משכנתא קטנה לדיור דירה ראשונה הצעה ראשונה

  • הוסף לסימניות
  • #1
1753872906195.png

מה אפשרי לשפר?
דירה במחיר למשתכן
עולה קצת פחות ממיליון
ובשוק החופשי אזור 1.4
תודה מראש לכל המגיבים
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
  • הוסף לסימניות
  • #3
תנסו לקצר את הקלצ והמוכוונת ל15 שנה
הקלצ זה הכיוון
המוכוונת היא תשלום אחרון [בכניסה לדירה]
ויש לי ספקות מה בדיוק אני יעשה אז לקחתי על דעת למחזר

כמה אפשרי לרדת כיום גם במלצ [איזה מרווח הבנקים נותנים?] וגם בקלצ מבחינת הריבית

וממש תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
ויש לי ספקות מה בדיוק אני יעשה אז לקחתי על דעת למחזר
את המוכוונת תיקח ל15 שנה ואל תמחזר.
בקלצ ל15 שנה זה יהיה זול בריביות משמעתית בין 4.5-4.75 יותר בכיוון האמצע
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #5
איזה בנק זה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
איזה בנק זה?
פאג"י
את המוכוונת תיקח ל15 שנה ואל תמחזר.
התכוונתי שלא בטוח שאקח בסוף
ונראה לי שאותה יש יותר סיכוי שלא אקח
בקלצ ל15 שנה זה יהיה זול בריביות משמעתית בין 4.5-4.75 יותר בכיוון האמצע
בהנחה והסכום שנוח לי מאפשר לי לקצר רק מסלול אחד מה עדיף את הקל"צ או את המוכוונת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בהנחה והסכום שנוח לי מאפשר לי לקצר רק מסלול אחד מה עדיף את הקל"צ או את המוכוונת?
מניחה שאת המוכוונת כי היא צמודת מדד.
ותעקוב אחרי הקלצ אחת לשנה-שנתיים ותבקש למחזר
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
  • הוסף לסימניות
  • #10
חייב להתקדם ולא היה לי זמן למו"מ איכותי
כמה זה נוראי ההצעה הנוכחית
1757355504848.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
  • הוסף לסימניות
  • #12
זה לא גרוע,
זה נחמד.
כמובן שניתן להשיג זול יותר, תלוי בנתונים הספציפיים.
בעיקרון די חלק
משכנתא למחיר למשתכן בערך 30 % מהשווי האמיתי של הדירה
משכורות חלק בערך 30% אפילו פחות
מחר אני אמור לדבר עם בנק נוסף וזה הניסיון האחרון שאני עושה
אז יעזור לי לדעת כמה נורמלי כדי שאעיז יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
בעיקרון די חלק
משכנתא למחיר למשתכן בערך 30 % מהשווי האמיתי של הדירה
משכורות חלק בערך 30% אפילו פחות
מחר אני אמור לדבר עם בנק נוסף וזה הניסיון האחרון שאני עושה
אז יעזור לי לדעת כמה נורמלי כדי שאעיז יותר
תשאף לרדת מה4.7
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
  • הוסף לסימניות
  • #16
לשאוף זה אומר להגיד לבנקאי "חתיכת גנב"
או להגיד לו בבקשה "תעשה טובה"
כאילו כמה הוא אמור להסכים לרדת
זה לומר לו, תקשיב , ביררתי , וב20 שנה אפשר לתת לי גם 4.65.
 
  • תודה
Reactions: yro
  • הוסף לסימניות
  • #17
לשאוף זה אומר להגיד לבנקאי "חתיכת גנב"
או להגיד לו בבקשה "תעשה טובה"
כאילו כמה הוא אמור להסכים לרדת
גם אם זה היה ריביות בשמים והיית אומר לו גנב לא היית מקבל משהו טוב
ודאי שלא להגיד כך כשיש לך ריביות טובות ואתה רוצה לקבל מצויינות.
הוא יכול להתאמץ ולרדת עוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
גם אם זה היה ריביות בשמים והיית אומר לו גנב לא היית מקבל משהו טוב
ודאי שלא להגיד כך כשיש לך ריביות טובות ואתה רוצה לקבל מצויינות.
הוא יכול להתאמץ ולרדת עוד.
חלילה לא באמת התכוונתי לומר כך התכוונתי לשאול אם הבנקאי מנצל אותי
או שהוא באמת צריך "להתאמץ" לתת
בכל אופן תודה ענקית ממש
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
חלילה לא באמת התכוונתי לומר כך התכוונתי לשאול אם הבנקאי מנצל אותי
תשכנע אותו שזה לסגירה ולא למשא ומתן אם הוא יביא לך את הריביות האלה.
תאמר לו - מבחינתי לעבור לשלב הבטחונות
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
שתי שאלות
א. כמה זמן לוקח משלב הבטחונות ועד לרגע שאני יכול למשוך את הכסף
ב. איזה ביטוח מומלץ
תודה רבה לכולם
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום,
אדם שיש לו דירה בשווי 2,800,000 ש"ח (או קצת יותר) ללא משכנתא. עם אפשרות כלכלית להוסיף 3000 ש"ח לחודש.

מעונין כרגע לעבור דירה ועל הדרך וההזדמנות למנף אם אפשר.

אשמח לשמוע ממכם -

מה האפשרויות וה"קומבינות" למנף את זה שיש להם את הפריבילגיה לקחת משכנתא על סך 7,500,000 ש"ח (כי יש להם הון עצמי - הדירה - של לפחות 2,800,000 ש"ח) אם זה בכלל נכון?
מה שחשבתי:
לקנות וילה למגורים על חשבון ההון העצמי שיש לה גם יחידות להשכרה שיכסו את הפער בין ההון העצמי למשכנתא?
לקנות 2 דירות עם משכנתא חלקית לכל דירה?
לקנות דירה חדשה במחיר ההון העצמי ולקנות דירה על הנייר (עם משכנתא על הדירה הקיימת? אפשרי בכלל?) ולמכור מיד או להשכיר וזה יכסה את המשכנתא?
לקנות קרקע (המחירים באיזור ה2,000,000 רק לקרקע איפה שהוא מעונין לגור) ושם לבנות וילה עם יחידות בהתאמה אישית ומיקסום פוטנציאל (בהנחה שהרשות המקומית לא מפריעה..) וכדומה שיועילו להשלמת המשכנתא מעבר להון העצמי?
או איכשהו למנף את המשכנתא לשוק ההון?
מה האפשרויות? מה הגיוני יותר ומה פחות? איך מחשבים את זה?
אשמח לכל כיוון מחשבה או רעיון מבריק או "קומבינה".

יתכן שחסרים פרטים מכיוון שאני לא בקי בתחום כלל, אשמח להשלים.

תודה!
אנחנו כרגע בשלב חיפוש דירה לקניה.
המספרים לא נכונים בכלל זה רק לשם הבנת הרעיון-
מוכרים דירה בפריפריה ונשארים אחרי סילוק יתרת משכנתא עם סכום של מיליון ש"ח נזיל.
בתנאים שלנו אנחנו יכולים לקנות דירה במרכז 3 חדרים ולשלם משכנתא של 6000 בחודש ל-30 שנה.

פנה אלינו חבר שיש לו דירת 5 חדרים ענקית, משודרגת, מחסן ובקיצור דירת החלומות שלנו ;)
הוא תקוע בכסף ולכן הציע לנו הצעה כזאת-
שווי הדירה הוא 2,800,000.
ניתן לו את המיליון שקל במזומן(מה שאפשרי מבחינתינו כמובן) ואת כל שאר הסכום- 1,800,000 נשלם כל חודש למשך 25 שנה 6000 ש"ח.
מה שיוצא שבעצם אנחנו משלמים פחות שנים ומקבלים דירה ששוה בלי השוואה וענקית וחלומית.
כמובן חוזה מסודר ע"י עו"ד ומשפטי כחוק. הדירה נהיית שלנו בטאבו! (סוג של חוזה מכר תמורת מיליון ש"ח..)

יש לנו כמה שאלות-
יש תקדים לדבר כזה? זה ייתכן משפטית?
עם המיליון שקל הוא בעצם פורע את רוב המשכנתא שלו ומקטין החזר חודשי ושנים בפער-אבל המשכנתא שנשארת לו היא על שמו. אנחנו לא לוקחים בכלל משכנתא מהבנק. זה אפשרי? ברגע שהוא מוכר את הדירה הוא חייב לפרוע את כל המשכנתא או שיכול להמשיך לשלם אותה בלי קשר?
והמוכר כרגע גר בשכירות ומחפש דירה לקנייה יותר קטנה ויותר זולה(לכן הוא מוכר). יש דרך לגרור את המשכנתא הנוכחית שלו שתקטן כמובן לדירה חדשה או להוסיף?


שורה תחתונה-
אנחנו צריכים להגיע למצב שבו התשלום החודשי שלנו נותן לו לקנות דירה יותר קטנה ונשאר לו קצת עודף..
אם יש למישהו הברקה ופיתרון נשמח לשמוע!
ואשמח לחוו"ד מהמומחים בתחום

תודה רבה!!

(מי שיכול לתייג מומחים לעניין אשמח)

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה