוקוס: מה קורה כשכולם 'לא נורמליים' ?
האדם הנורמלי הופך ללא נורמלי אבל אז הוא כבר נורמלי כי כולם לא נורמליים ואם הוא נורמלי אז הוא כבר שוב לא נורמלי...
ועכשיו בלי להסתבך!: הם קובעים את הנורמה ולכן הם הנורמאלים ,הוא לא נורמאלי כי הוא לא לפי הנורמה המקובלתכי כולם לא נורמליים ואם הוא נורמלי אז הוא כבר שוב לא נורמלי...
רגע אחד..,סתם.. סתם..
הבעיה היא שלכן כנראה אין באמת נורמלים.. כי הרוב קובע מה נורמלי....לא קורה מצב כזה , אם כולם אותו הדבר אז הם הנורמאלים....הרוב הוא זה קובע את הנורמה
שימי לב למשהו חשוב!!הבעיה היא שלכן כנראה אין באמת נורמלים.. כי הרוב קובע מה נורמלי....
אוקי שוב- הם נורמלים כי החברה רואה בהם הנורמלים!שימי לב למשהו חשוב!!
את כותבת: אין באמת נורמלים.. כי הרוב קובע מה נורמלי....
מה זה נורמאלי?? נורמאלי מלשון נורמה!! ומה זה נורמה? איך נקבעת נורמה? לפי הרוב!
אז>> הרוב מגדיר את הנורמה>> מי שהולך לפי הרוב הולך לפי הנורמה>> ולכן הוא הנורמאלי!
אם הם לפי הרוב אז הם באמת הנורמאלים
מה הכוונה באמת נורמאלים??אוקי שוב- הם נורמלים כי החברה רואה בהם הנורמלים!
זה לא מחייב שהם באמת נורמלים...
ושוב- אני שאלתי באמת על משהו ספציפי יותר...
אם כל אחד היה פועל עפ"י תכונות נפשו ולא מתייחס לסביבה שלו- לא היה מושג כזה נורמליות.לענ"ד נורמלי זה בדיוק כמו שאחת כתבה פה
נורמה לי כלומר כל אחד צריך לפעול לפי תכונות נפשו
מה שבטוח הוא שהעולם הזה משוגע.
מי שרוצה לחיות 'נורמאלי' - שיחזיק עצמו חזק חזק עם האמת. כי רק זה הנורמאלי.
זה פשוט כך.
היום דווקא בנורמלי אנשים אוהבים חריףסליחה אם יצא חריף מדיי - פשוט זאת מסקנה שהגעתי אליה לא מזמן ואני מנסה לחיות אותה.....
נראה שלא קראתם את מה שכתבתי עד הסוףאם כל אחד היה פועל עפ"י תכונות נפשו ולא מתייחס לסביבה שלו- לא היה מושג כזה נורמליות.
אא"כ אתה מחליט שאתה משנה את ההגדרה של נורמלי...
ומי שבודק את הבית 3 חודשים לפני פסח ומנקה את הפירורים שנמצאים בסוף הבויידםמי שנמצא יום לפני בדיקת חמץ בפרוג הוא נורמלי/ת?
אם זה עושה לו טוב ולא מכניס אותו לכפיתיות או לחץ אז כן הוא נורמלי ושיערב לו....ומי שבודק את הבית 3 חודשים לפני פסח ומנקה את הפירורים שנמצאים בסוף הבויידם
ומנקה את הכסאות מאחורה ברסיסים מיוחדים הוא נורמלי?
בלת"ק זה לא ההבדל בין נורמלי לנורמטיבי?יש לי שאלה קצת מוזרה... מקווה שתהיה מובנת.
האם כל דבר שנהיה מקובל חברתית- הופך את הדבר לנורמלי? ( כשהדבר לעצמו לכאורה לא נורמלי, מבחינת הטבע, בחינה נפשית וכו'..)
בעצם בגדול השאלה היא: דבר שבעיקרון הוא לא אמור להיות נורמלי... לא לפי דרך הטבע ולא מבחינת הנפש, אך הוא נכנס לחברה ונהיה כבר כמקובל- האם זה הופך את זה לנורמלי? מקובלות חברתית מגדירה משהו כנורמלי?
או בעצם- מהי ההגדרה של נורמלי? (ולא הכוונה חולה נפש ח"ו וכו...).
תודה!
מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!
חלה שגיאה בשליחה. נסו שוב!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר להצטרף
אליהם ממש עכשיו:
תהילים פרק כה
אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
הנושאים החמים