התייעצות שינוי שם משפחה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
בלת"ק ובלי לחשוב פעמיים לפני הכתיבה...
מי שיש לו אומץ לשנות את שם המשפחה שלו, למה אין לו אומץ להישאר איתה ולשאת את השם כפי שהיא?
רק מעלה כיוון חשיבה נוסף...
מי אמר שלהישאר עם השם המקורי זה נכון או מצריך אומץ? לפעמים יש לאנשים סיבות ממש טובות לשנות את השם... ואולי אם היה לנו את שם המשפחה שלהם היינו רוצים לשנות גם כן?
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
אני נשואה לבעל שההורים שלו החליפו שם (כהן שלא היו כהנים)
וזה תמיד (לדוגמא, כן?) "שטרן - לא קשור לאף אחד"
בנשימה אחת.
קצת מתיש לפעמים
(לא קשור לאף אחד? בטוח? שטרן מרמות? והרב של פתח תקווה?)
:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
אני נשואה לבעל שההורים שלו החליפו שם (כהן שלא היו כהנים)
וזה תמיד (לדוגמא, כן?) "שטרן - לא קשור לאף אחד"
בנשימה אחת.
קצת מתיש לפעמים
(לא קשור לאף אחד? בטוח? שטרן מרמות? והרב של פתח תקווה?)
:)
ואז זה כבר הופך להיות "שטרן , לא מפתח תקווה, גם לא מראשון, וכן שמעתי שיש עוד אחד בדרום אז גם לא הוא."
יש שמות משפחה שאין ספק שאנטישמיים הדביקו זאת ליהודים.
יש לנו במשפחה סבא שעלה מפולין ופה בארץ החליטו לקרוא לו בן דוד , בגלל השם של אבא שלו שנפטר, ומכאן רק תדמיינו איך נראים בן דוד שעלו מפולין
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
וזה תמיד (לדוגמא, כן?) "שטרן - לא קשור לאף אחד"
פגשתי (לפני חודש) בחור צעיר, שאלתי אותו אתה קשור למשפחה ההיא? אולי מהקהילה היא? אולי מקהילה פלונית?
והוא בשלו, אני לא קשור לאף אחד!
אז למי כן?
אני ואחים שלי!
איך?
אבא שלי החליף שם אחרי המלחמה, אחים שלו, לא שרדו!
איזה מלחמה?
הוא נולד במחנה עקורים בפולין,
ואתה מה קשור אליהם?
"אני נולדתי לאבי ה' יאריך ימיו ושנותיו, בן אחרון אחרי 15 אחים ואחיות 40 שנה אחרי החתונה"
-
החלטתי אני לא שואל יותר את השאלה הזאת
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
יש שמות עם משמעות או צליל ממש לא נעים
במקרה כזה אני חושבת שאפשר לדבר עם ההורים ויכול להיות שהם עצמם גם התמודדו עם זה ולא יפריע להם שתחליפו שם.

במקרה שבא לכם לקצר את השם סתם כי יותר יפה
תעשו עם עצמכם חשיבה לעומק אם זה לא כן קצת "לפתוח דף חדש" ולהתנתק מההורים רעיונית.
כי בעיני זה ממש ממש זה!
לא מצליחה להעלות בדעתי אף אחד מבני משפחתי הקרובים והרחוקים שהיו עושים כזה צעד
אולי כי אנחנו מאוד שמרנים, או כי זאת גאוות יחידה לשאת שם עם קשר למי שאנחנו קשורים.
איך יתכן שתוותרו על השם שנשא הסבא החשוב ראש המשפחה??
איך תוותרו שיקשרו אתכם למשפחה כשישמעו את השם שלכם??
איך נח להפוך לאנונימיים שאין להם הורים בשם שלהם?

יתכן שבמקומות ובקהילות אחרות הדבר יותר מקובל ונסלח (מתחזקים, דת"ל וכו')
אבל אצל הציבור הליטאי-ישיבתי ממש ממש לא!
ואם מישהו יחשוב על כזה רעיון - זה בהחלט פוגע מאוד!!
וגם כואב על הדרך החדשה שבחר לו הבן היקר שלנו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
לדעתי תחליפו את השם במשרד הפנים בלי להודיע לאף אחד
ואם הם יגלו תגידו שככה ראיתם לנכון ולא הודעתם כי חששתם לצער אותם …
כך אתם מצד אחד מראים עצמאות וביטחון בהחלטות שלכם כמשפחה. אבל מצד שני מבינים לגמרי שזה קשה ועלול לפגוע או לתת הרגשה של התנתקות.
או לקחת אותם למקום יחד ולומר שיש לכם משהו לומר ותעשו הקדמה דרמטית שכל החלומות השחורים יעלו 🙈 ותקדימו: ״האם תאהבו אותנו תמיד גם אם נודיע לכם בשורה קשה?״ ואז הם ישמעו את ההודעה שהחלפתם שם משפחה.. והנחת רווחה רצינית תשחרר חח (שלא נדע מה עבר להם בראש😆)
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
או לקחת אותם למקום יחד ולומר שיש לכם משהו לומר ותעשו הקדמה דרמטית שכל החלומות השחורים יעלו 🙈 ותקדימו: ״האם תאהבו אותנו תמיד גם אם נודיע לכם בשורה קשה?״ ואז הם ישמעו את ההודעה שהחלפתם שם משפחה.. והנחת רווחה רצינית תשחרר חח (שלא נדע מה עבר להם בראש😆)
זה גם אסור וגם מסוכן
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
לדעתי הכל תלוי בסיבת הרצון להחליף שם משפחה.
אם יפגעו או לא יפגעו
אם זה כדי לעזור לילדים להיכנס למוסדות-זה סה"כ לטובת הנכדים.
אם משהו לא ברור ועלום אולי זה כן קצת פוגע...
יכולה לומר שאני באה מבית עם שם משפחה אשכנזי מאוד כבד ותמיד קצת התביישתי בו
ואחי הגדול תמיד היה אומר לאבא שלי חצי ברצינות חצי בצחוק שהוא היה רוצה לשנות ממש שם משפחה
ואבא שלי לקח את זה קצת קשה
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
  • הוסף לסימניות
  • #73
בלת"ק
מכיר כמה כאלה שקיצרו או החליפו משפחה
כולם קוראים להם במשפחה הקודמת וזה נהפך לבדיחה
אא"כ עברתם למקום שלא מכירים אתכם ,
בכו"א נראלי ההורים צריכים להבין ואין להם מה להיפגע בפרט אם זה רק לקצר
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #80

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

שלום
אם אתם עובדים מהבית בטוח חשבתם פעם או פעמיים על זה
איך אפשר לפגוש חברה, לצאת מהבית, ולעבוד בצורה יותר יעילה
ודאי חלקכם מכירים את המושג אופן ספייס - חלל עבודה משותף
מי שלא מכיר יכול לראות
כאן
אבל לצערינו אין דבר כזה שמותאם לציבור החרדי, הפרדה אמיתית וברמה גבוהה, שיתן חשק לצאת מהבית ולדעת שהעבודה מתייעלת
וכמובן עם אופציה לשכירות של משרד פרטי ו/או חדרי פגישות ליעילות מקסימלית

אחרי שיחה עם כמה עצמאיות ושמיעת הצורך
פניתי לקרוב משפחתי שהוא יזם ידוע ועניינתי אותו בפתיחה של דבר כזה ברמה גבוהה באחד המגדלים כמו הכשרת הישוב או בסר
אבל כמובן שכמו כל יזם טוב הוא מעוניין לבדוק את השטח הדק היטב ולוודא שאכן יש לזה צורך אמיתי ומה העלויות שמוכנים לשלם על זה
וכאן אשמח שתעזרו לי
א. אם זה מעניין אתכם/ן בכלל
ב. כמה הייתם מוכנים לשלם על זה ,עמדת עבודה/קבועה/משרד אישי
ג. מה היה גורם לכם לשלם את הסכום הזה ולדעת שזה באמת ישפר לכם את העבודה, ובקיצור מה הייתם רוצים שיהיה לכם שם
אשמח לכל מענה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה