Title

איש את רעהו • מידע ועזרה הדדית

ברוכים הבאים למעצמת החסד של פרוג!
פורום אא"ר - הלב הפועם של פרוג הוא המקום בו מתרכזים כל תחומי העזרה והסיוע: פתרונות, עזרה הדדית, טיפים, מידע חיוני ושיתוף ידע אנושי של חכמת ההמונים. עם מיליוני הודעות ואלפי פרוגיסטים פעילים שמעניקים יד זה לזה מדי יום - איש את רעהו יעזורו.
רציתי לשתף אותכם בסיפור שהייתי מעורבות בו היום..
שעור בחורים בני 22 מישיבת X שנמצאים כבר
3 שנים בשידוכים , ועדיין אף אחד לא התארס
החליטו לשבת ולדון מה עומד מאחורי ''העיכוב'' המוזר שכל
בני השעור עדיין לא מצאו את זיווגם :confused:
הגיעו למסקנה שבשעור א ישב''ג היה להם ר''מ
שהם עשו לו ת'מוות , והחליטו לגשת לבקש סליחה...
(שהר''מ הנ'ל כבר לא היה בישיבה הזו)
אבל הם לא העיזו לגשת אליו או להתקשר ולבקש שיסלח להם.
אחד מהבחורים נזכר שיש לו חבר שמכיר את אותו ר''מ
שאותו אחד יתקשר ויעביר לו את סליחתם .
הם התקשרו לאותו אחד (שבמקרה הזה היה בעלי)
וביקשו ממנו להתקשר לאותו ר''מ ...
בעלי התקשר לאותו ר''מ ושאל אותו אם הוא זוכר את השעור הזה והזה
כשלימדת בישיבה X , הר''מ השיב בחיוב , ובעלי המשיך
''הם מבקשים שתסלח להם'' .... , הר''מ אמר לבעלי שהוא בנהיגה
והוא צריך לעצור בצד כדי שלא יהיה סכנה , וכך הוא אמר לבעלי ....:
''מה??? איייי השעור הנ''ל שהרסו לי ת'חיים ,שפכו את דמי, גמרו אותי , סחטו אותי,
רצחו אותי , אני גמור מהם , מאז החיים שלי לא חיים ,הפצע עמוק ולא ניתן לאיחוי .....'' ואז הוא נשנק מבכי ובכה ובעלי בוכה איתו ככה למשך 5 דקות הוא לא יכל לדבר .
הוא ביקש את סליחתו של בעלי שהוא ככה התפרץ ובסערת רגשות ,ואז הוא אמר
לבעלי שיחזור אליו יותר מאוחר.... ''אני לא מסוגל לדבר עכשיו'' .....
והשאיר את בעלי המום ומהורהר ....:(
מה שהיה אח''כ כבר לא שייך אלינו ..

אבל את המוסר השכל שהוא השאיר, לא נשכח לעולם!
כמה צריך להזהר בדברים שבין אדם לחברו , אלה דברים שאפילו יוכ''פ
לא מכפר עד שירצה את חברו, להזהר מקפידא ...
מפחיד ומזעזע!!!

*קבלו את התנצלותי על סגנון הכתיבה , אני לא סופרת..:rolleyes:*
בהמשך לאשכול הזה
ראשית, תודה על התגובות המחכימות. בזכותן הרכבנו תפריט מקסים.

עכשיו, העריכה.
המפה (אל בד) שחורה.
הצלחות שחורות.
סכום שקוף
מפית דומיננטית בירוק תפוח חי.

במקור התכוונתי להניח מתחת לכל צלחת מפית תחרה מלבנית לבנה מנייר. מכירות?
זאת כדי להפריד חזותית את הצלחת מהמפה.
אבל האופציה ירדה מהפרק כי עלותה גבוהה מידי.

רעיונות יש לי למכביר, למשל סרט בד סטן רחב, או סרט תחרה, אבל עלותם גבוהה.
אני מחפשת רעיון יצירתי לרנר לבן, אפילו צר-לא מידי, שיעמוד כ"פס" מתחת לשורת הצלחות. כמובן בשני צידי השולחן. משהו פחות צפוי, וזול.
(זול ממש, כי זה רק הקישוטים. מצד שני, קשה לי לרדת מעיצוב השולחן. מה אעשה שלא הצלחתי לפטר את הגרפיקאית????)

מפית נייר?, סרט מתנות רחב (חד פעמי כזה, זה לעניין)?, מפיות נייר לבנות?

אם יש למישהי רעיון נחמד שיוכל לעזור, אשמח מאוד.
צרפתי איור להמחשה.
(השתמשתי באפור כהה ל"מפה", כי מפת אל בד שחורה אין לה גוון שחור עמוק).

תודה, ובשמחות!
המודעה באישור ההנהלה

בהמשך לאשכול הקודם.

עקב הקור העז!!! אפשר להזמין מיידית במחיר קבוצתי 580 ש"ח.
גם למנורות 600 וואט, וגם למנורות 800 וואט, (המחיר המקורי הוא 650 - 690 ש"ח ).​

לגבי המלאי - יש דינאמיקה מאוד גבוהה כעת, אז דבר אחד הוא בטוח - מי שיזמין היום יקבל בהקדם האפשרי.​

תיאור המנורה:
> מנורות חסכוניות מאוד בחשמל (600 -800 וואט , להשוואה: רדיאטור לוקח בסביבות 2000 וואט)
> מנורות יפות ואסטטיות
> בטיחותיות מאוד (תלוי על התקרה. בלי אש גלוי וכד')
> חימום עדין ונעים. הרגשה חמימה כמו שמש של 8 בבוקר.
> לא מעיק, בלי כאבי ראש.
> המנורות עובדות על בסיס של אינפרא אדום.
> למנורה תו תקן רוסי, ועבר אישור של מכון התקנים הישראלי.
> מחזיק לאורך שנים רבות. 5 שנים אחריות יצרן.
> היבואן נותן שירות אישי ומסור וייעוץ מדוייק להתקנה אפקטיבית ביותר.
> מיוצר בחברה אמינה ומבוססת ברוסיה
http://589.ru/(וזה מאוד פופולארי שם.)

המנורות מיובאות בבלעדיות ע"י יבואן חרדי יר"ש כאן בארץ, פרטים אפשר לקבל אצלי.
נא לא לשלוח הודעה פרטית אלא לשלוח מייל, למייל שבחתימה.
היום הגיע לרבים טלפון המבקש ליצור קשר עם משרד התקשורת
ולבקש באופן מיוחד למנוע את החוק של קווי התוכן - תשלום חצי שקל לדקה.
התקשרתי ללשכת התקשורת, כמי שמשתמשת בקווי תוכן - לשיעורים, משפחות וכד'.
ענתה לי מזכירה אדיבה מאד שטוענת שגם היא חרדית.
היא הסבירה לי את ההתנהלות, וניכרים דברי אמת.
חברות שהפעילו קווי תוכן - וגרפו אלפי שקלים על חשבון חברות הסוללר,
שילמו לישיבות תקציבים חודשיים בהתניית הוצאות אלפי דקות שיחה בחודש. אנשים השאירו פלאפונים פתוחים 24 שעות ביממה ועבדו בצורה לא הוגנת.
נפתחה חברת תקשורת רק לקבלת שיחות, וכל דמי הקישוריות נכנסו אליה.
כאוס כזה שהביא כמעט לקריסה של חברות שיצאו בקול צעקה.
לדעתי, כל תופעת הנידנודים הנוראה לכל בעלי הקווים הכשרים,
הייתה המצאה של חברות הסוללר, במטרה לגרום לציבור החרדי למאוס בקווי התוכן ולהצטרף למאבקם.
מה שאמרתי לה, זה שאין פרופורציה בקביעה - שכל קישורית תעלה חצי שקל.
אם יהודי שומע שעת דף יומי כל יום - הוא משלם 15 ש"ח לשיעור!!!!
חייבים לגבות תשלום כדי לאזן את הענין, אבל בטעם.
קודם כל שיגבו 20 אג', אם זה לא התייצב, יישקלו שוב.
אחרת - יגוועו כל הקוים החשובים, שממלאים את הציבור החרדי בתורה ויראת השם,
ולהבדיל, נותנים מידע חשוב ועדכני: כמו מערכת דרושים, קל קו ועוד.
חשוב לפנות למשרד התקשורת ולהגיש בקשה להתחשבות בגובה התשלום.
זה היה בסופרמרקט, יום חמישי האחרון.
בן אדם חרדי, נראה אברך עומד בתור עם עגלה עמוסה בדברים.
הגיע התור שלו והוא מוריד את הדברים מהעגלה לדלפק, והקופאית מעבירה אותם.תוך כדי, הוא אומר "רק רגע, שכחתי משו..", ורץ להביא.
הוא חוזר, הקופאית ממשיכה לתקתק, והוא שוב: "מתנצל, שכחתי עוד משו.." ורץ ומביא.
ופעם שלישית הוא נזכר ששכח עוד משהו..
האנשים מאחוריו כבר התחילו להתעצבן, ואחד מהם, ממש ממש כעס עליו, ופגע בו מילים קשות...
הבן אדם התנצל, וממשיך להעביר מוצרים, ופתאום לקראת הסוף, הוא שוב נזכר ששכח מוצר...
זה שאחריו כבר לגמרי כועס ורותח, והוא עצמו רץ מהר להביא את המוצר...
בינתיים חלק מהאנשים שהמתינו בתור וראו מה קרה, אומרים לההוא שכעס על האברך שזה לא היה בסדר לדבר כמו שהוא דיבר. ולמרות שהאברך עיצבן אותו, הוא הגזים עם הדיבור שלו וממש בייש ופגע בו...
אותו אברך חוזר ומביא את המוצר הנוסף, ואז הבן אדם פונה אליו ואומר לו:
"תשמע.. זה לא בסדר שכל רגע אתה נזכר בעוד משהו, ועוד לא פעם אחת, מלא פעמים! זה ממש ממש מעצבן!!! אבל לא הייתי צריך לדבר אליך ככה.
אני מתנצל, וכפיצוי אני רוצה לשלם לך עבור הקניה!"
האברך בהלם, מודה לו מאוד מאוד,
והאיש משלם על סך 2500 ש"ח!!!
האברך מסיים את הקנייה, ואז אחרי שהם ארזו, שואל אותו ה"מפצה":
"תגיד את האמת,אין מצב שכל שניה שכחת משהו.. זה לא הגיוני כבר! מילא פעם אחת אבל חמש פעמים?! מה הסיפור בדיוק???"
אז האברך מספר: "תראה..אני אב למשפחה ברוכת ילדים. הכסף דל והמצב קשה...
הגענו למצב היום שלא היה כלווום בבית!
אפילו לא מצרכים בסיסיים. פשוט ארונות ריקים ממוצרי מזון, ועד לנקיון ושמפו וכו וכו...
כל מה שצריך פשוט נגמר.. ריק... באמת אבל!
אשתי אמרה לי- 'מה נעשה, ה' בטוח ישלח ישועה... לך לסופר תמלא עגלה, אני בינתיים מתפללת... נחכה לישועה!'
ובאמת מלאתי כל מה שחסר. לא היו בעגלה ממתקים או סתם קשקושים או מותרות.דברים בסיסיים בלבד... ואני רואה שהעגלה מתמלאה ואני לא רואה שום כיוון של ישועה...
אז הלכתי לקופה, והגיע תורי ואין... אין לי מושג איך אני הולך לשלם בסוף על כל הקנייה שעשיתי...
אז כל רגע הלכתי והבאתי עוד משהו כדי להרוויח קצת זמן, ופשוט חיכיתי שה' יושיע...
עד שאתה נשלחת!!!"
אותו אדם שמע וכ"כ התרגש...
הוא הוציא 12 צ'קים, על כל צ'ק רשם 2500 ש"ח ואמר לו- "קח. שיהיה לך לכל השנה!" הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל.
ישועת השם כהרף עין
 תגובה אחרונה 

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה