מרחב למידה

מרחב פתוח לשאלות ועזרה הדדית בחו"ד עיצובית
מנהל הפורום: אלעזר 1
חו"ד ליצירות ועבודות, שאלות טכניות על תוכנות אדובי, הבאה לדפוס, מדריכים, זיהוי פונטים ומאגרים חינמיים.
הוסף נושא חדש

עיצוב ותקשורת חזותית >> תוכן מקצועי

לאור הביקוש הרב - אנחנו פותחים קבוצת מכירה עבור משתמשי פרוג, למערכות גרפיקה ולמערכות וידאו.


אבל קודם כל לפני ההסבר על המחשבים עצמם, אני רוצה שכולנו נדע אחת ולתמיד, למה צריך לקנות דווקא מערכת מחשב מקצועית, ולא מספיק סתם מחשב.

אז מה זה באמת מערכת מחשב עבור צרכי גרפיקה ומולטימדיה?

כל אחד ואחד שמשתמש במחשב - שלא רק לצרכים פשוטים כגון וורד, ופאואר פוינט וכדו', נחשב משתמש כבד.
אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה אומר משתמש כבד ואיך זה נוגע אלינו?
בואו נחלק את זה ל-3 שלבים:

חלק א' - מה בעצם אנחנו נחשבים?
אז ככה: כל מי שמשתמש בתוכנות אדובי כגון, פוטושופ, אינדיזיין, אילסוטרייטור וכדו', מערכת המחשב נמצאת רוב הזמן במצב המקסימלי שלה
הוי אומר, ההארדיסק פועל רוב הזמן, המעבד פועל רוב הזמן, הזיכרון, הלוח אם, ועוד...
מה זה אומר?
פשוט מאוד - החלקים במחשב ככל שהם יותר בשימוש הם נשחקים יותר מהר, מתחממים, ונהרסים, ומכאן מתחילות בעצם רוב הצרות, גם אם חלק מאיתנו משתמשים עדינים ומתורבתים.

חלק ב' - הכרת הבעיה:
כשאנחנו קונים סתם מחשב סטנדרטי, הרי בטוח אנו אומרים לטכנאי "תן לנו מחשב עם מעבד i7", למה? כי שמענו שזה המעבד הכי טוב,- ומנגד הטכנאי מבין שהוא חייב
לתת לנו מעבד i7 כי זה מה שביקשנו...
אך מה קורה עם 80 אחוז משאר חלקי המחשב, האם אנחנו יודעים איזה דגם של לוח אם לבקש, או איזה דגם של הארדיסק, או של זיכרון?
הרי החברות מייצרות, למשל סדרה של לוחות אם, מהכי זול ופשוט להכי איכותי וטוב, וכך גם בשאר החלקים, ופה בעצם נוצרת הבעיה, נכון, קיבלנו מעבד i7, אבל מה עם השאר?
מתברר שהטכנאי עקב חוסר התאמה והכרה עם עומס התוכנות, ובעיקר מהסיבה שהלקוח לא מבין, ובטח הוא לא ישלם, - נותן לנו את שאר החלקים הזולים ביותר, משום שבצדק - הוא רוצה להיות זה שמוכר לכם את המחשב בהכי זול.
אבל התוצאה שנוצרה לנו כאן, היא שהמחשב מורכב מחלקים לא איכותיים, שאינם מתאימים לביצועי מערכת גבוהים (חוץ מהמעבד שידעתם לבד:)),
ומי שבסופו של דבר נשאר עם משהו לא מתאים ביד, זה אך ורק אנחנו (והתסכולים בהתאם)...

חלק ג' - הפתרון!
בניית מערכת לעבודה מקצועית, כן עבודה כמו זו שכולנו עושים כאן, מחייבת מחשב שכל חלקיו, ואני חוזר ואומר, כל חלקיו, בנויים מהסדרות האיכותיות ביותר ולא מהסדרות הזולות,
כי אם לא , זה כמו מכונית ספורט שעולה מליון שקל, אבל עם גלגלים ב- 400 שקל, שלא משנה עד כמה השקיעו במנוע, יש חלקים אחרים שיהרסו את הכל - או בשפה המקצועית - צוואר הבקבוק.
ולכן - אחרי שהבנו את כל זה, ברור לנו, שכל החלקים צריכים להיות איכותיים, שיעמדו בעומס, בחום, ובשימוש נון סטופ.

תבואו ותשאלו, נו מה הבעיה? נקח את החלקים הכי יקרים כמו במעבד, ושלום על ישראל...?
אז ככה, לקנות את החלקים היקרים -זה וודאי שלא נקנה, כי מדובר במחשב שיעלה 20000 שקל!, ובזה אף אחד לא מעוניין...
אז מה עושים?
פשוט, אנחנו קונים מחשב שהחומרה והחלקים שלו , מותאמים לתוכנות שלנו ביחס לסכום ששווה להוציא, כלומר, 90 אחוז ממשתמשי הפורום בעלי מעבד i5 או i7, מחזיקים בלוחות אם שעלו 400 שקל מקסימום,
ואתם לא רוצים לדעת איפה הוא נמצא בסולם מ 1-10...
אז מה שצריך לעשות זה שהטכנאי יידע להוציא סכום מדוייק על כל חלק וחלק , שמצד אחד לא יהיה חלק זול, ומצד שני לא נבזבז סתם על פיצ'יפקס מיותרים.
ובשביל זה תמיד נחפש טכנאי, ולא משנה מי, העיקר שהוא מתמצא טוב בכל התוכנות שאנחנו עובדים עליהם, והוא יודע באופן אישי מהשימוש שלו, איזה דגמים מומלצים עבור המערכת שלנו.

למסקנה: הבנו שלקנות מעבד הכי טוב בשוק, לא פותר שום דבר, וצריכה להיות התאמה מוחלטת ושוות ערך, לכל החלקים במחשב. - ואת זה נוכל להשיג אך ורק אצל מי שמתמצא בתוכנות שלנו ויודע בדיוק מה חשוב מאוד ושווה השקעה, ומה פחות חשוב.
-------------------------------
לאחר שקראנו והבנו את כל מה שנכתב לעיל, מוצגות לפניכם 2 מערכות שכל חלק וחלק בה נבחר ונבדק בהתאמה ולאורך זמן.

המערכת למשתמשי גרפיקה (כלומר מי שלא עורכת וידאו או תלת מימד באופן קבוע):
מבוססת על:

המעבד i5 4570 האחרון, (תאמינו לי שכל התוכנות ביחד לא מנצלות אותו, והכסף שחוסכים עליו לעומת ה i7, הולך ללוח אם למשל שזה חשוב פי כמה וכמה)
לוח אם מסדרה Z87
הארדיסק למערכת SSD 120 ג'יגה
הארדיסק לקבצים -1 TB
8 ג'יגה זיכרון פנימי
כרטיס מסך 650 GTX
ספק מקצועי 500 W
מערכת קירור מקצועית
צורב דיוידי.
-------

---------------------------
---------------------------

המערכת למשתמשי הוידאו והתלת מימד (כמובן שכלול בפנים גרפיקה)
מבוססת על:

המעבד ה I7 האחרון 4770 לעיבוד במולטי פרוססינג בתוכנות שנתמכות בזה.
לוח אם מהסדרה Z87
הארדיסק למערכת SSD 120 ג'יגה
הארדיסק לקבצים -1 TB
16 ג'יגה זיכרון פנימי
כרטיס מסך 760 GTX
ספק מקצועי 600 W
מערכת קירור מקצועית
צורב דיוידי.
------
------

ולסיום: תסלחו לי שאני לא כותב אותיות מפוצצות באנגלית בכדי להרשים אותכם, ובטח שלא אכתוב במדוייק את הדגמים, משום שזהו בדיוק הידע והנסיון לקחת את החלקים האיכותיים בהתאמה, ומצד שני לא לבזבז סתם היכן שלא צריך.
לכל מערכת , ישנה תוספת של 700 ש"ח על התקנה של כל התוכנות הנצרכות, וכולל כל העידכונים, מערכת גיבוי, הגדרה והתאמה תוכנתית מדוייקת לחומרה שקניתם, וכמובן גולת הכותרת זה התמיכה הטלפונית שב"ה מייצרת מחמאות, (שאפשר לראות כאן.)

להרשמה ולבירור פרטים
0548416494 - (אמרו שאתם מהקבוצה)
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

ו-אנא הזדרזו הקבוצה תסגר ברגע שנגיע ל-13 משתתפים.

בהצלחה והמשך שבוע נפלא!
אשמח מאוד אם תואילו להיכנס כאן http://www.prog.co.il/showthread.php?t=146078&page=2 ולהעלות את ההגיגים שלכם

(לא יודע למה נגזר עלי לתת את השם, אני אפילו לא מקבל כסף על זה (אז למה אתה עושה את זה? מסיבות שאני לא יכול לפרט) ואני כבר רוצה להתחיל לעצב ואני תקוע)

בתודה מראש לכל העוזרים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה