מידע שימושי זקוקה לעזרתכם-סדר יום שבועי לילדים שנחשב שכיח?

  • הוסף לסימניות
  • #81
בודאי שבמקום חרדי יש אפשרויות תעסוקה נרחבות יותר לילדים.
הילדים שלי כמעט לא הולכים לחברים אבל הם יום יום במתמידים. פעמיים בשבוע בספריה. ואני לפעמים לוקחת את הקטנים למשחקיה. יש תקופות שהולכים לחוגים. בראש חודש הם הולכים בד"כ לפעילות מטעם המתמידים/ המנהל הקהילתי.
אז עוד לפני החברים יש לילדים תעסוקה מגוונת.
בקיץ הם יוצאים למגרש (הגדולים) לשחק כדור או נוסעים באופניים, ועם הקטנים אני יורדת לעתים מאד קרובות לגינה שם אני פוגשת את מעגל התמיכה שלי...
דווקא חברים אצלינו פחות כי אני לא אוהבת תאומים, אז הקטנים שלא מתאמים בעצמם כמעט לא הולכים לחברים. הגדולים יש לו"ז צפוף כמו שהזכרתי לעיל כך שאת החברים הם פוגשים בפעילויות ובזמן הפנוי הם כן קצת בבית (לא עושים אצלנו יצירות ולא כלום, מעבירים את הזמן..... ומרב שעמום קצת עוזרים לאמא)

לגבי איך מחלטים על מקום מגורים.
לדעתי השיקול הראשון הוא משפחה. מי שיכול נשאר לגור בעיר הולדתו.
השיקול השני הוא אפשרות כלכלית + משפחה. מחפשים מקום שיהיה מצד אחד נגיש למשפחה מצד שני אפשרי מבחינה כלכלית (את תראי יותר בני ברקים שהגרו לאלעד וירושלמים שמתגוררים בבית שמש)
כמובן שבמקביל נבדקת ההתאמה הדתית. חינוך הילדים והרמה הרוחנית של הקהילה.
לרב תעסוקת הילדים לא נלקחת בחשבון בבחירת מקום מגורים כי הוא נבחר עוד לפני שהם גדלים ומביעים מורת רוח.
אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים לקחת בחשבון. כי נשמע באמת שהענין הזה מקשה עליכם ברמה היומיומית.
אז באמת תלוי מה עדיין מחזיק אתכם במקום ההוא והאם זה שוה את זה.
סליחה מה זה מתמידים? . מאיזה גיל זה מתחיל? זה במסגרת התלמוד תורה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
מיהם החרדים בארץ?
יש מגוון.

אולי זו התשובה

חרדים גרים בדר"כ לפי ההשתיכות הקהילתית. במקום שיש בית כנסת תואם לנוסח/ישיבה/ חסידות.
ואולי זהו גם הפתרון
למצוא קהילה כזו. יש היום הרבה קהילות לבעלי תשובה עם הכוונת רבנים חשובים, או קהילות מקרבות, גם בציבור החסידי. קהילה כזו, כמובן כשיש בראשה מנהיג מקובל .... מספקת גיבוי משפחתי, חברה, מוסדות לימוד, עזרה הדדית וכו'
תודה לתגובה.
חושבים לברר על אלעד אבל לא יודעים איך לברר
אשמח אם מישהו מכיר
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
אנחנו עברנו מעיר חרדית עם קהילה לעיר מעורבת מאד ובניין מעורב
ממש מרגישים את ההבדל לגבי תעסוקה לילדים ממש לעיתים קרובות
עכשיו כל הזמן צריך לדאוג לתעסוקה הולמת א"א לשלוח סתם לבד למטה איפלו לסיבוב קטן באופניים
צריך לרדת איתם, חברים זה רק להסיע אותם, אין חנויות קרובות של הכל בשקל שזה גם תעסוקה...
זה מאד מאד מאתגר, ממש מרגישים הבדל בחינוך הילידם יש הרבה יותר קונפליקטים מכל הבחינות.
גם שבתות זה אתגר בפני עצמו - בערים חרדיות הבנים עסוקים שעות סביב הבית כנסת
אצלנו אין הרבה ילדים וגם סגנונות מגוונים מאד.
מה עושים בבתי כנסת הילדים בשבת? כתבת שכל השבת הם שם. מה הפעילות שלהם בשבת בבתי כנסת?
אצלנו פחות נפוץ היכן שאני גרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
האם מישהו יודע אם אלעד זה עיר שכל אחד לעצמו כמו בני ברק או פתח תקווה או ששם זה קצת שונה?
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
אולי אחיסמך יכול להתאים לך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
שמתי לב שבמקומות מתחרדים (שכונה שהיתה חילונית ולאט צאט חרדים קונים שם דירות) יש יותר קהילתיות.
מצד שני- הציבור שם בדר״כ יותר צעיר, וגם יש קושי שאין מוסדות וכו׳
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
לא מכירה מאוד. אבל יש לי קרוב משפחה שמגיע משם. גם כן חוזר בתשובה. אני יודעת שהקהילה החרדית כן פתוחה שם יותר. ויש גם הרבה חוזרים בתשובה באיזור. זו קהילה לא מאוד צעירה וגם לא מאוד סגורה. אני חושבת שלפי התיאור שמה שאתם צריכים שווה לבדוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
אם יש לך כבר ילדים בוגרים , איפה הם לומדים ? אם הם במוסדות חרדים תבדקי איפה החברים/ות גרים ותבררי לפי זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
שאני קוראת את השאלות שלך אני מבינה כמה באמת קשה לבוא מעולם אחר ופתאום ללמוד את הכל מבחוץ.
אני חושבת שתוכ"ד עם הזמן תלמדי יותר את הניואנסים הדקים שהילדים יגדלו ויכנסו את המושגים הביתה.
אבל עד אז פשוט תשאלי ואנשים יסבירו פה כמה שהם יכולים, ואני רואה באמת שעושים את זה.
לגבי מקום מגורים:
כתבת פה כמה ערים , כל אחת היא שונה מהשנייה, אפילו מודיעין עלית בפנים זה שונה כל אזור זה אוכלוסייה אחרת ברכפלד ק"ס וכד',אפילו בירושלים כל שכונה היא סגנון אחר.
אני רואה שכתבת פה על אלעד חריש ומעלה עמוס, האמת שאני קצת פחות מכירה אבל אני חושבת שכדאי שכן תמצאי מקום שיש שם קהילה של בעלי תשובה בסגנון שלכם, יש בעיקר בערים מעורבות, ככה גם תכירי יותר מה הולך בתוך הציבור החרדי וגם תרגישי בנוח בקהילה שבאים מאותו רקע כמו שכתבת שבעלך לא הולך עם מגבעת וכד' בהרבה מקומות יש גם בי"ס ותלמודי תורה שמתאימים למגזר ופחות יעשו בעיות בלקבל את הילדים למוסדות.
לגבי מה שכתבת על קהילה, הרבה מקומות במיוחד ליטאים אין בדיוק קהילה מוגדרת זה יהיה יותר בציבור החסידי או כן באופציה של מקומות כמו עפולה ואופקים שיש שם קהילות. והפוך אני חושבת שלפעמים למי שמגיע מבחוץ יותר קשה יהיה בעיר (ולא במושב) להיכנס לתוך קהילה שמגובשת בסגנון מסוים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
לפעמים האוצר נמצא מתחת לגשר, אני לא יודעת איפה את גרה- אבל אני גרה בעיר מעורבת בשרון ולא הכרתי המון פעילויות שקורות בעיר.
הילדים שלי יותר קטנים אז פחות מחפשת, אבל כשיגדלו בעז''ה אני בהחלט מתכוונת להעזר ולשאול אנשים שיותר מעורבים ביוזמות שקורות וכו'.
יכול להיות שאת יכולה למצוא אנשים כאלה בעיר שלך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
מה עושים בבתי כנסת הילדים בשבת? כתבת שכל השבת הם שם. מה הפעילות שלהם בשבת בבתי כנסת?
אצלנו פחות נפוץ היכן שאני גרה.
כשאין עוד ילדים שמגיעים לבית הכנסת זה פחות רלוונטי.
ילדים מגיל שהם יכולים להבין ולהשתתף בתפילה מגיעים לחלקים בתפילה, ובהמשך גם משחקים קצת בסביבות בית הכנסת וחוזרים עם האבא הביתה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
אצלי הבעיה הפוכה
אני גרה ביישוב חרדי קטן, שכולם כמו משפחה אחת גדולה, כולם מכירים אחד את השני ומעורבים בחיי היום יום.
הבעיה שהבן שלי בן 6 כמעט לא נמצא בבית אחר הצהריים והרבה פעמים אני אפילו לא יודעת איפה הוא, הוא מסיים את החיידר לפני שאני חוזרת מהעבודה, קבענו עם משפחה שהוא מגיע אליהם אחרי החיידר (בתשלום) הבעיה שתמיד כשאני מגיע לקחת אותו הוא כבר לא שם, הלך לחברים ולפעמים עד 6 או 7 בערב אני לא יודעת איפה הוא מסתובב כי הם עוברים קבוצה של חברים מבית לבית (לפעמים כל החבורה מופיעה גם אצלינו בבית ואז נעלמים אחרי כמה דקות לבית אחר) זה מצב שמדאיג אותי מאוד אבל אין לי עליו כ"כ שליטה כי זה סגנון החיים פה.
זה דבר שקורה רק במעלה עמוס:) מהכרות קרובה..

אני חושבת שיש ערים שהן קצת יותר מכילות, כמו ביתר שיש בה הרבה בעלי תשובה, ירושלים שהיא יותר הטרוגנית, מעלה עמוס, בית שמש רמה א' (או ג +)
לעומת מודיעין עלית שהיא קצת פחות מכילה [ לא לזרוק עגבניות בקשה, לפי מה שאני מכירה] ובית שמש רמה ב'
במוסדות בכל מקום קשה, וזה תלוי ברמת ההשתיכות שלכם וההיטמעות בציבור.

אני לא מספיק מכירה בשביל לדרג את בני ברק ואלעד. אולי אחרים ידעו לחלק אותן לאיזורים מקבלים יותר ופחות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
זה דבר שקורה רק במעלה עמוס:) מהכרות קרובה..

אני חושבת שיש ערים שהן קצת יותר מכילות, כמו ביתר שיש בה הרבה בעלי תשובה, ירושלים שהיא יותר הטרוגנית, מעלה עמוס, בית שמש רמה א' (או ג +)
לעומת מודיעין עלית שהיא קצת פחות מכילה [ לא לזרוק עגבניות בקשה, לפי מה שאני מכירה] ובית שמש רמה ב'
במוסדות בכל מקום קשה, וזה תלוי ברמת ההשתיכות שלכם וההיטמעות בציבור.

אני לא מספיק מכירה בשביל לדרג את בני ברק ואלעד. אולי אחרים ידעו לחלק אותן לאיזורים מקבלים יותר ופחות.
מאיפה ההיכרות הקרובה?:unsure:
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
יש פה מישהי שגרה בעיר חרדית ויכולה לספר איך אצלה?
האם כל אחה"צ נפגשים עם השכנים מהבתים הסמוכים כי זה משפחות חרדיות?
אצלי ממש לא. לבת שלי יש 4 חברות בבנין שלנו והיא מתראה איתן אולי פעם בשבוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
בנוסף לא מבינים את הדקויות בין הערים. לדוגמא אלעד לעומת מודיעי עילית לעומת בני ברק.
האם כדאי לחפש עיר או קהילה בתוך עיר?
אצלנו זה לא קהילה. זה מפוזר כזה
ציינתצ שאת מאזור השרון.
בנתניה יש קהילה מדהימה, הטרוגנית מאד מכילה ומאפשרת
יש שם חיי קהילה פורחים
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
האם מישהו יודע אם אלעד זה עיר שכל אחד לעצמו כמו בני ברק או פתח תקווה או ששם זה קצת שונה?
תודה
אלעד זו עיר (ולא כמו יישוב לשאלתך...)
יש בה אחוזים גדולים של חסידים וספרדים.
יש הרבה שזכו והינם חוזרים בתשובה כך שיש שם קהילות של חוזרים בתשובה, אבל אני לא יודעת לאמר במדויק מי הם.
יש שם מגוון מוסדות, ואם אתם לא בררניים על סגנון מסוים (לדוג': דווקא מוסד ליטאי וכו) אז יש מבחר (לידיעתי...)
אני חושבת שהכי טוב אם הייתם מנסים לבוא לשם שבת...אולי אפילו לקחת דירה בתשלום ולשוטט בבתי כנסיות...להסתובב ולשאול אנשים...
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
ולעניין אחה"צ- הבנים שלי ממש לא יורדים למטה, ולא לחברים- זו פרוצדורה מבחינתי. פעם ב... אני מפרגנת...
אבל הם עדיין קטנים ומשחקים יפה במשחקים....
אין ספק שגם אני מקנאה באילו שיש להם שכנים שיכולים ל"שמרטף" על ילדיהם אבל לי אין, וזה המצב. ולכן בוחרת להפיק את המירב מהמצב בו אני נמצאת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
על יבנה או אשקלון חשבתם?
אין לי מושג לגבי הקהילתיות, אבל כן לגבי האוכלוסיה-
יש הרבה חוזרים בתשובה, משפחות חזקות ומעולות, סגנון הלבוש אינו בהכרח אברכי, אוירה חמה ונעימה ומוסדות מעולים שזה קהל היעד שלהם.
אוכל לברר ולתת פרטים נוספים אם יעניין אותך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
על יבנה או אשקלון חשבתם?
אין לי מושג לגבי הקהילתיות, אבל כן לגבי האוכלוסיה-
יש הרבה חוזרים בתשובה, משפחות חזקות ומעולות, סגנון הלבוש אינו בהכרח אברכי, אוירה חמה ונעימה ומוסדות מעולים שזה קהל היעד שלהם.
אוכל לברר ולתת פרטים נוספים אם יעניין אותך.
ביבנה יש קהילה חרדית או חרד"לית?
 
ביבנה יש קהילה חרדית או חרד"לית?
גם וגם. וגם דת"לית. וגם דתית. יש את כרם ביבנה ששם הקהילה היא יותר חרד"לית אשכנזית חזקה, ביבנה עצמה האוכלוסיה הדתית והחרדית נמנית בעיקר על בני עדות המזרח אם כי לא רק.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה