התייעצות שינוי שם משפחה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
לא,
אבל שם הוא זהות משפחתית. ואם מישהו בוחר לשנות אותה זה בהחלט סיפור.
או שלא.
תלוי מאיזה מקום זה מגיע
אני באופן אישי לא רואה את השם כזהות שלי
אלא את האנשים בעצמם, ואם השם מטריד אותי למה שאתקע אותו הלאה לכל ילדי ונכדי עד אינסוף?
יתכן מאד שיש אנשים שמרגישים אחרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
זה מרגיש לי ניתוק משושלת הדורות.
ואוו!
ממש עומס רגשי על אוסף של אותיות...

חוה רוזנברג כתבה על זה ספר מעניין, אני אישית מבינה מאד את המחליפים על אף ששם הנעורים שלי היה בסדר גמור והשם הנוכחי עוד יותר קליט תודה לה'.
יש לי כמה במשפחה שלדעתי נתקעו עם שם ממש מבייש, הן לא רואות בזה בעיה, ככה שזה ממש בעיני המתבונן
לדעתי וכנראה לדעת רוב הגולשים כאן זה דבר מאוד פוגע וצריך לזה סיבה מאוד מאוד טובה להחליף. זה לא שם פרטי, זה משהו שמסמל את כל המשפחה.
ולכן לא הייתי ממהרת להגיע למסקנה הזאת
אלא יותר לבחון לגופו של שם ולגופם של הורים
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
לא יודעת איך הייתי מגיבה אם הבן שלי ירצה להחליף שם משפחה אבל מבינה את הקושי של ההורים.
אישית עדיין קשה לי לוותר על השם משפחה שלי בנערותי, וזה שונה מאוד בעיניי מ'קריאה על שם'
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
תודה לכולם על התגובות.
נראה כי רובם סוברים שאין סיבה להורים להיפגע.
השאלה שלי איך ניתן להסביר להורים שזה לא מנתק מהמשפחה וכו', כי משיחה ראשונה איתם נראה שהם קצת נפגעו מהעניין.
אם הקשר עם ההורים טוב ויש ביניכם כימיה והבנות במכלול החיים.. לא חושב שצריך כ"כ להסביר להם שאתם לא מתנתקים מהמשפחה.
אלא אם כן יש הרבה מהמורות בורות שיחין ומערות אז בהחלט יש מקום לחשוב איך להסביר.. ולא בטוח שזה ייקלט במצב הזה.

ובאשר לפגיעה, אפשר להבין את ההורים. לחשוב שאתה משפחת כהן והבן שלך לוי איך זה נראה?! לא הכי מלבב...
(ולא נכנס לאם שם המשפחה הוא ממש כבד, מקום להתייעצות)

ואם יש הורים שנפגעים היום כשלא קוראים בשמות שלהם לנכדים עד כדי יצירת ריבים מחלוקות וברוגז, ענין שאמנם יש בו פן הלכתי
אך גם תמוה/צודק/לא צודק/כואב.
בהחלט שיכולים להיפגע גם מכך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
מכירה משפחה שבן שינה, והבן שלו חזר לשם המשפחה המקורי,
(שם המשפחה שלהם מאוד לא קליט, והוא החליף לשם יותר קליט אבל ממש לא משנה מגזרים וכו')
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
זה באמת תלוי משפחה. כל אחד מקבל את זה בצורה שונה.
אצלנו דוגמא נראה לי שההורים כן היו נפגעים... לא משנה מה היינו מסבירים או מתרצים.
בכל אופן, לשנות בגלל עדתיות זה נוראי בעיני. גם לא בשביל מוסדות!!! למה להתבייש במי שאתה?!...
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
אשמח לדעת אם היה לכם בן נשוי שמעוניין לשנות את שם משפחתו הייתם נפגעים?
ואיך ילד נשוי יכול להסביר להורים שהוא רוצה שם משפחה פחות "כבד"?
לקצר משם ארוך לשם קצר זה מקובל יותר, ובמשפחות עם צליל ממש חריג אז מתקבל יותר בהבנה
אבל חבל לוותר על השייכות והחיבור המשפחתי, זה גם משפיע על הדורות הבאים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
יש שמות משפחה שאין ספק שאנטישמיים הדביקו זאת ליהודים.
האמת, אם היה מדובר בכזה שם כמו לדוגמה שמוטץ שתרגומו הוא בפשטות: לכלוך, בהחלט הייתי מבינה מאוד ואפילו מעודדת לשנות
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
האמת, אם היה מדובר בכזה שם כמו לדוגמה שמוטץ שתרגומו הוא בפשטות: לכלוך, בהחלט הייתי מבינה מאוד ואפילו מעודדת לשנות
ספציפית בציבור הליטאי פחות מקובל לשנות
במיוחד שמות באידיש... רוב העולם בכל מקרה לא יבין את הפירוש
ובציבור הספרדי משנים בממוצע 3 פעמים...

ברור שלהכין מראש את ההורים, ככה בבום זה ממש פוגע!
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
תנו דוגמה לשם משפחה ארוך שקשה לזכור
לא מצליחה להבין על מה המהומה
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
שווארצגענדראוויטש
כבר דקה תמימה מנסה לקרוא את השם...
זה אמיתי?
העלית לי את המצב רוח

(נ.ב. תארו לכם שהיו עושים את כתובת המייל שלהם שם המשפחה באנגלית... לא היו מקבלים מייל לעולם)
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
בלת"ק ובלי לחשוב פעמיים לפני הכתיבה...
מי שיש לו אומץ לשנות את שם המשפחה שלו, למה אין לו אומץ להישאר איתה ולשאת את השם כפי שהיא?
רק מעלה כיוון חשיבה נוסף...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

שלום
אם אתם עובדים מהבית בטוח חשבתם פעם או פעמיים על זה
איך אפשר לפגוש חברה, לצאת מהבית, ולעבוד בצורה יותר יעילה
ודאי חלקכם מכירים את המושג אופן ספייס - חלל עבודה משותף
מי שלא מכיר יכול לראות
כאן
אבל לצערינו אין דבר כזה שמותאם לציבור החרדי, הפרדה אמיתית וברמה גבוהה, שיתן חשק לצאת מהבית ולדעת שהעבודה מתייעלת
וכמובן עם אופציה לשכירות של משרד פרטי ו/או חדרי פגישות ליעילות מקסימלית

אחרי שיחה עם כמה עצמאיות ושמיעת הצורך
פניתי לקרוב משפחתי שהוא יזם ידוע ועניינתי אותו בפתיחה של דבר כזה ברמה גבוהה באחד המגדלים כמו הכשרת הישוב או בסר
אבל כמובן שכמו כל יזם טוב הוא מעוניין לבדוק את השטח הדק היטב ולוודא שאכן יש לזה צורך אמיתי ומה העלויות שמוכנים לשלם על זה
וכאן אשמח שתעזרו לי
א. אם זה מעניין אתכם/ן בכלל
ב. כמה הייתם מוכנים לשלם על זה ,עמדת עבודה/קבועה/משרד אישי
ג. מה היה גורם לכם לשלם את הסכום הזה ולדעת שזה באמת ישפר לכם את העבודה, ובקיצור מה הייתם רוצים שיהיה לכם שם
אשמח לכל מענה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה