התייעצות שינוי שם משפחה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
בדור שעושים "עלייה" זה יותר מקובל להחליף שם משפחה כי הגענו ל"ארץ ישראל", אבל סתם כך באמצע החיים זה יכול מאוד להעליב.
מצד שני שמעתי רופאת א.א.ג שאומרת שהשמות משפחה הארוכים הם ככ מסובכים וילדים לא יודעים לומר אותם :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אני חושב שאין שום בעיה לקצר את שם המשפחה, הרבה אנשים עושים את זה, וזה לגמרי לגיטימי. (כמובן אם ההורים ממש לוקחים את זה קשה אז לחשוב פעמיים.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אשמח לדעת אם היה לכם בן נשוי שמעוניין לשנות את שם משפחתו הייתם נפגעים?
ואיך ילד נשוי יכול להסביר להורים שהוא רוצה שם משפחה פחות "כבד"?
זה שניקים יכתבו לכם אם יש סיבה להורים להפגע או לא - לא אמור להיות לכם רלוונטי
כי בסופו של דבר אתם מכירים את ההורים ויודעים מה ידבר אליהם ומה יפגע בהם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
צריך להכיר את המכלול והמשפחה הספציפית יש משפחות קלילות שהבן מחובר מאד למשפחה וטכנית נמאס לו לאיית את השם לכל פקידה בלשכת הסעד ואז לכאורה אין שום בעיה וכמובן לדבר ולהודיע להורים לפני
אבל יש משפחות כבדות יותר עם מסורת על שם המשפחה (דור עשירי בן אחר בן לגולם מפראג) וגם הבן תמיד מנסה לברוח מהתיוג המשפחתי והקשר איתו עמוס בתקלים אם יש את אחד הקריטריונים הנ"ל זה מסובך מאד כרוך בפגיעה בהורים ולא כדאי לשנות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
מאוד מאוד תלוי
אצלנו לדוגמה כבר שנים מדברים על לשנות, ולמרות שבפועל אף אחד לא שינה לא נראה לי שייפגעו אם מישהו ישנה
וסבתא שלי (צד אחר) שינתה לעצמה בגיל 18 ובעקבותיה כל המשפחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
תודה לכולם על התגובות.
נראה כי רובם סוברים שאין סיבה להורים להיפגע.
השאלה שלי איך ניתן להסביר להורים שזה לא מנתק מהמשפחה וכו', כי משיחה ראשונה איתם נראה שהם קצת נפגעו מהעניין.
אפשר להסביר שלפעמים שם ארוך או כבד יכול להרגיש מסורבל או לא נוח בחיי היום-יום, ושם קצר יותר פשוט מתאים יותר לסגנון החיים שלך. כדאי להדגיש ששם המשפחה החדש לא משנה את הקשר הרגשי שלך עם המשפחה, ושהוא לא בא להמעיט בערך השם הקודם. אפשר לומר: "השינוי הוא רק בשם, אבל המשמעות וההיסטוריה של המשפחה לא משתנים. אני עדיין חלק מהמשפחה, ואני תמיד אשמור על הקשר המשפחתי והערכה אליכם. אפשר להסביר את ההחלטה כצעד אישי, ולא כדרך לברוח מהמשפחה. לדוגמה: "זה לא עניין של להימנע מהמשפחה או להתרחק, אלא פשוט החלטה אישית לשם קצר יותר שיתאים לי בחיים היום-יומיים. זה לא משנה את מה שאני מרגיש כלפי המשפחה והקשרים שלנו." לדבר על שיקול פרקטי, מבחינת נוחות וכמה זה יקל עליכם בחיי היום יום. והכי חשוב כדאי להקשיב להורים ולהבין אם יש להם חששות, ולהסביר בעדינות שזה לא ישפיע על הקשר המשפחתי. העיקר הוא לשדר שמדובר בצעד שקשור לנוחות האישית שלך, ולא להתרחקות או ניתוק מהמשפחה. כל שינוי כזה מצריך זמן וסבלנות, אז כדאי להיות רגישים למחשבות של ההורים ולהסביר להם את ההחלטה באופן שמבהיר שזה לא נוגע למערכת היחסים המשפחתית. וגם לא להלחץ, בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
אני הייתי מאוד נפגע.
זה לא עניין של שייכות אלי, כי לא אני קבעתי את שם המשפחה. וגם אני לא יודע בדיוק מה הוא בא לסמל בזמנו.
אבל בסופו של דבר הוא הכינוי בו השתמש אבי, וסבי, ואב סבי, וסב סבי במאות השנים האחרונות. וההשתמשות בו היא סמל לגאוה בשושלת המשפחתית. (אין לנו יחוס מיוחד, ועדיין אני גאה באבותי).
אם בני היה מחליט שבגלל סיבה קטנה הוא מעוניין לשנות, הייתי מרגיש פגיעה בכל מה שהמשפחה מגלמת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
המלצה כללית שלי
להורים, בני משפחה ובאופן כללי
הן על שם משפחה
והן על שמות פרטיים
(אחרי שיחה עם 2 חברות שהסבירו לי כמה המשפחה שלהן תעלב אם לא תקראנה בשמות הסבים לתינוקות שלהם)
אל תפגעו מבחירה של מישהו אחר
זה לא אישי לפגוע
הזוג הם ילדים גדולים כבר
והחלטה שלהם לא בהכרח קשורה אליכם ובטח שלא בה על מנת לפגוע בכם
כלומר, אם מראש לא תחשבו שלכל דבר יש משמעות הנוגעת אליכם
סביר להניח שחייכם יהיו רגועים הרבה יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
לדעתי אם מקצרים את השם משפחה ולוקחים רק את הסיומת או את ההתחלה זה פחות צורם להורים
ופחות נראה מוזר לסובבים אתכם
לשנות כדי שזה ישמע ניטרלי או אשכנזי - בעיני קצת מוזר
הרי כולם מכירים אתכם
אלא אם כן עוברים דירה לעיר אחרת ומתחילים "דף חדש"
או שישר אחרי החתונה מחליפים את השם - במקרה הזה לא הייתי חושבת מה יגידו כולם (חברים וכו')
אבל ברור שהייתי משתפת את ההורים ומתייעצת
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
לא נכנסת לעומק השאלה כי באמת זה תלוי מאוד בהרבה דברים
רק מציינת שלפעמים נתקלתי באנשים שאת שם המשפחה שלהם אפשר לחלק לשלוש שמות נפרדים ובהחלט תהיתי למה לא חשבו לקצר....
מאוד משמעותי מה השם המקורי וכמה הוא חריג...
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
זה שניקים יכתבו לכם אם יש סיבה להורים להפגע או לא - לא אמור להיות לכם רלוונטי
כי בסופו של דבר אתם מכירים את ההורים ויודעים מה ידבר אליהם ומה יפגע בהם...
זה אכן לא אומר מה ההורים חושבים ואין כמו הילדים אבל זה פותח את ראש לעוד כווני מחשבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
בקיצור
יוצא פה מכל התגובות שזה תלוי בסגנון משפחה, וכמה אתם מעורים בה, ומה הסיבה שברצונכם לקצר, ועוד פרמטרים.

לכן כדאי קודם שתנסה לדבר עם אחד האחים שלך, שנראה לך שיש לו ראייה רחבה על החיים, ושאכפת לו גם ממך וגם מההורים שלך,
ותשמע ממנו איך הוא מגיב על הנושא ואיזה דברים אתה צריך לקחת בחשבון ומה לא, תעשה את זה בחכמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אני הייתי נפגע וכאוב. זה מרגיש לי ניתוק משושלת הדורות.
אבל מצד שני באמת שם משפחה משונה עלול להציק.
מכיר כמה דוגמאות של כאלו שהחליפו כי השם הקודם היה מוזר
אבל החליפו לשם שיש בו חלקים מהשם הקודם.
אגב, היה לי חבר שלא ידע לומר ראחמאסטריווקא. והיה אומר במקום זה, רחמי-רבקה. בטענה שזה יותר קצר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
בעיני, אם השם כבד או אפילו פדחני (ויש בהחלט שמות כאלה) מדובר בצעד חכם.
שם זה דבר שמלווה את כל המשפחה ולפעמים זה יכול להוות פשוט מטרד, זה במקרה הטוב
במקרה הפחות טוב יכול ממש להביך.

מה יש להפגע? למה ההורים בחרו את השם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
מצד שני שמעתי רופאת א.א.ג שאומרת שהשמות משפחה הארוכים הם ככ מסובכים וילדים לא יודעים לומר אותם :rolleyes:
ואיזה נזק נגרם להם מזה?
שם נעוריי היה ארוך ומסובך. לא זוכרת מאיזה גיל ידעתי להגיד אותו אבל לא מצליחה למצוא בזה נזק התפתחותי כלשהו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
לדעתי וכנראה לדעת רוב הגולשים כאן זה דבר מאוד פוגע וצריך לזה סיבה מאוד מאוד טובה להחליף. זה לא שם פרטי, זה משהו שמסמל את כל המשפחה.
ואמנם אם זה דבר שמרגישים שזה קיצור של שם המשפחה אם יש לכם עניין אולי אפשר לחשוב אם זה ממש חשוב לכם
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
אז גם בלי לשנות באופן רשמי אפשר להעזר בקיצור השם...
היתה לי לקוחה ששאלתי אותה ככה על רגל אחת, מה המשפחה שלך?
ענתה לי, אהה, אםםם... פוקס!
התפלאתי, למה צריך כל כך להתלבט על שם המשפחה, אבל זרמתי
אחרי זה, כשהייתה צריכה למסור פרטים ושם משפחה עבור המשלוח
כבר גילתה את שם משפחתה, שרק התחילה בפוקס, וההמשך היה ארוךךךך ומסורבל
שאין לי דרך לזכור אותו כמובן
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
זה מאוד פוגע בפרט אם זה שם עם מסורת של הרבה שנים
אולי ניתן לשנות לשם משפחה של האם לפני הנישואין או אפי' לשם אם האב לפני הנישואין לכאורה זה התקבל הרבה יותר בהכלה, ניתן גם להחליף שם רק בת"ז אבל להישאר בחיי היום יום בין המכרים ובני המשפחה עם אותו שם משפחה
זה מקל מול הגופים הרשמיים אבל נשארים עם אותה זהות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

שלום
אם אתם עובדים מהבית בטוח חשבתם פעם או פעמיים על זה
איך אפשר לפגוש חברה, לצאת מהבית, ולעבוד בצורה יותר יעילה
ודאי חלקכם מכירים את המושג אופן ספייס - חלל עבודה משותף
מי שלא מכיר יכול לראות
כאן
אבל לצערינו אין דבר כזה שמותאם לציבור החרדי, הפרדה אמיתית וברמה גבוהה, שיתן חשק לצאת מהבית ולדעת שהעבודה מתייעלת
וכמובן עם אופציה לשכירות של משרד פרטי ו/או חדרי פגישות ליעילות מקסימלית

אחרי שיחה עם כמה עצמאיות ושמיעת הצורך
פניתי לקרוב משפחתי שהוא יזם ידוע ועניינתי אותו בפתיחה של דבר כזה ברמה גבוהה באחד המגדלים כמו הכשרת הישוב או בסר
אבל כמובן שכמו כל יזם טוב הוא מעוניין לבדוק את השטח הדק היטב ולוודא שאכן יש לזה צורך אמיתי ומה העלויות שמוכנים לשלם על זה
וכאן אשמח שתעזרו לי
א. אם זה מעניין אתכם/ן בכלל
ב. כמה הייתם מוכנים לשלם על זה ,עמדת עבודה/קבועה/משרד אישי
ג. מה היה גורם לכם לשלם את הסכום הזה ולדעת שזה באמת ישפר לכם את העבודה, ובקיצור מה הייתם רוצים שיהיה לכם שם
אשמח לכל מענה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה