התחלתן פסח?

נכתב ע"י שרינה;2055891:
חייבת לשתף אתכן,אתמול עברתי ברחוב בעיר בני ברק רבתי... בשעה תשע בערב ואני רואה בגינה ילדים בגילאי 7 ו 5 "שומרים" על ילד בן שנתיים.והוא היה נראה סחוט מת מעייפות נפל כל רגע ובכה בלי סוף אחיו ניסו להרגיע אותו בלי הרבה הצלחה. אבל מה לעשות שהיידישע מאמע בטח רצתה להספיק עוד כמה מדפים ואני תוהה לעצמי,למה?למה לאמלל את הילדים בגלל ערב פסח?למה לשלוח אותם להזיע שעות בקייטנות שמש קופחת??בטוחה שלא זה מה שה' רוצה מאיתנו!!!

אמא ששולחת ילד בן שנתיים בשעה כזו לגינה, לכאורא עושה את זה גם במשך השנה.
מה העניין שלא ילך לישון? במשך כל השנה יש ילדים ששורצים ברחוב ובגינות, חוצים כבישים ונשארים בחיים בניסים. לא נראים כמו ילדים לאמא שמנקה מדפים...
 
נכתב ע"י מקופלת;2055906:
אמא ששולחת ילד בן שנתיים בשעה כזו לגינה, לכאורא עושה את זה גם במשך השנה.
מה העניין שלא ילך לישון? במשך כל השנה יש ילדים ששורצים ברחוב ובגינות, חוצים כבישים ונשארים בחיים בניסים. לא נראים כמו ילדים לאמא שמנקה מדפים...
טוב, אני מרשה לך לחלוק עלי בנוגע למעשי האמא בשעה הזו...
 
נכתב ע"י שרינה;2055891:
חייבת לשתף אתכן,אתמול עברתי ברחוב בעיר בני ברק רבתי... בשעה תשע בערב ואני רואה בגינה ילדים בגילאי 7 ו 5 "שומרים" על ילד בן שנתיים.והוא היה נראה סחוט מת מעייפות נפל כל רגע ובכה בלי סוף אחיו ניסו להרגיע אותו בלי הרבה הצלחה. אבל מה לעשות שהיידישע מאמע בטח רצתה להספיק עוד כמה מדפים ואני תוהה לעצמי,למה?למה לאמלל את הילדים בגלל ערב פסח?למה לשלוח אותם להזיע שעות בקייטנות שמש קופחת??בטוחה שלא זה מה שה' רוצה מאיתנו!!!

סתם מוזר, בשעה הזאת הילדים יכולים כבר לישון, יותר רגוע לאמא לדעת שהם ישנים במיטה ולא נמצאים אי שם בגינה.
 
נכתב ע"י bracha;2055724:
אני יגיד לך.
אני התחלתי מטבח אתמול.

אני עובדת מאד ברגוע.
אני מנקה קודם את כל הארונות שאני סוגרת, כך, מוציאה רק את החמץ ומחזירה את כל הדברים שלא. אני נזהרת כשאני פותחת את הארונות, אבל לא לחוצה שח"ו לא יעופו לשם פירורים.

אחרי זה אני עוברת לארונות שאני משאירה פתוח, וזה כבר יוצא יותר קרוב לפסח.
וזהו.

ממש כמוני..
אבל להשתגע עם מאכלי פסח שבועיים
זה מיותר בעיניי
גם ככה האוכל בפסח דיי מוגבל
אז עד פסח תתנו לנו להינות מאוכל נורמלי
ואני עד קרוב לפסח מבשלת בכלי חמץאחר כך אורזת
מעבירה ניגוב קל איפה שצריך וזהו
 
כל הקטע של ההתארגנות לפסח היא כל כך אינדיבידואלית לכל אישה ואישה. אין טעם להשוואות ולבדיקה של איפה את ומה עשית ומה את עושה בזמן הנותר וכו'.

כן, אני מאלו שאוהבות להתארגן מוקדם. שמה שאפשר להקפיא מקפיאים מראש כבר בשבוע שלפני פסח- עיין ערך- עוגות, קינוחים וכיוצ"ב.

כן, אני מאלו שכבר קנתה בגדים לילדים [רובם, למעט הטינייג'רית שלי שקנתה היום אחרי מסע מתיש...] כבר לפני חודש [למי שדואגת- כבר היתה קולקציה מהממת בחנויות].....

כן, אני מאלו שיצאתי היום לקניות אוכל של פסח.

אבל אז מה? ואם אני כזו זה לא אומר שאחרות צריכות להיות כך. לי טוב כך. כך התרגלתי. אבל אני לגמרי מבינה את אלו שלא מתאים להן. אני לגמרי מבינה את אלו שמתחילות פסח בר"ח ניסן [...ואחרי...] כי אני מבינה שלכל אחת יש שיקולים משלה, תנאים סביבה משלה וכו'.
ואני לא טובה פחות או טובה יותר בגלל האופן שבה אני מתארגנת...

האמת- נראה לי שכל שלחץ הזה סביב פסח נוצר בגלל ההשוואות. כי אם לא היינו משוות ומספרות מה כן או לא עשינו אז אחרות לא היו יודעות ולא היו נלחצות ממה שעשינו או מלחיצות בגלל מה שלא עשינו.....

וגילוי נאות- לא סיפרתי לאף אחת מתי התחלתי פסח ומה כן או לו הספקתי עד לתאריך זה או אחר....עד....עד ש....עד שהגיע האשכול הזה:eek:
 
יש לכן טיפים איך לנקות תריסים ?
חוץ מלקחת עוזרת :D
 
נכתב ע"י hbecker;2056032:
וגילוי נאות- לא סיפרתי לאף אחת מתי התחלתי פסח ומה כן או לו הספקתי עד לתאריך זה או אחר....עד....עד ש....עד שהגיע האשכול הזה:eek:
אבל כולנו יודעים שבי"ט אדר א' כבר הייתי באמצע לנקות לפסח...
 
נכתב ע"י TK;2056036:
יש לכן טיפים איך לנקות תריסים ?
חוץ מלקחת עוזרת :D

קחי צינור מים ותשפריצי על התריסים מלאאאן מים.:rolleyes:
אני הייתי עושה זאת בימים גשומים.
 
נכתב ע"י TK;2056036:
יש לכן טיפים איך לנקות תריסים ?
חוץ מלקחת עוזרת :D
להוציא אותם ולשטוף באמבטיה , אני מנקה עם 'פיירי' יוצא נקי מאד.
 
נכתב ע"י תקוה;2056053:
אבל אנחנו לא יודעות מתי היא התחילה

נכון, אבל אני יודעת שבתאריך הזה אני עוד בקושי חשבתי על פורים...
 
מה זה קשור חמץ ?(למרות שבמסילות ודאי שיש.לפחות אלו שבסלון)ערב פסח זה הזדמנות לניקיון כללי..ולא יקרה אסון אם לא אעשה אותם.
ואם אבק זה לא חמץ אז למה את לא משאירה את התריסים עם שכבות של אבק מצטבר??
 
נכתב ע"י שרינה;2056080:
ואם אבק זה לא חמץ אז למה את לא משאירה את התריסים עם שכבות של אבק מצטבר??
אל תדאגי, אני משאירה :D
 
נכתב ע"י שרינה;2056080:
מה זה קשור חמץ ??

השאלה הכי מצחיקה שנשאלה פה אי פעם :):):)
 
נכתב ע"י bracha;2056091:
השאלה הכי מצחיקה שנשאלה פה אי פעם :):):)
למה מצחיקה התכוונתי לומר לה שאם מנקים רק מה שחמץ מספיק לזרוק כמה חבילות פסטות לחם מאתמול ולעשות בדיקת חמץ והבית כשר.
הענין הוא שפסח הוא הזדמנות לנקות לא רק מה שחמץ או לא חמץ.
 
נכתב ע"י שרינה;2056093:
למה מצחיקה התכוונתי לומר לה שאם מנקים רק מה שחמץ מספיק לזרוק כמה חבילות פסטות לחם מאתמול ולעשות בדיקת חמץ והבית כשר.
הענין הוא שפסח הוא הזדמנות לנקות לא רק מה שחמץ או לא חמץ.

אני באמת מתחילה שבוע לפני פסח ומנקה רק מה שצריך.
בשבילי ההזדמנות לקנות את מה שלא חמץ זה מתי שהגננות באות אלי הביתה בשביל לשבת על התמונות מחזור של הגנים שלהן... בעלי תמיד שואל כמה הן לוקחות לשעה :D
 
נכתב ע"י שרינה;2056093:
למה מצחיקה התכוונתי לומר לה שאם מנקים רק מה שחמץ מספיק לזרוק כמה חבילות פסטות לחם מאתמול ולעשות בדיקת חמץ והבית כשר.
הענין הוא שפסח הוא הזדמנות לנקות לא רק מה שחמץ או לא חמץ.

מצחיקה בגלל שאנחנו כל כך שקועות בהזדמנות לנקות, ששכחנו את עיקר המצוה - להוציא חמץ מהבית.
כתבת מה הקשר חמץ, כאילו אנחנו בסוכות היום, ומאיפה למען ה' דחפו לך את פסח.
 
נכתב ע"י bracha;2056105:
מצחיקה בגלל שאנחנו כל כך שקועות בהזדמנות לנקות, ששכחנו את עיקר המצוה - להוציא חמץ מהבית.
כתבת מה הקשר חמץ, כאילו אנחנו בסוכות היום, ומאיפה למען ה' דחפו לך את פסח.
חחח צודקת...זהו שכל האשכול הזה קם על כמה פירורים מסכנים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה