מרחב למידה

מרחב פתוח לשאלות ועזרה הדדית בחו"ד עיצובית
מנהל הפורום: אלעזר 1
חו"ד ליצירות ועבודות, שאלות טכניות על תוכנות אדובי, הבאה לדפוס, מדריכים, זיהוי פונטים ומאגרים חינמיים.
הוסף נושא חדש

עיצוב ותקשורת חזותית >> תוכן מקצועי

ובכן מהרגע שהדיונים של "מרוצה" "לא מרוצה" "התעללות" וכו' החלטתי שאני לא נכנסת לאמוציות האלו שלא יובילו לשום מקום.

כמוכן - נכנסו לשיח משפטים מרקיבים כמו זה - שהחלטות הרבנים מונעות ממי שמשלם להם יותר - אם זה עדיין נותר על כנו בפלטפורמה זו, זה רק מראה לנו את הקרירות ביראת שמים שניתן לקבל מהשהות גם באתרים כשרים למהדרין מן המהדרין.

הקדמה ג' כולם כאן יודעים ומסכימים שמבחינת יהודי חרדי האינטרנט נועד לצורך בלבד לא לבילוי, לא להתעדכנות סתמית, וכו'... משיחות וברורים שלי מול מתכנתים, כל חסימה ניתנת לעקיפה אם רק רוצים כל חסימה שהיא לא באה אלא לאנשים יראי שמים שרוצים למנוע מעצמם מכשולות תמימות בכנות, ולא ל"אויבער חכמים" שמניחים מכסה על ביובם ומחפשים בכוח פרצה להשחיל את הקשית.
וכל אחד הולך בעניין הזה כמו בכל ענייני תומ"צ אחר רבו - ואין כאן כל דיון - כל אחד והרב שלו. (כמו שאני לא אשכנע שכנה שהפסק שהרב נתן להם בעניין של הלכות שבת למשל הוא לא לעניין כי הרב שלי פוסק אחרת...)

ובכן, אני מנויה על שירות נתיב מזה כ-7 שנים מהרגע שהיה לי נט, ההתמודדות מול השירות שלהם לוותה עליות ומורדות. באחת התקופות שהרגשתי שבאו מים עד נפש בעלי פנה לרב שלנו שאחראי ע"כ מטעם הקהילה ואמר לו "אנו נזקקים לאינרנט ועשינו נתיב הכל באישור הרב, אך השירות שלהם מונע עבודה נורמלית, אז מה התכלית?" - הוא הודיע לבעלי נחרצות שהוא ישוחח איתם, ויודיע להם, שהקהילה תעקוב ואם לא יהיה שיפור מיידי בשירות, הקהילה כולה תמצא לעצמה חסימה אחרת.

ומאז ב"ה טפו טפו מזה 3 שנים הכל חלק.

אני מתקשרת וזמן ההמתנה הוא עד 15 דקות בד"כ פחות, נורמלי ביותר ביחס למוקדי השירות האחרים שיצא לי לפנות אליהם. בקשות לפתיחת אתרים נענות תוך כמה דקות ואם לא ואני צריכה מיידית אני מתקשרת ואז מייד פותחים לי.
גם אני הייתי מאד רוצה שיהיה להם שירות 24 שעות ביממה ומקווה שבקרוב הם יעשו זאת.
יש לציין שבכל בעיה אני פשוט פונה לנתיב ולא מניחה לדברים - לדוג' הציק לי מאד שהקריינות שלהם בהפניות המרכזיה לוותה במוזיקה שהקשתה על השמיעה אמרתי זאת שוב ושוב עד שזה סודר (לא יודעת אם רק בגללי:) אבל בטח שגם) כשיש לי טענה ובעיה אני פשוט דורשת שירות ולא מרימה ידיים.

לפני ביצוע התקדמויות טכנולוגיות אני מוודאת עם נתיב שזה בסדר, כשרכשתי עכשיו נייד עם ווינדוס 8 יידעתי את נתיב ע"כ, ביצעתי חסימה מלאה להוציא מייל וברגע שנתיב סידרו את העניין הם יידעו אותי והתקינו נתיב על המחשב, בינתיים הכל פועל לשביעות רצוננו.

עניין נוסף, גם אני ידעתי שלנתיב אין שליטה על התכנים באתרים ולאחרונה הופתעתי לגלות שיש גם יש, התוודעתי לזה לחלוטין בתמימות מצו"ב דוגמאות (ב1. מחקתי את המילה הבעייתית אבל תנסו בעצמכם:) ובשני הוא מייד שינה את המילה לX)
בעניין פתיחה לזמן מוגבל - כשעשו זאת זה לא היה פתיחה לחלוטין אלא רק האתר המבוקש, שנצרך בדחיפות אך לא לצורכי עבודה, ללא תמונות (אלא אם כן היו צריכים דווקא אותם) ולאחר זמן יצרו קשר ווידאו את שיבת החסימה.

למה לא כתבתי את כל זאת מיד?
כי אני חושבת שאם משהו נתקע עם השירות שלהם זה לא יועיל לו שאני מסתדרת, זה כן חשוב לתבוע בנחרצות שירות מנתיב ולהתלונן בפניהם - מניסיוני זה עוזר. גם אין הצדקה שזה יקרה.


ואם פניה אישית לא מספיק חזקה ואתם בחסימה קהילתית שוחחו על הבעיה הזו עם הרב האחראי אצלכם, בהחלט אין סיבה לאכול בשר כשר ומקולקל, לרבנים יש אינטרס שנקבל שירות בהחלט כן.

בתפילה שלא נכשל ולא נכלם.
טוב אז בהמשך לאשכול הזה ובעקבות בקשה של כמה חברים שעדיין לא הסתדרו עם החסימה (וחבל.. כי אין שום סיבה)

אני מעלה לכם טעימה מהמגזין, מדובר בראיון עם מומחית הדפוס ומחברת הספר "דפוס על בטוח" מיכל בריטמן. בסוף הראיון גם שכנעתי אותה לתת מבצע טוב לקוראים לרכישת הספר במחיר מוזל.. (כמובן שהעליתי את הפוסט כאן בלי התמונות ובלי טופס הרכישה אבל אפשר לפנות אליי באישי ואקשר אתכם אליה)
תהנו-
-------------------------------------------------------
"דפוס על בטוח- נגמרו הדאגות"


השבוע נחנוך פינה חדשה בבלוג, כיוון שאין לי שם מספיק מקורי נקרא לה בינתיים" הכר את המומחה" עד שתנחת ההשראה.

הפוסטים בהכר את המומחה (ואני יודעת שזה שם גרוע!!) יארחו בכל פעם מומחה אחר בתחום. בדרך כלל יהיו אלה בעלי מקצוע
רלוונטים כמו בתי דפוס, מתכנתים ובעצם כל מי שיכול לסייע לנו הגרפיקאים בעבודתינו.
המטרה של "הפינה" היא לחשוף בפני קהל המעצבים בעלי מקצוע מומחים בתחומם, לזכות את בעלי המקצוע הללו בפרסום ראוי
ולאפשר להם לספר מה הם מציעים לנו המעצבים, ועל הדרך להעניק לנו הנחה טובה או מבצע טוב על שרותיהם. "זה נהנה וזה לא חסר".



———————————————————————————————————



השבוע נארח את מיכל בריטמן, מומחית לדפוס, נערוך איתה הכרות ונשמע מה יש לה להציע לקהל הקוראים.. אבל קצת לפני הראיון תנו לי לספר לכם סיפור קורע לב שאני בטוחה שרבים מכם יזדהו איתו..

"היו אלה ימי הראשונים כגרפיקאית מתחילה, אך סיימתי לימודי והיתי בטוחה שהנה תוך רגע אני מוצאת עבודה וכל בתי העסק פותחים בפני שערים ושטיח אדום (-: לבסוף אכן השגתי איזושהי עבודה מול לקוחה, נחמדה, חביבה וגם קצת.. נודניקית שלא אוהבת לשלם (אבל זה כבר סיפור אחר). עם הלקוחה החביבה הנ"ל עשיתי את כל הלאווים הכתובים ב"ספר חוקי הגרפיקאי הבלתי כתוב". ישבתי איתה שעות מול המחשב (אבוי!!), הקשבתי לה כשרצתה להוסיף בלוגו קשת צבעונית סטייל שנות ה80, השתמשתי בדיוק בפונט שהיא רצתה, והכי חשוב לא חתמתי איתה על שום חוזה מסודר לפני העבודה כך שעשיתי לה (בלי הגזמה) משהו כמו 15 סבבי תיקונים וסקיצות. נהדר!!

הגיע העת והלקוחה החביבה התרצתה, ואני שלחתי לי בשמחה את הקובץ לבית הדפוס. מדובר היה סה"כ בכרטיס ביקור אבל עבורי היה זה עולם ומלואו. כשהגיע המשלוח מבית הדפוס פתחתי את החבילה בהתרגשות ו….חשכו עיני. האדום- כתום. השחור- חום. הכחול- ירוק ואני.. צהובה, אדומה, כחולה ולבנה גם יחד. מכאן התחיל סבב טלפונים ומיילים מתיש, ללקוחה, לבית הדפוס וחזור, נסיעה מפרכת לבית הדפוס. בקשות, התחננות, תפילות, הדלקת נרות לצדיקים ו.. הדפוס בשלו, אני טעיתי, משהו בסגירה, משהו בבחירת הצבעים. משהו של משהו של משהו. הסוף העצוב, אני חייבת להודות, היה ששילמתי עבור הלקוחה את ההוצאה הזו ועיצבתי לה הכל מחדש (כי על הדרך פתאום גם היו לה מלא דברים לשנות, בבחינת אם כבר אז כבר- "למה לא? את בין כו וכו עובדת..") יומיים לאחר מכן סיפרה לי חברה על הספר "דפוס על בטוח". אמרתי לה שעל בטוח היה יותר טוב אם היא הייתה מספרת לי על הספר לפני שבוע וחצי כשסגרתי לדפוס,

היא אמרה שניסתה להשיג אותי אבל כל הזמן אמרתי לה ש"אני בדיוק יושבת עם לקוחה חשובה ולא יכולה לדבר". ברור. לא אלאה אתכם בכל הסיפור שכלל הרבה דמעות ועצבים. כן אספר לכם שמאז הספר יושב אצלי על המדף ליד שולחן העבודה כתזכורת לימים שהיו וכעזרה משמעותית לימים הבאים… סוף טוב הכל טוב."
------------------------------------------
כשסיפרתי למיכל את הסיפור (עליו היא כמובן לא ידעה, אך אמרה ש"אני מכירה סיפורים כאלה מקרוב והמון!!") היא הנהנה והסבירה לי את המצב העגום – גרפיקאים רבים מעצבים מדהים אבל "נופלים" בקטע של הדפוס וחבל.. אז על מנת לשים סוף למצב הנ"ל, ולעזור לכמה שיותר גרפיקאים כדי שלא יעברו מה שעברתי, החלטתי לראיין את מיכל וגם להוציא ממנה מבצע טוב על הדרך, לקינוח.
----------------------------------------
קצת רקע לפני הראיון:

מיכל בריטמן, בעלת סטודיו "גרפיקה למעשה"
גרפיקאית כבר 15 שנה, 13 שנה מתוכם כבעלת סטודיו "גרפיקה למעשה", מתעסקת הרבה עם הפקת ספרים ("עבדתי עם הוצאות ספרים והפקתי ספרי קודש וחול") ופרסום ("פרסמתי את רשת "עולם המזרנים" כמעט עשר שנים ועוד").
לצד עבודה בסטודיו היא מלמדת במכללות ובסמינרים הכנה לדפוס ואינדזיין.
הספר המוכר והנמכר ביותר שלה הוא" דפוס על בטוח". ספר וותיק שמתחדש כל הזמן בהתאם לשינויים שעוברים על עולם הדפוס והתוכנות. כשרכשתי את הספר והתחלתי לקרוא בו התחוור לי כמה מעט לימדו אותי בזמנו על הכנה לדפוס וכמה בעצם אני צריכה ללמוד להעמיק בנושא. בעצם יש בו הכל: הכנת הקובץ לדפוס, עבודה עם תמונות, צבע וש"ל, שיטות הדפסה, דפוס שקע, פלקסו, דיגיטלי, משי, סוגי נייר, השבחות דפוס ו..עוד המון המון נושאים אחרים. כהרגלי צללתי בקריאה, רק על מנת לגלות שעולם הדפוס הוא הרבה יותר מורכב ממה שחשבתי.
הבנתי שזה ספר חובה לכל גרפיקאי שרוצה לעבוד בלי טעויות ובלי אכזבות והחלטתי לנצל את הבלוג על מנת לדבר עם הכותבת, להכיר אותה לשמוע מה יש לה לחדש בתחום והכי חשוב- לבקש ממנה איזה מבצע טוב על הספר לקוראי הבלוג. (-:

כך הגעתי לראיון עם מיכל וגיליתי עוד עולם שלם מאחורי כותבת הספר:

היי מיכל, לפני הכל אשאל את הדבר המסקרן ביותר..איך הגעת לנושא דפוס?

לפני כשלוש עשרה שנה פתחתי סדנאות בהכנה לדפוס, הסדנאות היו מיועדות לגרפיקאים שחשו שחסר להם הביטחון להגיש עבודות לדפוס.
פרסמתי מודעה קטנה בעיתון, וההיענות הייתה גדולה.
המצב היה אז (וגם לא רחוק מזה כיום…) שגרפיקאים רבים יודעים לעצב נפלא, שולטים בתוכנות באופן מרשים, אבל ברגע שזה היה מגיע לפרטים הקטנים של "איך להכין את העבודה באופן שהיא תצא בדיוק איך שהתכוונתי" כאן, אופס, גרפיקאים רבים היו נופלים, ועבודות רבות הסתיימו במפח נפש, במקרה הפחות נורא, או בהפסדים כספיים, במקרה היותר גרוע (בית הדפוס מאשים את הגרפיקאי, וגם הלקוח, והגרפיקאי יוצא כשידיו על ראשו… אין לו אפילו את הכלים להוכיח מי אשם…) .
הסדנאות שערכתי נתנו לגרפיקאים כלים מקצועיים כדי להכין את העבודה באופן המקצועי ביותר מבחינת אופן הכנת הקובץ (צבעים, רזולוציות, פורמטים, טיפים ושיטות עבודה), העניקו להם הכרות מעמיקה עם שיטות הדפסה ובתי דפוס, וכן כלים מקצועיים בעבודה מול בתי דפוס כדי להפיק את העבודה בצורה המקסימלית.
הסדנאות הללו, שהיוו לכל הדעות חוייה של למידה, הפכו עם התקדמות השיעורים למעין "קבוצת תמיכה", כי כמעט כל נושא שפתחנו גרם לדמעות מצד אחד המשתתפים, ש"בדיוק זה מה שקרה לו, ותשמעו מה היה סוף הסיפור…".

ואיך הגעת לכתיבת הספר?

לאחר כמה שנים שערכתי סדנאות כאלו, עלה בדעתי הרעיון לסכם את החומר באופן מסודר. חשבתי להוציא חוברת שתעזור למשתתפות הסדנא לסכם את החומר (שהוא חומר מורכב ולא פשוט לסכם אותו באופן מדויק). החוברת שדמיינתי הפכה עד מהרה לספר (256 עמ') וזו הייתה המהדורה הראשונה של הספר.
כאשר אזלה המהדורה הראשונה, הייתה זו הזדמנות בשבילי להוציא מהדורה חדשה ועדכנית של הספר. הספר החדש כבר מכיל 380 עמ' ומקיף הרבה יותר נושאים עדכניים ומעניינים.
כתיבת המהדורה השנייה ארכה כשנתיים, בשנתיים אלו ערכתי הרבה סיורים במפעלי דפוס ברחבי הארץ, והתייעצתי רבות עם מומחים בעלי שם בתחומם. תעיד על כך רשימת התודות הארוכה שבספר.

למי בעצם הספר יכול לעזור?

אם אתה גרפיקאי מתחיל – זה פשוט מדריך שמלווה אותך צמוד צמוד, ועונה לכל שאלותיך (אפילו עוד לפני ששאלת אותם!) בכל שלבי הכנת הקובץ והעבודה מול בית הדפוס. או כמו שאמרה לי מישהי "הספר שלך לא יורד לי מהשולחן!".
גם גרפיקאי מנוסה יכול להפיק הרבה תועלת מהספר, כי אין כמו מי שכבר מנוסה לדעת להעריך כל מידע חשוב וכל קיצור דרך שיכול לחסוך כל כך הרבה עבודה וכסף.
כי כדי להעריך מקצועיות – צריך להיות מקצוען, ודווקא קיבלתי המון תודות דווקא מאנשים מנוסים שטענו כי חידשתי להם לא מעט.

מיכל, הבנתי שאת בנוסף לכל מורה, ספרי לנו קצת על עצמך כמורה ותני לנו קצת טיפים למי שרוצה ללמוד גרפיקה..
הדבר שמאפיין את השיעורים שלי, הוא שאני חולקת עם התלמידים את הניסיון והמקצועיות שלי. אין חכם כבעל הניסיון, ועבודה מעשית במשך שנים מביאה לתובנות, לשפשוף ומקצועיות שרק החיים יכולים ללמד. השיעורים שלי מלאי סיפורים, טיפים ושיטות עבודה שרק ניסיון רב שנים יכול להניב.
וכאן אני רוצה להמליץ לכל מי שחושב ללמוד גרפיקה: לפני שאתה מתחיל ללמוד עמוד על כך שהמורה שלך יהיה מי שכבר עובד בשטח בתחום. המורה החכם והנחמד ביותר לא יכול ללמד אותך את הטיפים שישנו את העבודה שלך מן הקצה, מאחר והוא אף פעם לא התנסה בכך! זה עולם אחר ללמוד מבעלי מקצועי מנוסים לעומת כאלו שרק למדו וכבר גלשו למשרת הוראה!

ואיך הייתה תחילת הדרך במקצוע? איך מצאת למשל את העבודה הראשונה?


איך מצאתי עבודה? לא תאמינו אבל לקחתי דפי זהב והתקשרי לכ-ו-ל-ם… התקשרתי לכל בתי הדפוס ומשרדי הפרסום בירושלים עד שבבית דפוס אחד אמרו לי שידוע להם על עיתון מסוים שמחפש גרפיקאית, וכך פניתי לעיתון… וזו הייתה העבודה הראשונה שלי.

אחרי שקיבלתי ניסיון במערכת העיתון (שזה נחמד אבל יום סגירת העיתון זה יום שעובדים בו עד כלות…), במשרד פרסום, וגם שלושה חודשים בבית דפוס (החלפתי חברה בחופשת לידה) החלטתי לפתוח סטודיו בעצמי. זה לא היה קל, אבל אני טיפוס שמתאים לו להיות ה"בוס" של עצמו, וכך היה העסק שלי בסייעתא דשמיא לעובדה!
קיבלתי ייעוץ עסקי במט"י שהזהירו אותי כבר מהתחלה שזה לא הולך להיות דבר קל… הסטטיסטיקה אומרת כי רוב העסקים נסגרים בשנתיים הראשונות, כך שצריך "להחזיק חזק" ולעבור את השנתיים האלו. אחר כך באמת היה הרבה יותר קל.

אז אם כך, תני לנו קצת טיפים מניסיונך:
באחת ההרצאות במט"י שמעתי על רעיון מעניין בנושא קביעת יעדים. המרצה דיבר על כך שחשוב לקבוע יעדים לעסק לטווחי זמן שונים. לשם כך הוא המליץ לקחת מחברת ולרשום בה את היעדים של העסק שלכם לטווח של שנה, חמש שנים ועשר שנים.
קביעת יעדים תכלול: באילו תחומי עבודה אתם תתמקדו, מי יהיו הלקוחות שלכם, מה היקף הפעילות שלכם מבחינת שעות, והכנסה ועוד ועוד. חשוב לפרט עד כמה שאפשר. ולתאר הכל בצורה הכי חיה ומציאותית. אפשר "להתפרע" ולהעז לחלום ולשאוף. זו מחברת סודית ואישית ואין צורך לשתף בה נפש חיה מבלעדיכם.
הדבר המדהים הוא שזה פשוט עובד! ממליצה לנסות. זכרו שחשוב לפרט עד כמה שאפשר ולרשום הכל בצורה הכי חיה ואמיתית!

טיפ שהוא מעין "אני מאמין" לגרפיקאים : תתמקצע, תלמד ושתדרג! אני מאמינה כי השרות שאתן ללקוח חייב להיות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה טכנית בחרת במקצוע מאתגר במיוחד שמתקדם כל הזמן בקצב מסחרר. הדרך להיות מקצוען ולתת ללקוח את השרות המקצועי והעדכני ביותר מחייבת אותך להרשם לקורסים, לקרוא מאמרים וספרים ולהתייעץ עם מומחים בתחום! כדאי לציין גם שבסוף הספר במהדורה הנוכחית הכנסתי נספח חשוב על עבודה מול לקוחות . חלק גדול מהעבודה שלנו כולל התמודדות מול רצון הלקוח לכן ראיתי לנכון להוסיף הדרכה גם בנושאים הבאים: קביעת מטרות, עבודה מבוקרת, קביעת מחירים,יחסי לקוח גרפיקאי, כיצד לקבוע מחיר, ועוד… כל זאת מתוך ניסיון עשיר של 15 שנים במקצוע.

באתר תוכלו להתרשם מהספר, להוריד פרק חינם, ולמצוא המון טיפים מועילים בנושא הדפוס. חשוב לי גם לציין שמיכל מפעילה מוקד ייעוץ חינם זה חמש שנים, פעמיים בשבוע בימים א' ג' בין השעות 21:00-22:00 בנושאי תכנות ודפוס בטלפון 050-4110-159.

בסיום הראיון כמו שאתם כבר יודעים ביקשתי ממיכל להעניק מבצע על רכישת הספר לקוראי הבלוג. מיכל התלבטה כיוון שהספר נמכר מצויין ונדרש מאוד בתחום. מדובר בספר בן 380 עמודים ואלפי עצות, פתרונות והדרכות מעשיות בתחום. עלות הספר באופן רגיל היא 150 ש"ח.

היה חשוב לי גם שבנוסף לכל, המשלוח לרוכשים יהיה בחינם וללא עלות.

לאחר מס' ימים קיבלתי מייל מאשר ממיכל ואני שמחה להודיע לכם על המבצע: (תקף לשבועיים בלבד, עמכם הסליחה)




כל הרוכש את הספר דרך הבלוג (מנוי לניוזלטר) יקבל את הספר במחיר 135 ש"ח + משלוח חינם!!!

*המבצע בתוקף בין התאריכים 7.8.12- 22.8.13

*קבלת ההנחה במילוי פרטים בטופס המצורף למטה

*מחברת הספר רשאית להפסיק את המבצע בכל עת

מלאו את הפרטים כאן על מנת לעבור לעמוד התשלום המאובטח והספר בדרך אליכם.

בתגובות למטה אשמח לשמוע מכם, וכן אם יש לכם שאלות למיכל ברייטמן, זה המקום!

והכי חשוב.. תהנו, פרגנו ותצליחו!!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה