התייעצות שינוי שם משפחה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני מכיר מישהו ששינה את שם משפחתו לאחר החתונה. כשהוא היה ילד, צחקו עליו בחיידר בגלל השם משפחה.
זה גם היה מקובל מאוד אחרי השואה, להחליף שמות משפחה.
אבל לשנות סתם כי שם המשפחה "כבד" זה קצת מוגזם. השאלה היא, בעצם, מה ההגדרה של "כבד"? הרי לכל שם יש היסטוריה ומשמעות, ומה שנראה כבד למישהו אחד יכול להיות מכובד ומשמעותי לאחר.
נשמע מעניין
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
שמות המשפחה לא נתנו על ידי ההורים
ובטח שלא בעלי משמעות ספציפית עבורם
לא ניכנס להיסטוריה של מי הדביק את רב שמות המשפחה ליהודים
אבל תכלס
אם ההורים יפגעו זה אולי בעיקר מהקטע שלא רוצים שייכות
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אשמח לדעת אם היה לכם בן נשוי שמעוניין לשנות את שם משפחתו הייתם נפגעים?
ואיך ילד נשוי יכול להסביר להורים שהוא רוצה שם משפחה פחות "כבד"?
בכל מקרה זה לא יעזור למוסדות
האשכנזים יודעים כל אחד מה המוצע שלו (כבר לא בודקים רק לפי שמות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אשמח לדעת אם היה לכם בן נשוי שמעוניין לשנות את שם משפחתו הייתם נפגעים?
ואיך ילד נשוי יכול להסביר להורים שהוא רוצה שם משפחה פחות "כבד"?
תלוי עד כמה השם לא יפה או משהו
ברמה העקרונית לא נראה לי שהיייתי נפגע גם אפשר להסביר להם
שזה מפריע ולתת להם מקום של כבוד ביעוץ על זה והכי טוב זה לעוות את השם ולא לשנות לגמריי
ככה הם לא כל כך יפגעו ועוד לעשות את זה בצורת בקשת עזרה ואז אני מאמין שזה כבר יגיע מצידם
החלפת השם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אם ההורים יפגעו זה אולי בעיקר מהקטע שלא רוצים שייכות
מי שמחליף שם משפחה זה מסמל שהוא מתנתק?
בכל מקרה זה לא יעזור למוסדות
האשכנזים יודעים כל אחד מה המוצע שלו (כבר לא בודקים רק לפי שמות)
זה לא הכיוון.
רוצים לקצר שם ארוך. בלי שינוי עדתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מי שמחליף שם משפחה זה מסמל שהוא מתנתק?

זה לא הכיוון.
רוצים לקצר שם ארוך. בלי שינוי עדתי.
לא בכלל לא אומר שהוא מנותק
אמרתי
שאין להורים מה להפגע משינוי שם שמישהו אי אז לפני כמה מאות שנים המציא
ושאם הורה נפגע- זה כי הוא עלול לחשוש שהבן לא רוצה שייכות אליו
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מי שמחליף שם משפחה זה מסמל שהוא מתנתק?

זה לא הכיוון.
רוצים לקצר שם ארוך. בלי שינוי עדתי.
לפי דעתי זה בהחלט יכול להראות ניתוק אבל לא נראה לי ששם משפחה יראה עד כדי
כך ניתוק דווקא בגלל זה שזה לא שם שהם בחרו או משהו זה שם משפחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
מי שמחליף שם משפחה זה מסמל שהוא מתנתק?

זה לא הכיוון.
רוצים לקצר שם ארוך. בלי שינוי עדתי.
אם השינוי משמעותי עבורכם, וממש חשוב לכם,
ולא רק גחמה חולפת, כדאי לחשוב לדבר על זה עם ההורים בעדינות.
שם המשפחה שלי בילדותי קוצר, עוד לפני שנולדתי (ההורים שלי שינו בילד השלישי)
והיום, כולנו מודים שזה היה צעד חכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אשמח לדעת אם היה לכם בן נשוי שמעוניין לשנות את שם משפחתו הייתם נפגעים?
ואיך ילד נשוי יכול להסביר להורים שהוא רוצה שם משפחה פחות "כבד"?

מכירה כמה ששינו לשם משפחה יותר כבד...
יותר באידיש ופחות מעוברת.

אני חושבת שזה תלוי דינמיקות במשפחה , לא?
ההורים שלעולם לא יאמרו מילה על שם בברית,
כנראה גם לא יגידו כאן...

שיחה איתם לפני נשמעת כמו דבר טוב,
בתנאי שהם אנשים שמוכנים לשמוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תודה לכולם על התגובות.
נראה כי רובם סוברים שאין סיבה להורים להיפגע.
השאלה שלי איך ניתן להסביר להורים שזה לא מנתק מהמשפחה וכו', כי משיחה ראשונה איתם נראה שהם קצת נפגעו מהעניין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
בהנחה והבעיה היא מוסדות וכו'
להסביר שהדור היום מסתכל על חיצוניות,
ולכן המנהלים צריכים להכניס רק משפחות מוכרות מאד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
בעניי זה מוזר נורא
אא"כ כל המשפחה מחליפה ביחד....
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יכולה להבין את ההורים, שם משפחה זה משהו שמסמל שייכות, ברגע שאתה מחליף אתה אומר אין לי בעיה להיות משהו אחר מכם.
אממה, יש לפעמים שמות משפחה כבדים ומכוערים שממש מתבקש לשנות אותם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
תודה לכולם על התגובות.
נראה כי רובם סוברים שאין סיבה להורים להיפגע.
השאלה שלי איך ניתן להסביר להורים שזה לא מנתק מהמשפחה וכו', כי משיחה ראשונה איתם נראה שהם קצת נפגעו מהעניין.
אין סיבה להורים להיפגע זה משהו אחד.
בפועל - רוב הסיכויים שמאוד מאוד יפגעו.
לכאורה זה מתחיל בשאלת רב עם ניסיון טוב בשלום בית והמסתעף
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
תודה על התגובות.
עוזר לי מאוד.
גם כדי להבין את הצד השני...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

שלום
אם אתם עובדים מהבית בטוח חשבתם פעם או פעמיים על זה
איך אפשר לפגוש חברה, לצאת מהבית, ולעבוד בצורה יותר יעילה
ודאי חלקכם מכירים את המושג אופן ספייס - חלל עבודה משותף
מי שלא מכיר יכול לראות
כאן
אבל לצערינו אין דבר כזה שמותאם לציבור החרדי, הפרדה אמיתית וברמה גבוהה, שיתן חשק לצאת מהבית ולדעת שהעבודה מתייעלת
וכמובן עם אופציה לשכירות של משרד פרטי ו/או חדרי פגישות ליעילות מקסימלית

אחרי שיחה עם כמה עצמאיות ושמיעת הצורך
פניתי לקרוב משפחתי שהוא יזם ידוע ועניינתי אותו בפתיחה של דבר כזה ברמה גבוהה באחד המגדלים כמו הכשרת הישוב או בסר
אבל כמובן שכמו כל יזם טוב הוא מעוניין לבדוק את השטח הדק היטב ולוודא שאכן יש לזה צורך אמיתי ומה העלויות שמוכנים לשלם על זה
וכאן אשמח שתעזרו לי
א. אם זה מעניין אתכם/ן בכלל
ב. כמה הייתם מוכנים לשלם על זה ,עמדת עבודה/קבועה/משרד אישי
ג. מה היה גורם לכם לשלם את הסכום הזה ולדעת שזה באמת ישפר לכם את העבודה, ובקיצור מה הייתם רוצים שיהיה לכם שם
אשמח לכל מענה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה