מרחב למידה

מרחב פתוח לשאלות ועזרה הדדית בחו"ד עיצובית
מנהל הפורום: אלעזר 1
חו"ד ליצירות ועבודות, שאלות טכניות על תוכנות אדובי, הבאה לדפוס, מדריכים, זיהוי פונטים ומאגרים חינמיים.
הוסף נושא חדש

עיצוב ותקשורת חזותית >> תוכן מקצועי

משל שהופיע באיזשהו עלון ומשום מה מזכיר לי משהו.....

"מה זה, אין להם מצפון? מה הם חושבים שאני לא צריך את הכסף?" – תהה יוחנן, בקול כאוב
ומיוסר.

"ברוכים הבאים לעולם המנוצלים" – ענה לעומתו בר שיחו בנימת שחוק שפיזרה מעט את ענני הזעם. - "אתה נשאבת לתחום הגרפיקה והעימוד רק לאחרונה. אבל אני כבר מזמן הגעתי אל המסקנה הפשוטה".

"המסקנה שלי היא, שאתה יכול לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה כדי לענות על הדרישות שלהם ולהפיק יצירות מופת משובבי עין, אך מבחינת המזמינים, הרי שהתשלום שאתה 'מעיז' לדרוש הוא לא יותר מאשר "מלגת הוקרה" או "מענק עידוד", שהם עושים טובה שנותנים לך. מצידם שום דבר לא בוער. לא ישלמו היום? ישלמו מחר. ישלמו עוד שבוע, עוד חודש, מה בוער? אה?"..

יוחנן שתק והסכים לכל מילה.

לא היה זה סוד כי הוא התברך במתנת שמים בזוג ידי זהב. מודעה שעוצבה בעשר אצבעותיו הפכה ליצירת פאר של ממש. טובי הגרפיקאים היו בוחנים את יצירותיו ומנסים להתחקות אחר רעיונותיו היצירתיים והמפתיעים.

"מי שלא נמצא בתחום לא יודע לשער כמה ימים ולילות של עבודת-נמלים מאומצת, כמה כוסות קפה טורקי וכמה רחיצת פנים במים קרים בשעה 3 בלילה, עומדים מאחורי כל דף או עלון מעוצב" –הסביר לא פעם יוחנן למכריו.

- "אבל דעו לכם, כי החלק המתיש ביותר הוא המרדף אחרי התשלום המגיע לי בתום וביושר"
- . "כשצריכים אותך, הם יתקשרו 10 פעמים ביום לדחוק ולהלחיץ ולזרז, כל פעם בנוסח אחר: "תסיים כבר"! "המגבית חייבת להיפתח"! "הספר יורד כבר לדפוס"! ... ועוד שלל מכבשי לחץ.

"אך מהרגע ששלחת להם את החומר, פתאום נמוגו כל הלחצים כמו קוביית קרח בכוס תה חם.
אותו איש שאתמול דמה לסיר לחץ, מתעטף לפתע באדרת שלווה. אתה רק מזכיר את נושא התשלום, ופתאום נפתח סכר של תירוצים, בסגנון: "אל תדאג בסוף תקבל את הכסף"/ "אני צריך להתארגן עם הכסף"/ "אני המזכיר, תבקש מבעל הבית"/ יש כמה שחייבים לי כסף, כשאני יקבל מהם אני ישלם לך"..

הוא ניסה לדון אותם לכף זכות: "כנראה הם סבורים שיש לי משכורת מסודרת של עשרים וחמש אלף שקל לחודש. וכל העיסוק בגרפיקה היא מעין 'חובבנות', או 'התנדבות למען הציבור'...

הלוואי!.. הפטיר יוחנן בגיחוך מר.
  • 459
  • שלום לכולם!

    אני רוצה לעשות איזה ברכון בעל 3 עמודות כל צד.
    איך לעשות עמודות בתיבת טקסט אחת כבר למדתי, השאלה שלי עכשיו היא כזאת:
    האם יש אפשרות, שבתיבת טקסט אחת אעשה נניח שלוש עמודות ובתוך אחת מן העמודות להכניס אופציה לעוד שתי עמודות (בתוך אחת מהשלוש - שעוברות לעמודה הבאה)?

    אסביר למה הצורך, אולי ככה אובן טוב יותר,
    ברכת המזון כאמור בעלת שלוש עמודות. באמצע יש את על הניסים, וכיוון שאני רוצה את זה בשתי עמודות - חנוכה/פורים - בתוך עמודה אחת (או אפילו בתוך תיבת טקסט נפרדת), נתקלתי בבעיה שכשמסתיימת העמודה (ושתי העמודות בתוכה..), זה לא ממשיך לי מלמעלה כל על הנסים בעמודה נפרדת, אלא מסתיים של חנוכה מתחיל של פורים..

    חפרתי.
    מצ״ב ברכה״מ בעלת שלוש עמודות, רק ההבדל הוא שאצלי על הנסים מתחיל בעמודה הראשונה וממשיך בשניה, כאשר שכשל חנוכה נגמר, מתחיל פורים, ואני רוצה חנוכה בעמודה ופורים בעמודה..
    והסיבה שאני לא (רוצה) מרבה בתיבות טקסט, היא משום שיש לי את הצד השני, שהוא אמור להיות תיבה אחת עם 3 עמודות.

    מקוה שאחרי כל החפירה הזאת משהו הובן.. חח.. עכפ מי שרוצה לעזור רק לא הבין, שוה לי לחזור במילים אחרות על כל הנל.. זה ממש חשוב ודחוף לי!!!

    תודה רבה! :eek:
    0 תגובות
    נכנסתי היום לפרוג ובחיפוש קצר גיליתי כמה דברים מוצלים
    מצא חן בעיני במיוחד האתגר באשכול
    http://www.prog.co.il/showthread.php?t=141893

    והחלטתי לעלות אתגר נוסף

    איך יוצרים תיבה שהמסגרת מעוצבת עם פינות בגוון שונה?
    שינוי הגודל לא משנה את עיצוב הפינות, רק קירוב בינהם יוצר חיבור.
    מדובר בקו אחד בלבד. את צבע הפינות ניתן לשנות בחלון הסואוטש.

    צפה בקובץ המצורף 174306
    ולחובבי ספרי הקודש:
    צפה בקובץ המצורף 174308

    הצטרפות לניוזלטר

    איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

    מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

    לוח מודעות

    הפרק היומי

    הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


    תהילים פרק כה

    אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
    נקרא  2  פעמים
    למעלה