התחלתן פסח?

  • הוסף לסימניות
  • #82
נכתב ע"י MV25;2051579:
בקשר להשוואות
אני עונה לכולן ששואלות אותי בטח בגלל שרוצות להשוויץ עם ההספקים שלהן
ש"אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין ואני לא משתפת בהספקים לשי"
פשוט בגלל שלא התחלתי עדיין...

אני עונה בקביעות שכבר סיימתי... :)
אני שונאת את ההשוואה בין הבתים כי לכל בית נתונים משלו ואפילו באותו בית יש תקופות שונות אם את "לפני" או "אחרי" / גיל של הילדים ועוד הרבה הרבה נתונים
מנסיון עם כמה דירות מאוד משמעותי אפילו איזה סוג של חלונות ודלתות יש בבית!!!
לדוגמא, גרתי בדירה עם חלון ענק במטבח עם דלת הזזה מלא בקליפות גרעינים של היונים ואין מצב לא לנקות את זה
לא היה כיור נוסף וכשהמטבח היה נקי שמנו קערה עם ספל בהול כדי לשטוף את הידים אחרי האוכל, אבל כמה ימים אפשר לחיות ככה? לכן ניקינו ברגע האחרון
אחרי שעברתי דירה למטבח חצי מהגודל שהיה לי קודם וחלון קטנטן שאין מה לנקות שם פתאום הרווחתי זמן!!!
אה, והכיור בהול זה בכלל הצלה... אני מנקה את המטבח יותר מוקדם ממה שהייתי רגילה בדירה הקודמת ואני הרבה יותר רגועה ויש יותר זמן!
אני אישית בתור זוג צעיר נכנסנו לפסח יותר גרוע מהיום כי ניקינו הכל ברגע האחרון, חושבים מה יש לי לנקות כבר?! ובסוף עובדים קשה ברגע האחרון
עם השנים לומדים כל שנה דברים חדשים
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
אני גם ממש משתדלת שלא יאכלו בחדרים ולא על הספה בסלון.

נכתב ע"י תקוה;2051686:
אצלי יש כלל (שדודה שלי לימדה אותי פעם) שהצליח עד היום (מה יהיה שנה הבאה? לא יודעת. מקוה שאצליח)
לא נכנסים לחדרים עם חמץ!
אוכלים במטבח או בסלון על הכסאות או על הספה. בשום אופן לא בחדרים!
עכשיו בערב פסח אני יודעת שבחדרים כולל ארונות ומיטות. והלב רגוע.
כשהילדה שלי היתה קטנה ומסתובבת בבית הייתי סוגרת את החדרים ונותנת לה להסתובב חפשי במטבח ובסלון.

אני יודעת שזה לא מתאים לכל בית ולכל סוד של ילד.
לנו זה התאים.
אני בטוחה שזה עוזר במשהו על אף שתמיד יש שאריות ופירורים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
נכתב ע"י גלבוע;2052140:
יש לך אפשרות לסגור את המטבח? דלת או משהו?

יש לי דלת אבל הילדים פותחים אותה אבל אין לי בעיה כי אין חמץ ממשי בבית.ברגע שהמטבח נקי אין לי מה לשמור על הילדים וזה הכייף
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
אוכל שאינו חמץ

יש לכן רעיונות לאוכל שהוא לא חמץ
שניתן לתת לילדים להסתובב איתו בבית?
(לא פריכיות, הם לא אוהבים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
פירות וירקות
מעדן
עוגיות מצה עשירה
ציטוס
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
נכתב ע"י Shellykaz;2052416:
יש לכן רעיונות לאוכל שהוא לא חמץ
שניתן לתת לילדים להסתובב איתו בבית?
(לא פריכיות, הם לא אוהבים)

שנה אחת אפיתי עוגיות 'פסחיות' לערב פסח. אמנם בתנור הרגיל, בתבנית ח"פ.
אבל לפחות הפירורים הם לא חמץ
המתכון נלקח מהפורום כאן, והיה מאוד מוצלח!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
יש כל מיני ממתקים שכשרים לפסח לאוכלי קטניות,
אפשר לקנות את זה
(במבה, תן צאפ, ופלים, ועוד)
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
נכתב ע"י Shellykaz;2051500:
אבל היכן אכלתם בינתיים כשהמטבח מוכשר?

גם אני עשיתי כך כשהיו לי קטנים, מנקים את כל הארונות כולל מקרר ומקפיא.

שמים ארגז על השיש עם כל החמץ שצריך עד פסח: פרורי לחם, עוגיות, פתיתים + מוצרים שהופכים לחמציים כגון: ממרח שוקולד. + קפה, סוכר, שוקולית

במקרר שמים ניירות או ניילון נצמד ומקפידים להחזיר דברים תוך ניגוב התחתית.
במקפיא: לוקחים אשפתון גדול עבה ובפנים שמים את החמץ: מלוואח, לחם סגור ב-2 שקיות וכד'
את השיש לא מכשירים עד היום שצריך להתחיל לבשל. משאירים סיר גדול למנה עיקרית+סיר קטן לתוספת+מחבת בחוץ. כלים חד פעמיים. וככה אוכלים ומבשלים עד פסח.

הארונות שנקיים לפסח סגורים - וכל החמץ מתנהל על השיש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
קצת לא מבינה מה קורה עם העצה של לשים באשפתון את התבניות למשך לילה.
אף אחת לא חושבת שבבוקר למחרת היא תבוא לבדוק מה המצב, ותגלה שפשוט... אין שקית? :)
השקיות של האשפתונים נהיו דקיקות להחריד לאחרונה. אפילו את הפח עצמו הן לא מחזיקות...
אז חומצה?...
תנסו ותגידו לי. כי ממש לא חושבת שנחמד לגלות את התבניות שוחות בסנט מוריץ באמצע המטבח, והשקית פשוט התפוגגה והתנדפה...
נשמע הגיוני... ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
נכתב ע"י טוליפ;2052561:
גם אני עשיתי כך כשהיו לי קטנים, מנקים את כל הארונות כולל מקרר ומקפיא.

שמים ארגז על השיש עם כל החמץ שצריך עד פסח: פרורי לחם, עוגיות, פתיתים + מוצרים שהופכים לחמציים כגון: ממרח שוקולד. + קפה, סוכר, שוקולית

במקרר שמים ניירות או ניילון נצמד ומקפידים להחזיר דברים תוך ניגוב התחתית.
במקפיא: לוקחים אשפתון גדול עבה ובפנים שמים את החמץ: מלוואח, לחם סגור ב-2 שקיות וכד'
את השיש לא מכשירים עד היום שצריך להתחיל לבשל. משאירים סיר גדול למנה עיקרית+סיר קטן לתוספת+מחבת בחוץ. כלים חד פעמיים. וככה אוכלים ומבשלים עד פסח.

הארונות שנקיים לפסח סגורים - וכל החמץ מתנהל על השיש.

לא פשוט יותר לעשות את המטבח בסוף?
כך עושים את אותו דבר, רק במשך הרבה פחות זמן...
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
תמר, אני עושה את זה הרבה וזה מעולם לא קרה לי. גם חור קטן לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
נכתב ע"י תמר21;2052653:
קצת לא מבינה מה קורה עם העצה של לשים באשפתון את התבניות למשך לילה.
אף אחת לא חושבת שבבוקר למחרת היא תבוא לבדוק מה המצב, ותגלה שפשוט... אין שקית? :)
השקיות של האשפתונים נהיו דקיקות להחריד לאחרונה. אפילו את הפח עצמו הן לא מחזיקות...
אז חומצה?...
תנסו ותגידו לי. כי ממש לא חושבת שנחמד לגלות את התבניות שוחות בסנט מוריץ באמצע המטבח, והשקית פשוט התפוגגה והתנדפה...
נשמע הגיוני... ;)
אתמול ניקית את התנור בשיטה זו. השארתי את התבניות, רשת, מבערים וחרצובות בשקית אטומה [אשפתון ענק] עם סנט מוריץ במשך כ-4 שעות. אחר כך פתחתי וממש רק שטפתי. יצא כמו חדש.....ואפילו לא התחיל להיות חור. לא נראה לי שיהיו חורים. פשוט תענוג היה לנקות כך. כבר כמה שנים שאני עושה כך. פעם נאבקתי עם התבניות. היום זה פשוט כיף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
עוד טיפ קטן שחוסך זמן:
מסילות של חלונות-מי שיש לה שואב משוכלל שנכנס שם-מעולה...

מי שלא או שיש מסילות צרות ממש... קונים מכחולים פשוטים בכמה גדלים, טובלים במים מעבירים במסילה והופ.... הכל לבן....
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
טיפ נוסף למסילות:
כשנשארים נוזלים ולניקיון הסופי כיף להשתש בצמר גפן, סופג את המים ואת הלכלוך מצויין!
כלי כסף: "(טיפ שרץ ברשת)השתמשתי לחלק מכלי הכסף(הקטנים יותר כמו גביעים):
לוקחים קערה גדולה מצפים בניייר כסף, ממלאים במים רותחים+ כמה כפות סודה לשתייה, טובלים למס' שניות ומוציאים, יוצא כמו חדש, נשאר רק לנגב ולהבריק קצת עם סמרטוט יבש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
בקשר לתבניות- אני שמה סנו פורטה פלוס כמו שאמרו פה, אני לא מכניסה הביתה סנט מוריץ, מפחדת ממנו.
מכניסה לשקית את התבניות עם החומר, מניחה בתוך האמבטיה על מגבת ישנה.
בבוקר פותחת ורוחצת עם הטוש.
תענוג.
השיטה שלי בנקיון הפסח- כל שבוע חדר, מביאה עוזרת יום אחד אחה"צ בתחילת שבוע, מוציאה ה-כ-ל, העוזרת מנקה חדר שלם ממסד ועד טפחות ואני מחזירה כל השבוע את הדברים. סוג של טירוף קצת, אבל ככה אני מספיקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
לא קראתי את כל האשכול .. אבל אמא שלי תמיד כשהיא מתחילה את המטבח
לוקחת את העגלת ירקות של החמץ , שמה בו את כל החמץ שנשאר שעוד
יאכל לפני פסח (כמו שימורים מוצרי ח''פ ,שקיות אשפה , וכו' ..)
שמה את זה בהול פותחים שולחן ולא צריך להכנס למטבח על כל דבר קטן וממילא יש פחות ליכלוך
וכמובן שאפשר להיות רגועים שהמטבח בלי חמץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
אולי מי תכתבו את החברות של התבניות שהצליחו או פישלו בהשריית לילה,
יעזור לקוראות לדעת האם שווה להסתכן
 
א. תודה לפותחת האשכול. אולי אתן לבת הלחוצה שלי לקרוא אותו, שתראה שיש עוד הרבה אמהות שלא התחילו ותפסיק להלחיץ אותי כמה הספיקו אצל חברות שלה :mad:

ב. גם אני בדיוק כמו פרפר- מתחילה בר"ח את המטבח. אחרי שהוא נקי , אפשר להתחיל לבשל אוכל נורמלי ולאכול בסלון (ולפעמים אפילו במטבח, אם זה ממש כשר לפסח, אז למה לא)

ג. חדרים- מה שהספקנו- תודה להשם!


ד. בעניין סנט מוריץ והתבניות:
תלוי מה סוג התבניות שלהם. התבניות שלי שחורות, מצופות אמייל (נראה לי) וסנט מוריץ לא גרם להם לשום נזק. (וגם לא לשקית, כאמור, לאחר השריה לילית)
תבניות אולמיניום- לדעתי ייהרסו.
גם בלעך- נהרס מסנט מוריץ. אבל לא אכפת לי. עדיף לי בלעך נקי וקצת מאט מאשר לקנות חדש כל שנה.

וכן, תיזהרו לא להתיז סנט מוריץ על הכיריים.... וגם את השיש זה עלול להרוס...

מיקרוגל- לסחוט לימון (זהירות- לא של שביעית) לכוס מים, להכניס גם את קליפת הלימון, לתוך מיקרוגל ולהפעיל 3 דקות. להוציא את הכוס ולהעביר ספוג. ניסיתי ואכן מנקה מקסים!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה