דרוש מידע שאלה מוזרה... מקובל חברתית = נורמלי?

אגב יש סיפור ידוע שראש ממשלת בריטניה(כמדומני)
הלך פעם לבית חולים פסיכאטרי

ורצה לומר להם איזה משפט טוב בהתחלה

ואמר להם כך"אתם הנורמלים,אבל אנחנו הרוב"
חזק מאוד. מספרים את זה על מלכת אנגליה
 
יש לי חקירה עמוקה שבתוכו פרדוקוס: מה קורה כשכולם 'לא נורמליים' ?
לא קורה מצב כזה , אם כולם אותו הדבר אז הם הנורמאלים....הרוב הוא זה קובע את הנורמה
האדם הנורמלי הופך ללא נורמלי אבל אז הוא כבר נורמלי כי כולם לא נורמליים ואם הוא נורמלי אז הוא כבר שוב לא נורמלי...

שוב, אם כולם מתנהגים לפי "נורמה" מסויימת הם הנורמאלים, האדם שמתנהג הפוך מהם אינו יכול להיחשב" נורמאלי"
כי כולם לא נורמליים ואם הוא נורמלי אז הוא כבר שוב לא נורמלי...
ועכשיו בלי להסתבך!: הם קובעים את הנורמה ולכן הם הנורמאלים ,הוא לא נורמאלי כי הוא לא לפי הנורמה המקובלת

רגע אחד..,
עבדתי עכשיו לחינם..??:confused:
 
הבעיה היא שלכן כנראה אין באמת נורמלים.. כי הרוב קובע מה נורמלי....
שימי לב למשהו חשוב!!
את כותבת: אין באמת נורמלים.. כי הרוב קובע מה נורמלי....
מה זה נורמאלי?? נורמאלי מלשון נורמה!! ומה זה נורמה? איך נקבעת נורמה? לפי הרוב!
אז>> הרוב מגדיר את הנורמה>> מי שהולך לפי הרוב הולך לפי הנורמה>> ולכן הוא הנורמאלי!

אם הם לפי הרוב אז הם באמת הנורמאלים
 
שימי לב למשהו חשוב!!
את כותבת: אין באמת נורמלים.. כי הרוב קובע מה נורמלי....
מה זה נורמאלי?? נורמאלי מלשון נורמה!! ומה זה נורמה? איך נקבעת נורמה? לפי הרוב!
אז>> הרוב מגדיר את הנורמה>> מי שהולך לפי הרוב הולך לפי הנורמה>> ולכן הוא הנורמאלי!

אם הם לפי הרוב אז הם באמת הנורמאלים
אוקי שוב- הם נורמלים כי החברה רואה בהם הנורמלים!
זה לא מחייב שהם באמת נורמלים... (מבחינת מה שהם עושים ולא מבחינת מה שהעולם רואה בהם. וזה יכול להחשב אלף פעמים נורמלים וזה לא יהיה... )
ושוב- אני שאלתי באמת על משהו ספציפי יותר...
 
אוקי שוב- הם נורמלים כי החברה רואה בהם הנורמלים!
זה לא מחייב שהם באמת נורמלים...
ושוב- אני שאלתי באמת על משהו ספציפי יותר...
מה הכוונה באמת נורמאלים??
בשביל לדעת האם משהו באמת נורמאלי או לא צריך להגדיר מה זה נורמאלי
ומי קובע מה נורמאלי ומה לא? הנורמה
ומי קובע את הנורמה ? הרוב!

כמובן שיש מקרה קיצון יוצאי דופן, אבל אלו מקרים יותר ספציפיים
 
מה שבטוח הוא שהעולם הזה משוגע.
מי שרוצה לחיות 'נורמאלי' - שיחזיק עצמו חזק חזק עם האמת. כי רק זה הנורמאלי.
זה פשוט כך.

להיות נורמאלי זה לקיים עוד מצווה, עוד מעשה טוב, עוד לימוד תורה, עוד התארגנות לחג, עוד נתינה.
יש הרבה נורמאליות בחוץ, נכון, אבל יש גם המון שיגעון.
צריך מאוד להיזהר לא לרקוד לפי החליל של רוח העולם.

אמת יש אחת. היא הנורמאלית - גם אם כ-ל העולם, יהיה רוב אשר יהיה, ישאג הפוך מבקר ועד ליל.

ומי שחי אותה, אפי' לפרקים - מרגיש: 'הנה, אני זוכה לחיות אמת'. סיפוק ימלא אותו. כפשוטו.

אז למה לנו לנסות להיות 'נורמאליים' בעיניי בשר ודם, למה לנו לעסוק בזה יום וליל???
נעשה בפשטות את דברי התורה, נשמח ונחייה חיים טובים, מאושרים ונורמאליים!...


סליחה אם יצא חריף מדיי - פשוט זאת מסקנה שהגעתי אליה לא מזמן ואני מנסה לחיות אותה.....
 
לענ"ד נורמלי זה בדיוק כמו שאחת כתבה פה
נורמה לי כלומר כל אחד צריך לפעול לפי תכונות נפשו
אם כל אחד היה פועל עפ"י תכונות נפשו ולא מתייחס לסביבה שלו- לא היה מושג כזה נורמליות.
אא"כ אתה מחליט שאתה משנה את ההגדרה של נורמלי...
מה שבטוח הוא שהעולם הזה משוגע.
מי שרוצה לחיות 'נורמאלי' - שיחזיק עצמו חזק חזק עם האמת. כי רק זה הנורמאלי.
זה פשוט כך.
(y)(y)(y)(y)
 
אם כל אחד היה פועל עפ"י תכונות נפשו ולא מתייחס לסביבה שלו- לא היה מושג כזה נורמליות.
אא"כ אתה מחליט שאתה משנה את ההגדרה של נורמלי...
נראה שלא קראתם את מה שכתבתי עד הסוף

ובכללות מכל הדיון הארוך הזה עולה שני אפשריות להגדיר נורמלי
וכל השאר זה הולך סחור סחור בדוגמאות מפה לשם ומשם לפה
אפשרות ראשוני-נורמלי שווה נורמה לי (כפי שאחת כתבה פה) כלומר שאדם יפעל לפי תכונות נפשו
אפשרות שנייה-נורמלי על פי מנהג הסביבה

שני ההגדרות הללו תמיד יהיו קיימות כי אין אפשרות לבטל את המציאות בעולם שהאדם פונה ומסתכל על זולתו
ומאידך יש לו את הצרכים היחודיים שלו


השאלה המרכזית תהיה לאחר שני ההגדרות הנ"ל
האם נכון על פי התורה ההשקפה ואף על פי חוכמת העולם לפעול נגד הנורמלי של הגדרה -2- ולפעול לפי 1
כשיש התנגשות
וברור שדבר זה משתנה מאדם לאדם מנפש לנפש
ואף בתוך האדם עצמו יש זמנים שנכון לפעול כך ויש זמנים שצריך לפעול אחרת
 
משום מה יש את ההרגשה שבציבור החרדי היום כולם קובעים לפי מקובלות חברתית ואם מישהו יעשה משהו שהוא לא לגמרי מקובל חברתית (גם אם הוא לגמרי מותר) הוא כבר פחות חרדי.
ברור שתלוי למה התכוונת אם התכוונת האם הציבור רואה מישהו שחורג מהמקובלות כלא נורמלי אז ברור שכן, אבל אם השאלה האם בהכרח אדם שחורג מגבולות המקובלות האם חורג גם מגבולות בנורמה אז ודאי שלא...
נורמה זה דבר מזה לא מחייב אנחנו יכולים לראות מישהו לבוש בלבוש המקובל חברתית היום ונראה כמו כל אדם אחר שהולך ברחוב והוא אובחן אתמול בסכיזופרניה, וגם אם לא נלך עד שמה, אי אפשר לקבוע נורמה בחיצוניות ובמקובלות חברתי ואם להגדיר הכי טוב אין אפשרות להגדיר מי נומלי ומי לא לפי כללים כך שגם אם מישהו רוקד כמו משוגע ברחובות זה יכול פשוט להיות שנכנס לו משהו לנעל:)
זה מזכיר לי את השאלה של "איך אני יודע שאני לא בחלום עכשיו" איך אני יודע אולי אני לא נורמלי והמשוגעים הם הנורמלים...
אגב אני מאוד ממליץ לכל מי שתוהה בשאלה לקרוא את הספרים: "עולם חירש" של בתיה ענה ו"ימים בלי תכלת" של תמר מור
 
ומי שבודק את הבית 3 חודשים לפני פסח ומנקה את הפירורים שנמצאים בסוף הבויידם
ומנקה את הכסאות מאחורה ברסיסים מיוחדים הוא נורמלי?
אם זה עושה לו טוב ולא מכניס אותו לכפיתיות או לחץ אז כן הוא נורמלי ושיערב לו....
וגם אם זה מכניס אותו ללחץ אנחנו עדיין לא פסיכאטרים לקבוע את רמת השפיות שלו
 
יש לי שאלה קצת מוזרה... מקווה שתהיה מובנת.
האם כל דבר שנהיה מקובל חברתית- הופך את הדבר לנורמלי? ( כשהדבר לעצמו לכאורה לא נורמלי, מבחינת הטבע, בחינה נפשית וכו'..)

בעצם בגדול השאלה היא: דבר שבעיקרון הוא לא אמור להיות נורמלי... לא לפי דרך הטבע ולא מבחינת הנפש, אך הוא נכנס לחברה ונהיה כבר כמקובל- האם זה הופך את זה לנורמלי? מקובלות חברתית מגדירה משהו כנורמלי?
או בעצם- מהי ההגדרה של נורמלי? (ולא הכוונה חולה נפש ח"ו וכו...).
תודה!
בלת"ק זה לא ההבדל בין נורמלי לנורמטיבי?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה